ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Μετά από ένα τριήμερο ράλι οι μέσοι ναύλοι των φορτηγών πλοίων capesize στη spot αγορά εκτινάχθηκαν στο υψηλότερο σημείο του 2022.
Ο μέσος όρος 5 χρονοναυλώσεων (5TC) για Capesize του Baltic Exchange, που καλύπτει πέντε βασικές διαδρομές, εκτινάχθηκε κατά 34,8% από την Τρίτη, στα 24.002 δολάρια ημερησίως την Παρασκευή. Έκλεισε την εβδομάδα στο υψηλότερο επίπεδο από τις 16 Δεκεμβρίου.
«Η αγορά capesize αξιοποίησε στο έπακρο τη σύντομη εργάσιμη εβδομάδα -λόγω της τραπεζικής αργίας της Δευτέρας- , καθώς οι ναύλοι έχουν αυξηθεί σημαντικά», έγραψαν οι αναλυτές του Baltic Exchange στην εβδομαδιαία ανασκόπησή τους την Παρασκευή.
«Οι ροές άνθρακα συνεχίζουν να είναι ισχυρές, ενισχύοντας τη διαδρομή τροφοδοσίας προς την Ευρώπη, σε μεγάλο βαθμό λόγω της τρέχουσας γεωπολιτικής κατάστασης», ανέφεραν οι αναλυτές του Baltic Exchange.
«Η ροή της αγοράς capesize παραμένει κάθε άλλο παρά φυσιολογική αυτή τη στιγμή, καθώς σε αρκετές διαδρομές υπάρχουν διακυμάνσεις στις τιμές».
Την Παρασκευή, τα στοιχεία του Baltic Exchange έδειξαν δύο συμφωνίες για τη μεταφορά 170.000 τόνων σιδηρομεταλλεύματος στις συναλλαγές αναφοράς στην Κίνα τόσο στον Ειρηνικό όσο και στον Ατλαντικό.
Σε μια συμφωνία που έκλεισε μια ημέρα νωρίτερα, η BHP ναύλωσε ένα capesize για να μεταφέρει σιδηρομετάλλευμα από το Port Hedland στη Δυτική Αυστραλία στο κινεζικό λιμάνι του Qingdao στα 13 δολάρια ανά τόνο. Οι ημερομηνίες φόρτωσης είναι 18 έως 20 Μαΐου.
Τα στοιχεία ναυλώσεων του Baltic Exchange δείχνουν ότι ένα παρόμοιο ταξίδι έφτασε στα 12,10 δολάρια ανά τόνο την Τρίτη και ναυλώθηκαν τρία capesizes για 12 δολάρια στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας.
Στον Ατλαντικό, η εταιρεία εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος και νικελίου Vale με έδρα το Ρίο ντε Τζανέιρο ναύλωσε το Scarlett, χωρητικότητας 176.000 dwt και κατασκευής 2012, της ναυτιλιακής NGM Energy της οικογένειας Μουνδρέα, για 29,90 δολάρια ανά τόνο για να μεταφέρει εμπορεύματα από το Tuburao της Βραζιλίας στο Qingdao, με προγραμματισμένη φόρτωση μεταξύ 5 και 8 Μαΐου.
«Μετά από ένα νωχελικό ξεκίνημα, η αναζωπύρωση της δραστηριότητας από τη Βραζιλία έδωσε ώθηση στην αγορά στα ταξίδια στον Ατλαντικό αυτή την εβδομάδα, ενώ υπήρξαν επίσης αναφορές για πιο σταθερές θέσεις σε δρομολόγια front-haul έξω από τον Καναδά», δήλωσε η Clarksons στο εβδομαδιαίο της report την Παρασκευή.
Διαβάστε ακόμη:
Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Υψηλότερα τα spot ναύλα των capesize
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η αστερόσκονη και η τέχνη – Όταν το σύμπαν εμπνέει εικαστικά
- Προμηθευτές Ενέργειας: Ποιος πληρώνει τον “μουτζούρη” των ληξιπρόθεσμων-Πώς εγκλωβίζονται και ρευματοδοτούν χωρίς να εισπράττουν
- Νέο πρόγραμμα κατάρτισης για 50.000 ανέργους από την ΔΥΠΑ – Επίδομα έως 1.000 ευρώ για τους ωφελούμενους
- Χάρης Σαχίνης (ΕΥΔΑΠ): 2,5 δισ. επενδύσεις- Πάμε σε πορτοκαλί συναγερμό λειψυδρίας- Αγώνας δρόμου για νερό από τα Κρεμαστά