Ακόμα ένα σημαντικό οδικό έργο αξίας 50 εκατ. ευρώ βγάζει ξανά από το συρτάρι το Υπουργείο Υποδομών. Πρόκειται για το project της υποθαλάσσιας ζεύξης της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία, το οποίο έχει παγώσει εδώ και έξι χρόνια.

Πηγές με πολύ καλή γνώση των διαγωνιστικών διαδικασιών αναφέρουν πως έχει γίνει ήδη το πρώτο βήμα για την επανεκκίνηση του διαγωνισμού, καθώς πλέον το Υπουργείο αναλαμβάνει να βρει τη χρηματοδότηση ώστε να τρέξουν οι διαγωνισμοί για τους συμβούλους. Για να επιτευχθούν και τα δύο αυτά ζητούμενα  το εν λόγω έργο χαρακτηρίζεται ως εθνικής σημασίας, όπως αναφέρεται σε πρόσφατη απόφαση στη Διαύγεια που υπογράφεται από τον Κώστα Αχ. Καραμανλή,

1

Εφόσον έχουν προκύψει οι σύμβουλοι, τότε το επόμενο βήμα να δοθεί το πράσινο φως από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας μέσω της Απόφασης Έκδοσης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Το τελικό βήμα για την προκήρυξη του διαγωνισμού είναι η εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης.

Η αρχιτεκτονική του νέου διαγωνισμού

Ο προηγούμενος διαγωνισμός αφορούσε σε παραχώρηση, αλλά είχε προσκρούσει στις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας. Πλέον, το Υπουργείο ψάχνει να βρει την καλύτερη αρχιτεκτονική του διαγωνισμού, ώστε αυτός να μη «κολλήσει» ξανά.

Στην ίδια απόφαση αναφέρεται πως ο φορέας που θα τρέξει τους διαγωνισμούς για τους συμβούλους και έχει την πλήρη αρμοδιότητα για την εκκίνηση και την ολοκλήρωση του διαγωνισμού είναι η γενική διεύθυνση συγκοινωνιακών υποδομών με σύμβαση παραχώρησης (Δ16). Σημειώνεται πως η εν λόγω αρχή αναλαμβάνει να δημοπρατήσει έργα ως παραχωρήσεις η ΣΔΙΤ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές είναι πολύ πιθανό ο διαγωνισμός να τρέξει ως μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ, όπως γίνεται ήδη με το Θεσσαλονίκη-Έδεσα. Σε αυτό το ενδεχόμενο οι οδηγοί δε θα χρειάζεται να πληρώνουν διόδια με αποτέλεσμα να καμφθούν οι αντιστάσεις του παρελθόντος.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Εάν λάβουμε υπόψη την προηγούμενη ανεπιτυχή δημοπράτηση και το τότε τεχνικό αντικείμενο, τότε τα νέα τεύχη δημοπράτησης που θα στηριχθούν στα παλαιότερα θα προβλέπουν τα εξής:

  • Κατασκευή οδικού τμήματος, συνολικού μήκους 3 χλμ. (συμπεριλαμβανομένης της υποθαλάσσιας σήραγγας).
  • Κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας κάτω από τον υφιστάμενο Δίαυλο Λευκάδας, με τα απαραίτητα τεχνικά έργα εισόδου και εξόδου, συνολικού μήκους 1,1 χλμ. περίπου, ώστε να είναι δυνατή η απρόσκοπτη διέλευση των πλοίων από τον Δίαυλο και η ταυτόχρονη είσοδος/έξοδος των οχημάτων στο νησί της Λευκάδας, καθώς και την κατασκευή των απαραίτητων οδικών συνδέσεων με το υφιστάμενο δίκτυο.
  • Διαπλάτυνση του Διαύλου Λευκάδας, στο τμήμα από το τεχνικό έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας μέχρι το κάστρο Αγ. Μαύρας,
  • Κατασκευή Τουριστικού Λιμένα (Μαρίνας) σκαφών μεγάλου μήκους στην περιοχή του Διαύλου, βορειοανατολικά του υφιστάμενου και υπό λειτουργία τουριστικού λιμένα σκαφών αναψυχής Λευκάδας, εφόσον εντασσόταν στο έργο παραχώρησης.

Γιατί είναι σημαντικό το έργο

Όπως περιγράφεται και στη Διαύγεια ο χαρακτηρισμός της ζεύξης της Λευκάδας χαρακτηρίζεται ως έργο Εθνικού Επιπέδου καθώς:

  • Λύνεται το πρόβλημα που δημιουργείται από τις μεγάλες ουρές οδηγών που θέλουν να ταξιδέψουν στη Λευκάδα μέσω της υφιστάμενης γέφυρας που ξεκινά από την απέναντι ακτή της Αιτωλοακαρνανίας. Πρόκειται για ένα σημαντικό εμπόδιο που μπλοκάρει τη διέλευση τόσο των οχημάτων μέσω της γέφυρας όσο και των σκαφών κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
  • Είναι απαραίτητη μία εναλλακτική μόνιμη οδική σύνδεση της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρα σε διαφορετική θέση από τη σημερινή. Η νέα αυτή σύνδεση θα πρέπει να μη δημιουργεί προβλήματα στα σκάφη, τον οδικό άξονα Ακτίου-Πρέβεζας και την Ιονία Οδό.

Επιπλέον, στο σχετικό έγγραφο αναφέρεται η μόνιμη οδική σύνδεση της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρας είναι αναγκαία για τους εξής λόγους:

  • Θα βελτιωθεί το επίπεδο εξυπηρέτησης τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών του νησιού.
  • Η νέα αυτή σύνδεση θα αναβαθμίσει τουριστικά την περιοχή καθώς οι μετακινήσεις από και προς αυτή θα γίνονται πιο γρήγορα και με περισσότερη ασφάλεια.
  • Θα μειωθούν τα κόστη μεταφορών με αποτέλεσμα να γίνει πιο οικονομικά ανταγωνιστική η περιοχή.

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Υποδομών: Επιταχύνονται οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση των επεκτάσεων των Γραμμών 1,2 και 4 του Μετρό

Υπουργείο Υποδομών: «Γκάζι» στη δημοπράτηση οδικών έργων στη Βόρεια Ελλάδα και το ΒΟΑΚ αξίας 1,8 δισ. Ευρώ.

Υπουργείο Υποδομών: Εντός του έτους δημοπρατείται και το δεύτερο τμήμα των ΣΔΙΤ για τα δικαστικά μέγαρα- Πότε δημοπρατείται το τρίτο μέρος