«Το λιμάνι της Καλαμάτας της Ελλάδας έχει αναδειχθεί βασικός αγωγός για τις εξαγωγές ρωσικών καυσίμων τους μήνες μετά την εισβολή του Βλαντίμιρ Πούτιν στην Ουκρανία».

Αυτό επισημαίνουν ξένα δημοσιεύματα σχετικά με τις ροές των ρωσικών πετρελαίου και φυσικού αερίου.

1

Ορισμένα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι «καθώς τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξακολουθούν να παζαρεύουν για ένα εμπάργκο πετρελαίου, οι Έλληνες εφοπλιστές αποκομίζουν σημαντικά κέρδη μεταφέροντας ρωσικά φορτία».

Σύμφωνα τα δεδομένα παρακολούθησης από τη Refinitiv Eikon, «δείχνουν πόσο σημαντικό έχει γίνει η χώρα της νότιας Ευρώπης για τις φορτώσεις από πλοίο σε πλοίο για μετέπειτα προορισμούς κυρίως στην Ασία».

Τον Απρίλιο, σύμφωνα πάντα με τα ίδια δημοσιεύματα, οι αποστολές ρωσικού μαζούτ με προορισμό την Ελλάδα έφτασαν σχεδόν τους 0,9 εκατομμύρια τόνους, διπλάσια επίπεδα Μαρτίου με τον Μάιο να βρίσκεται σε τροχιά για νέα ρεκόρ.

Το μεγαλύτερο μέρος αυτού μεταφέρθηκε από τα ρωσικά λιμάνια στο λιμάνι της Καλαμάτας της Ελλάδας στην Πελοπόννησο και από εκεί πηγαίνουν στην Ασία και αλλού.

Διαβάστε επίσης:

Η δύναμη της ελληνόκτητης ναυτιλίας αυξήθηκε από το 2014 μέχρι σήμερα κατά 45,8% – Οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν συνολικά 173 πλοία