Η αγορά στα spot ναύλα των Capesize φαίνεται να έχει επιτέλους ακουμπήσει τα χαμηλά και πλέον μετακινείται υψηλότερα παρά τη διευρυμένη αρνητικότητα που επηρεάζει την παγκόσμια οικονομία, αναφέρει σε ανάλυση του  ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

Η χαμηλή ballasting λίστα (τα άδεια πλοία που μετακινούνται από τον Ειρηνικό προς τον Ατλαντικό ωκεανό αναζητώντας φορτία) σε συνδυασμό με την αυξημένη εξαγωγική δραστηριότητα σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία, παρέχουν το απαραίτητο καύσιμο για τους ιδιοκτήτες των Capesize που, από την αρχή της χρονιάς, βιώνουν σχετικά χαμηλές τιμές στα spot ναύλα.

Συνδυάζοντας αυτό με μια πολύ ανθεκτική αγορά στα μικρότερα μεγέθη πλοίων, όπου οι τιμές στα Panamax, Supramax και Handymax παραμένουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, μπορεί κανείς εύκολα να δει πώς η αγορά ξηρού φορτίου έχει εκπλήξει θετικά τα τελευταία χρόνια και παραμένει πολλά υποσχόμενη για το μέλλον.

Εξάλλου, πολύ λίγοι άνθρωποι θα είχαν προβλέψει τόσο υψηλά επίπεδα ναύλων για τα ξηρά φορτία, δεδομένου ότι στις κινεζικές εισαγωγές βασικών εμπορευμάτων παρατηρείται κατακόρυφη πτώση από την αρχή του έτους.

Θα μπορούσαμε ίσως να υποθέσουμε ότι έχουμε νέα δεδομένα, όπου ο αριθμός διαθέσιμων πλοίων για μεταφορές (η προσφορά στη ναυτιλία) είναι αρκετά περιορισμένος για να υποστηρίξει μια πολυετή ανοδική πορεία στα ναύλα αντί αυτά να εξαρτώνται καθαρά και μόνο από τις διακυμάνσεις της Κινεζικής ζήτησης, διερωτάται ο κ. Κάρτσωνας.

Μόνο ο χρόνος θα δείξει, και αν για άλλη μια φορά οι spot τιμές ναύλων στα Capesize καταφέρουν να φτάσουν στο επίπεδο που δείχνουν τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης (περίπου στις 35.000 δολάρια την ημέρα ή 100% πάνω από τις τρέχουσες spot τιμές), τότε οι πιθανότητες ενός τέτοιου σεναρίου θα έχουν αυξηθεί.

Οι βραχυπρόθεσμες ενδείξεις μας παραμένουν σχετικά ενθαρρυντικές καθώς μπαίνουμε σύντομα στις φορτώσεις του Ιουνίου, όπου οι μεγάλοι Αυστραλοί ανθρακωρύχοι τείνουν να «σπρώχνουν» πολύ φορτίο στη θάλασσα και αναμένουμε ότι η ισορροπία θα συνεχίσει να γέρνει προς όφελος των υψηλότερων ναύλων στα Capesize.

Η παγκόσμια οικονομία έχει μπει σε αχαρτογράφητα νερά

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνεται με το ΔΝΤ να μειώνει πρόσφατα την πρόβλεψή του για την αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ σε μόλις 3,6%, και επίσης να προβλέπει ότι η Κίνα θα βρίσκεται σχεδόν στα μισά του ποσοστού που είχε πριν από μια δεκαετία και στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαετιών. Αν και τα διαφορετικά σενάρια για την τελική έκβαση παραμένουν πολλά, δεδομένων των τόσων πολλών αβεβαιοτήτων, ο όγκος των εμπορικών συναλλαγών είναι πιθανό να παραμείνει υποτονικός σε ένα τέτοιο περιβάλλον.

Από τις ΗΠΑ έως την Ευρώπη, η οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνεται, οι κεντρικές τράπεζες πρόκειται να περιορίσουν περαιτέρω τη νομισματική πολιτική τους για να καταπολεμήσουν τον πληθωρισμό, ενώ η Κίνα διέρχεται επίσης από μια δύσκολη κατάσταση όπου η ζήτηση εμπορευμάτων ξηρού φορτίου βρίσκεται υπό πίεση για διάφορους λόγους, από lockdown που σχετίζονται με τον Covid μέχρι πολιτικές ενεργειακής ασφάλειας και περικοπές που σχετίζονται με την παραγωγή χάλυβα.

Ως αποτέλεσμα, είναι δύσκολο να επιχειρηματολογήσει κανείς για ένα ακμάζον περιβάλλον ζήτησης στο χώρο του ξηρού φορτίου και πρέπει να εξεταστεί και η πλευρά της προσφοράς στην εξίσωση για να βρεθούν επιχειρήματα που θα μιλούν για υψηλότερα ναύλα, είτε αυτό θα ήταν συμφόρηση και καθυστερήσεις στα λιμάνια ή χαμηλή ανάπτυξη του στόλου ή χαμηλότερες ταχύτητες πλεύσης λόγω των υψηλών τιμών των καυσίμων ή των νέων κανονισμών που σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων. Η προσφορά εμπορευμάτων είναι η ζήτηση για τη ναυτιλία, και επί του παρόντος η προσφορά εμπορευμάτων περιορίζεται σε όλο το φάσμα.

Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).

Διαβάστε ακόμη:

Πήτερ Λιβανός (GasLog Partners): Κέρδη 35 εκατ. δολάρια στο πρώτο τρίμηνο 2022