ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Ο Τζιανλουίτζι Απόντε άφησε την εργασία του στον χρηματοοικονομικό κλάδο για να επικεντρωθεί στη ναυτιλία. Τώρα, δεκαετίες αργότερα, έχει μια από τις μεγαλύτερες περιουσίες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Παρά το γεγονός ότι η πανδημία έπληξε τις πωλήσεις και διέκοψε προσωρινά τις δραστηριότητες της εταιρείας κρουαζιέρας του ομίλου του MSC, κινήθηκε γρήγορα και δημιούργησε τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, την ώρα που οι ναύλοι θαλάσσιων μεταφορών εκτινάχθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ.
Στην πορεία, η καθαρή περιουσία του Απόντε υπερδιπλασιάστηκε και διαμορφώθηκε στα 19 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index.
«Ήταν απίστευτα γρήγοροι» στις κινήσεις τους, είπε ο Felix Mathes, αναλυτής cargo με έδρα το Λονδίνο στην εταιρεία VesselsValue. «Η MSC ήταν πολύ σίγουρη για αυτό που έκανε».
Ο ναυτιλιακός κολοσσός MSC έχει αποκτήσει περισσότερα από 150 πλοία από τις αρχές του 2021, σύμφωνα με την VesselsValue, ανεβάζοντας το μέγεθος του συνολικού στόλου του στα 700 περίπου containerships. Στο μεταξύ, η αξία μερικών από τα παλαιότερα panamax του στόλου της έχει αυξηθεί σχεδόν 400%.
Αυτό το άλμα στην αποτίμηση τους πυροδότησε ένα μπαράζ συμφωνιών. Η MSC συμφώνησε τον Απρίλιο να αγοράσει την αφρικανική επιχείρηση μεταφορών και logistics της Bollore SA έναντι 5,7 δισ. ευρώ (6 δισ. δολάρια) συμπεριλαμβανομένου του χρέους, μετά την απόκτηση μεριδίου στην ιταλική εταιρεία πορθμείων Moby SpA τον Μάρτιο.
Τον Ιανουάριο, η MSC συνεργάστηκε με την γερμανική Deutsche Lufthansa, για να υποβάλουν προσφορά για την ITA, την διάδοχο της Alitalia, του πάλαι ποτέ συμβόλου της ιταλικής αίγλης που κόστισε στην κυβέρνηση δισεκατομμύρια ευρώ σε προγράμματα διάσωσης.
Ενώ η οικογένεια Απόντε ασχολείται με τη ναυτιλία για περισσότερους από τρεις αιώνες, ο Τζιανλουίτζι Απόντε, 81 ετών, απέκτησε το πρώτο του πλοίο το 1970, αφού εγκατέλειψε τη δουλειά του στον τραπεζικό τομέα. Από τότε, η εταιρεία του επεκτάθηκε σε τερματικούς σταθμούς λιμένων, με τον γιο του Τζιανλουίτζι, Ντιέγκο, να αναλαμβάνει τη θέση του προέδρου του ομίλου και την κόρη του Αλέξα να έχει τον ρόλο της οικονομικής διευθύντριας.
Όπως ο Απόντε, έτσι και άλλοι δισεκατομμυριούχοι των logistics προσπάθησαν να επωφεληθούν από την αύξηση των ναύλων κατά την πανδημία.
Τον Δεκέμβριο, η οικογένεια που βρίσκεται πίσω από τον ναυτιλιακό γίγαντα A.P. Moller-Maersk A/S συμφώνησε να αγοράσει την εταιρεία κατασκευής διαγνωστικών τεστ για Covid-19 Unilabs, προκειμένου να επεκταθεί στην υγειονομική περίθαλψη.
Διαβάστε ακόμη:
Η είσοδος της MSC στον όμιλο MOBY ανατρέπει τους συσχετισμούς στην ακτοπλοΐα της Ιταλίας, της Μεσογείου και ίσως και της Ελλάδας
O ναυτιλιακός κολοσσός MSC του Απόντε θέλει να εξαγοράσει την διάδοχο της Alitalia – Ο ρόλος της Lufthansa
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργείο Ανάπτυξης: Πρόστιμα ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ πολυεθνικές – Ποιες είναι
- ΙΤΕΠ: «Υψηλή» και «άνιση» φορολογία στα Ξενοδοχεία – Το 19% του κόστους παραγωγής αντιστοιχεί σε φόρους
- Δημοσκόπηση GPO: Η ΝΔ διατηρεί προβάδισμα ασφαλείας από το ΠΑΣΟΚ – Τρίτο κόμμα το ΚΚΕ – Οκτακομματική Βουλή
- Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετικές προοπτικές για την οικονομία το 2025 – Σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις