H γαλλική φίρμα κάνει ένα μεγάλο ποιοτικό βήμα με το νέο 308, φιλοδοξώντας να εδραιωθεί στα μεγάλα σαλόνια.
Εκτιμώ την ευρυχωρία και την άνεση των SUV, καλοδεχούμενη η απόσταση από το έδαφος όταν θες να πας σε χωμάτινες διαδρομές, αλλά ως εκεί. Δεν μου αρέσει το ψηλό κέντρο βάρους, η οδηγική τους αίσθηση και η ευπάθειά τους στον πλευρικό άνεμο.
Κατανοώ πως τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς μου, θα διάλεγαν σε κάθε περίπτωση το 3008, αλλά προτιμώ το 308, για ταξίδι, για οδήγηση, για βόλτα.
Είναι πιο οδηγοκεντρικό, δεν κοπανάει, δε γέρνει και στην έκδοση phev είναι απίστευτα οικονομικό, παρότι δεν υστερεί σε επιδόσεις.
Η Peugeot με την 3 η γενιά του 308 κάνει μια σημαντική αλλαγή σχεδιαστικά με το νέο της σήμα αλλά και ποιοτικά καθώς το αυτοκίνητο από άποψη υλικών, αίσθησης και αισθητικής ανήκει ξεκάθαρα στην premium κατηγορία.
Κατά την προσωπική μου άποψη αντίπαλοί του είναι η BMW σειρά 1, η Mercedes A Class, το Audi A3, το Mazda 3, το Renault Megane. Εμείς είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή την επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση των 180PS.
Παρατηρώντας το απέξω το μάτι πάει αμέσως στο νέο σήμα της εταιρείας. Αρκετοί απορούν και το κοιτούν δεύτερη φορά. Μετά το μάτι πέφτει στο ασημί πλέγμα που καταλήγει σε led προβολείς.
Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η φινετσάτη γραμμή, τα μικρά φώτα και παραλληλόγραμμες απολήξεις των εξατμίσεων στις άκρες του διαχύτη.
Το νέο Peugeot 308 είναι μακρύτερο από το προηγούμενο κατά 11cm (4.36m) με το μεταξόνιο να είναι πολύ κοντά στην ιδανική αναλογία (2.675mm).
Ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας, στο 0.28 Cd σε προϊδεάζει για ένα αθόρυβο ταξίδι.
Στην πράξη στον αυτοκινητόδρομο το 308 κρύβει την ταχύτητά του, έχεις την αίσθηση ότι κινείσαι με 100km/h παρότι το ταχύμετρο δείχνει 130km/h. Σ’ αυτή την ταχύτητα είναι εξαιρετικά αθόρυβο.
Το πορτ μπαγκάζ λόγω των μπαταριών έχει μειωθεί στα 361lt και φτάνει τα 1271lt λίτρα σε διθέσια διαμόρφωση.
Στο εσωτερικό του νέου Peugeot 308 το i cockpit έχει εξελιχθεί.
Η μια σειρά κουμπιών κάτω από την κεντρική οθόνη multimedia είναι αφής πλέον (μακρόστενη οθόνη i–toggle). Από κάτω υπάρχουν ακόμη διακόπτες αεροπορικού τύπου, εύχρηστοι και ποιοτικοί.
Η σχεδίαση με γωνίες και ποιοτικά υλικά είναι αρμονικά το μάτι ακολουθεί γραμμές, γωνίες και γοητεύεται. Το τιμόνι παραμένει μικρό, ο οδηγός βλέπει τα όργανα πάνω από τη στεφάνη του τιμονιού.
Η ενσωμάτωση της οθόνης αφής των 10 ιντσών στο ταμπλό είναι πετυχημένη. Σίγουρα πιο αρμονική από την κλασσική επιλογή «πάνω στο ταμπλό» έχει ακόμη περιθώρια βελτίωσης αν πάρουμε ως σημείο αναφοράς τις Giulia/Stelvio της Alfa Romeo.
Το Peugeot 308 προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης PureTech (1.2lt με 110 ή 130 ίππους) και BlueHDi πετρελαίου (1.5lt/130 ίππων).
Υπάρχουν και δυο επαναφορτιζόμενες εκδόσεις 180 ή 225PS, εμείς δοκιμάσαμε αυτή με τους 180 ίππους. Ο θερμικός τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 150PS συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 81 kW που εδράζεται εντός του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων.
Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τα 180PS και η ηλεκτρική αυτονομία που είδαμε ξεπερνάει τα 60km. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι τα 135km/h.
Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 12,4 kWh και φορτίζει άνετα σε οικιακή πρίζα το βράδυ.
Με το επιπλέον βάρος το 308 Hybrid φτάνει τα 1.678kg. Εντός πόλης η ηλεκτρική κίνηση είναι αγχολυτική και η ενέργεια επαρκεί για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις. Εκτός από τη χαρτογράφηση «Electric» ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τη χαρτογράφηση Hybrid (βέλτιστη διαχείριση της ενέργειας) και την Sport για αστραπιαία προσπεράσματα σε επαρχιακό δρόμο.
Οδηγώντας από τη Σπάρτη ως την Ανατολική Μάνη και τον Κότρωνα θα βρεις μια πληθώρα προκλήσεων: Στροφές, οχήματα που κινούνται με ακατάλληλη ταχύτητα, λακκούβες, ανομοιομορφίες, κακές κλίσεις και πολλά άλλα.
Το 308 είναι αγχολυτικά γρήγορο, κρατά καλά στο δρόμο για τον υβριδικό του χαρακτήρα.
Μπορεί να κινηθεί σβέλτα, ικανοποιεί τον ανήσυχο οδηγό και είναι εξαιρετικά σταθερό στις γρήγορες καμπές. Αν ζητήσεις κάτι παραπάνω θυμίζει υποστρέφοντας τον υβριδικό του χαρακτήρα.
Άνετο, γρήγορο, οικονομικό, με την ανάρτηση να εξαφανίζει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Το τιμόνι χαρίζει γραμμική αίσθηση, τα φρένα λόγω ανάκτησης ενέργειας θέλουν εξοικείωση. Το δυνατό σημείο του 308 Hybrid είναι η ομαλή αβίαστη επιτάχυνση χάρη και στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Αν ψάχνεται εταιρικό αυτοκίνητο στην κατηγορία αξιολογήστε το.
Αν πάλι ψάχνετε μέρος για ένα τριήμερο ή καλοκαιρινές οικογενειακές διακοπές, η Ανατολική Μάνη και δη ο Κότρωνας διαθέτουν μερικά σημεία εκπληκτικής ομορφιάς (Αλύπα, Άμπελος).
Peugeot 308 Hybrid 180 e–EAT8
Κυβισμός: 1.598cc
Συνδυαστική ισχύς:180PS
Συνδυαστική ροπή: 360 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας:12,4 kWh ιόντων λιθίου
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.367×1.859×1.441 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.675mm
Χώρος αποσκευών: 361 – 1271lt (διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.678kg
Eπιτάχυνση 0-100km/h: 7,6sec
Τελική ταχύτητα: 225km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,7 lt/100km
CO2: 24gr/km
Τιμή: 39.500 ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βρετανία: Σε υψηλό 8μήνου ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
- Συρία:«Η μεταβατική κυβέρνηση δεν θα πρέπει να αποκλείσει κανένα» λέει ο ηγέτης της εξόριστης αντιπολίτευσης
- Κικίλιας: Αναβαθμίζουμε το 112 για πρώτη φορά μετά το 2014
- Αθηναϊκός και Novibet ενώνουν τις δυνάμεις τους για την αγωνιστική περίοδο 2024-25