Οι Ταύροι έκαναν το 1-2 με τον Φερστάπεν να κερδίζει και να παραπονιέται: «Ήταν ένας μοναχικός αγώνας».
Δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική το σημερινό Πασχαλιάτικο GP της Ίμολα. Ήταν ένας ονειρεμένος αγώνας για τις Red Bull και ένα δραματικό απόγευμα για τις Ferrari αλλά και το Λιούις Χάμιλτον. Από χτες ακόμη ήταν ξεκάθαρο πως οι Ταύροι έχουν βρει το σωστό σετάρισμα σε αντίθεση με τους κόκκινους που είχαν επιπλέον πίεση λόγω έδρας. Έβρεξε πριν την εκκίνηση του αγώνα στην Ίμολα και αυτό έδωσε μια δραματική χροιά στο ξεκίνημα. Το οδόστρωμα ήταν νοτισμένο και όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά.
Η αγωνιστική γραμμή κρατούσε καλύτερα γιατί είχε στεγνώσει ενώ δίπλα εκεί που εκκινούσαν οι Ferrari γλιστρούσε. Έτσι ο Λεκλέρκ έχασε αμέσως δυο θέσεις από τους Πέρεζ και Νόρις, ενώ ο Σάινθ πίσω του που εκκινούσε 4ος βρέθηκε να ακουμπά με το Ρικιάρντο που εκκινούσε 6ος. Από την επαφή βγήκαν και οι δυο εκτός, ο Αυστραλός κατάφερε να συνεχίσει ενώ αντίθετα ο Ισπανός συνέχισε το σερί εγκαταλείψεων που ξεκίνησε στην Αυστραλία. Μέχρι να απομακρυνθεί μάλιστα η Ferrari από την αμμοπαγίδα βγήκε αυτοκίνητο ασφαλείας που οριοθέτησε το ρυθμό.
Στην επανεκκίνηση οι Red Bull έμειναν μπροστά, ο Λεκλέρκ γρήγορα πέρασε το Νόρις και ακολουθούσε τον Πέρεζ χωρίς να μπορεί να απειλήσει καθώς με βρεγμένο οδόστρωμα δεν υπήρχε DRS.
Πιο πίσω εξαιρετική εκκίνηση έκανε ο Ράσελ που κατάφερε να πλασαριστεί στην 6η θέση. Σύντομα μάλιστα πέρασε τον Μάγκνουσεν και ανέβηκε 5ος. Ο πρώτος που ρίσκαρε με σλικ ελαστικά ήταν ο Ρικιάρντο λίγο μετά τον 20στο γύρο. Καθώς αμέσως έκανε ταχύτερα περάσματα όλοι οι οδηγοί ακολούθησαν το παράδειγμά του βάζοντας μέση γόμα. Ο Λεκλέρκ το έκανε ένα γύρο μετά τον Πέρεζ, ο Μεξικάνος βρέθηκε πίσω του αλλά τον πέρασε εύκολα καθώς τα δικά του ελαστικά είχαν ζεσταθεί σε αντίθεση με του Μονεγάσκου. Όταν άνοιξε το DRS ο Λεκλέρκ προσπάθησε ξανά να πιέσει αλλά η Red Bull του Μεξικάνου που είχε την υψηλότερη τελική ταχύτητα δεν πιάνονταν. Απέμεναν 13 γύροι πριν το φινάλε όταν ο Λεκλέρκ αντιμετωπίζοντας εκτεταμένη φθορά στη μέση γόμα αναγκάστηκε να μπει και να βάλει τη μαλακή γόμα.
Στη Ferrari θεώρησαν πως άξιζε το ρίσκο καθώς ο Νόρις ήταν πολύ πίσω. Ο Βρετανός προς στιγμή βρέθηκε μπροστά εκμεταλλευόμενος ότι ο Λεκλέρκ βγαίνοντας από τα πιτ είχε κρύα ελαστικά αλλά αμέσως μετά έχασε την 3η θέση εκ νέου από το Μονεγάσκο. Οι δυο Red Bull δεν είχαν κανένα λόγο να παραμείνουν στην πίστα με φθαρμένα ελαστικά. Έτσι μπήκαν πρώτα ο Πέρεζ και μετά ο Φερστάπεν για να καλύψουν την επιλογή της Ferrari. Ο Λεκλέρκ κόλλησε πίσω από τον Πέρεζ και άρχισε να τον πιέζει ως τη στιγμή που έκανε λάθος. Πάτησε άτσαλα στο κερμπ στην είσοδο του σικέιν, έχασε το πίσω μέρος και βρέθηκε στις μπαριέρες. Πλήγωσε τη Ferrari και χρειάστηκε ν’ αλλάξει αεροτομή. Αυτό τον έριξε πιο πίσω και στους τελευταίους γύρους έδωσε μάχη για να αναρριχηθεί στην 6η θέση. Μεγάλος ωφελημένος ο Νόρις που ανέλπιστα ανέβηκε στο βάθρο. Την ίδια στιγμή πίσω του ο Ράσελ με νύχια και με δόντια κράτησε την Alfa Romeo του Μπότας.
Γενικά το DRS δεν έδινε τόσο ισχυρό πλεονέκτημα στην Ίμολα με αποτέλεσμα να μην δούμε πολλά προσπεράσματα. Χαρακτηριστική είναι η απέλπιδα προσπάθεια του Χάμιλτον να περάσει το Γκασλί μια μάχη για την 13η θέση. Μπροστά τους βρίσκονταν ο Άλμπον που έδινε DRS στο Γκασλί ακυρώνοντας το πλεονέκτημα της Mercedes έναντι της Alpha Tauri που επίσης έπαιρνε DRS από τη Williams. Ο Χάμιλτον προσπαθούσε ανεπιτυχώς για μισό αγώνα να περάσει το Γκασλί. Με το πέσιμο της καρό σημαίας ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βόλφ του ζήτησε συγνώμη για το κακό μονοθέσιο που του έδωσαν να οδηγήσει και υποσχέθηκε να επανέλθουν στη Mercedes. Εδώ πρέπει να τονιστεί πως ο Ράσελ τερμάτισε 4ος με ίδιο μονοθέσιο και παραμένει στην 4η θέση του πρωταθλήματος οδηγών με 49 βαθμούς 21 περισσότερους από το Χάμιλτον.
Ο Φερστάπεν σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο, οπότε τα πήρε όλα στην Ίμολα: Pole, νίκη στο Sprint Race, νίκη και ταχύτερο γύρο. Συνολική συγκομιδή 34 βαθμών για τον Ολλανδό που μείωσε τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο Λεκλέρκ στους 27 βαθμούς. Δεν έχει προηγούμενο στη F1 να παίρνει ένας οδηγός 34 βαθμούς από ένα GP. Αντίστοιχα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, η Ferrari είδε τη διαφορά να μειώνεται στους 11 βαθμούς από τη Red Bull που με τους 24 (18+6) βαθμούς του Πέρεζ πήρε συνολικά 58 βαθμούς στην Ίμολα, περισσότερους δηλαδή από όσους έχει μαζέψει μετά από 4 αγώνες η McLaren (46). Επόμενος αγώνας στις 8/5 το GP του Μαϊάμι.
Η τελική κατάταξη σήμερα ήταν:
Μετά το φινάλε ο Φερστάπεν δήλωσε: «Ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο για μας, τα κάναμε όλα καλά και μας αξίζει το 1-2. Η εκκίνηση ήταν σημαντική όπως και η εκτίμηση των συνθηκών όταν έπρεπε να βάλουμε τα σλικ. Τα διαχειριστήκαμε όλα σωστά». Από την πλευρά του ο Πέρεζ είπε: «Ήταν έντονη η μάχη με το Λεκλέρκ. Το πιο σημαντικό σ’ αυτές τις συνθήκες είναι να μην κάνεις λάθος. Υπήρξαμε άτυχοι, η χρονιά δεν ξεκίνησε καλά, μας άξιζε το σημερινό». Ο Νόρις τόνισε πως του αρέσουν αυτές οι συνθήκες και θυμήθηκε ότι και πέρυσι με παρόμοιες συνθήκες είχε ανέβει στο βάθρο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης
- Βούλιαζει η Wall Street μετά τις ανανεωμένες προβλέψεις της FED
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1
- International Chamber of Shipping: Νέος Γενικός Γραμματέας ο Θωμάς Α. Καζάκος