Ρεκόρ κερδών κατέγραψε το πρώτο τρίμηνο του 2022 η εισηγμένη ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, σχεδόν διπλάσια σε σχέση με αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2021.

Παράλληλα, ανακοίνωσε τη διανομή μερίσματος 0,115 δολαρίων για κάθε κοινή μετοχή για το πρώτο τρίμηνο, μετά από το ειδικό μέρισμα 0,50 δολ. ανά μετοχή που ανακοίνωσε τον Μάρτιο, λόγω των θεαματικών κερδών που εμφάνισε στο σύνολο του 2021.

1

Ο CFO της CostamareΓρηγόρης Ζήκος σχολίασε: «Κατά τη διάρκεια του τριμήνου η εταιρεία εμφάνισε ισχυρά αποτελέσματα. Τα έσοδα υπερδιπλασιάστηκαν σε περίπου 270 εκατ. δολάρια και τα κέρδη ανήλθαν στα 115 εκατ. δολάρια έναντι 60 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Στο τέλος του τριμήνου, η ρευστότητα ανήλθε στα 640 εκατομμύρια δολάρια».

«Τα θεμελιώδη και οι ισχυρές τιμές ναύλων στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων παραμένουν αμετάβλητες. Η συμφόρηση δεν δείχνει σημάδια χαλάρωσης, ενώ τα πρόσφατα γεγονότα στην πραγματικότητα συμβάλλουν σε περαιτέρω αυξήσεις.

Σε ένα τόσο ευνοϊκό περιβάλλον αγοράς, έχουμε καλύψει όλες τις ημέρες χρήσης των containerships μας για το 2022 και έχουμε κάλυψη περίπου 95% για το 2023. Τα έσοδα από τις συμβάσεις του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο νερό, ανέρχονται σε 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια με υπολειπόμενη χρονική διάρκεια ναύλωσης 4,1 ετών», συμπλήρωσε.

Αναφορικά με την αγορά ξηρού φορτίου, όπου η εταιρεία επίσης δραστηριοποιείται με 46 bulkers, ο κ. Ζήκος αναφέρει ότι παραμένει ισχυρή με τα μικρότερα πλοία να κερδίζουν premium έναντι των μεγαλύτερων, που επωφελούνται επίσης από τη διάχυση εμπορευματοκιβωτίων. «Η δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης παραμένει υγιής στηριζόμενη από ένα ιστορικά χαμηλό βιβλίο παραγγελιών», επισήμανε.

Η Costamare έκλεισε 49 συμβάσεις ναύλωσης για τον στόλο ξηρού φορτίου που διαθέτει από τις αρχές του έτους.

Αγοραπωλησίες πλοίων

H εταιρεία προχώρησε στην πώληση του χωρητικότητας 57,334 dwt φορτηγού πλοίου Thunder, κατασκευής 2009, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2022 και θα αποφέρει εκτιμώμενα κέρδη 3,6 εκατ. δολαρίων.

Πρόκειται για το πρώτο bulker που πουλά η ναυτιλιακή μετά από την είσοδο της στην αγορά ξηρού φορτίου το 2021, μετά από ένα θεαματικό μπαράζ εξαγορών bulkers από την second hand αγορά ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων.

Επίσης, ολοκλήρωσε την πώληση και παράδοση του χωρητικότητας 2,458 teu πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Messini, κατασκευής 1997, που της απέφερε κεφαλαιακό κέρδος 17,8 εκατ. δολαρίων.

Διαβάστε ακόμη:

Αγγελική Φράγκου: Επένδυση 250 εκατ. δολαρίων σε νεότευκτα τάνκερ από την Navios Partners