ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Επέστρεψε μετά από 2 χρόνια πανδημίας το έθιμο του ρουκετοπόλεμου στο Βροντάδο της Χίου.
Παρά τις αντιδράσεις κατοίκων, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις ζημιές που δέχονται τα σπίτια τους, το έθιμο διεξήχθη κανονικά προσφέροντας φαντασμαγορικές εικόνες.
Πάντως, για πρώτη χρονιά, ο αριθμός των ρουκετών ήταν αισθητά μειωμένος (περίπου 10.000), γεγονός που βοήθησε στην ομαλή διεξαγωγή του.
Ο ρουκετοπόλεμος είναι ένα έθιμο που τηρείται κάθε Πάσχα στο Βροντάδο της Χίου κατά το οποίο το βράδυ της Ανάστασης χιλιάδες αυτοσχέδιες ρουκέτες εκτοξεύονται ανάμεσα στις δυο εκκλησίες της περιοχής, την Παναγία Ερειθιανή και τον Άγιο Μάρκο. Οι Παναγούσοι (ενορίτες της Παναγίας Ερειθιανής) έχουν ως στόχο να πετύχουν με τις ρουκέτες τους τον τρούλο και το έμβλημα του Αγίου Μάρκου ενώ οι Αγιομαρκούσοι (ενορίτες του Αγίου Μάρκου) το ρολόι του καμπαναριού της Παναγίας Ερειθιανής.
Η προετοιμασία γίνεται αρκετούς μήνες πριν όπου οι ομάδες των δύο ενοριών φτιάχνουν το “εκρηκτικό κοκτέιλ” από κάρβουνο, νίτρο και θειάφι και το τοποθετούν στις ρουκέτες. Το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου οι ρουκέτες στήνονται σε ξύλινες βάσεις, τους ρουκετοσύρτες, προκειμένου να πάρουν την κατάλληλη τροχιά και να πετύχουν το στόχο τους. Ο ανοιξιάτικος ουρανός κατακλύζεται από τις πολύχρωμες λάμψεις και τους κρότους χιλιάδων φλεγόμενων ρουκετών που δημιουργούν μια φαντασμαγορική ατμόσφαιρα εντυπωσιάζοντας όλους τους επισκέπτες.
Το έθιμο έχει τις ρίζες του την περίοδο της Τουρκοκρατίας, όπου οι κάτοικοι του Βροντάδου χρησιμοποιούσαν μικρά κανόνια με δυνατούς κρότους για τον εορτασμό του Πάσχα, αλλά οι Τούρκοι υπό το φόβο οτι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν εναντίον τους, τα απαγόρεψαν και τα αντικατέστησαν με αυτοσχέδιες ρουκέτες.
Την Κυριακή του Πάσχα γίνεται η καταμέτρηση των ρουκετών που βρήκαν το στόχο τους και αναδεικνύεται ο νικητής. Οι δύο “αντίπαλες” ενορίες δίνουν ξανά ραντεβού για την επόμενη χρονιά διατηρώντας έτσι την παράδοση πολλών χρόνων.
Δείτε φωτογραφίες και βίντεο από το chiosphotos.gr
Διαβάστε επίσης:
Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: Η Ανάσταση δεν είναι ιδεολογία, είναι σχέση