Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί αρχικά δημιούργησαν το Audi urbansphere για χρήση στις μεγαλουπόλεις της Κίνας με το πυκνό κυκλοφοριακό, παρά το ότι το πρωτότυπο είναι κατάλληλο και για κάθε άλλο μητροπολιτικό κέντρο του κόσμου. Σε αυτές τις αστικές περιοχές όπου ο προσωπικός χώρος είναι ιδιαίτερα περιορισμένος, Το πρωτότυπο όχημα παρέχει τον μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο οχήματος στην ιστορία της Audi. Συνδυάζει αυτό το χαρακτηριστικό ευφυώς με τεχνολογίες και ψηφιακές υπηρεσίες που απευθύνονται σε όλες τις αισθήσεις και παρέχει ένα εντελώς νέο επίπεδο εμπειριών.
«Για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των πελατών μας από την Κίνα, τα στούντιο σχεδίασης της Audi στο Πεκίνο και το Ίνγκολσταντ συνεργάστηκαν στενά για την από κοινού εξέλιξη του πρωτότυπου οχήματος Audi urbansphere», αναφέρει ο Markus Duesmann, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου στην AUDI AG και υπεύθυνος για την αγορά της Κίνας.
Για πρώτη φορά, οι δυνητικοί πελάτες στην Κίνα μπορούσαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία εξέλιξης, καταθέτοντας τις δικές τους επιθυμίες και προοπτικές ως μέρος μιας διαδικασίας που είναι γνωστή ως «συν-δημιουργία». Το αποτέλεσμα μπορεί να γίνει αντιληπτό στο πρωτότυπο Audi urbansphere και το ιδιαίτερα εντυπωσιακό του εσωτερικό.
Το ευρύχωρο όχημα έχει χαρακτήρα ενός lounge σε τροχούς και mobile office, χρησιμεύοντας ως τρίτος χώρος διαβίωσης για τον χρόνο που καταναλώνεται στην κυκλοφορία. Ως εκ τούτου, το Audi urbansphere συνδυάζει την πολυτέλεια της ιδιωτικότητας με ένα πλήρες εύρος high-tech χαρακτηριστικών, ακόμα και στις καθημερινές ώρες αιχμής. Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης μετατρέπει το εσωτερικό, στο οποίο το τιμόνι, τα πεντάλ ή οι ενδείξεις λάμπουν διά της απουσίας τους, σε έναν κινητό χώρο αλληλεπίδρασης που αποτελεί μια πύλη σε ένα ευρύτερο ψηφιακό οικοσύστημα.
Η Audi έχει δημιουργήσει μια εμπειρία οχήματος που υπερβαίνει κατά πολύ τον σκοπό, ο πελάτης απλά να περνά τον χρόνο του σε ένα όχημα για τη μετάβαση από το σημείο Α στο Β.
Αριθμός Sphere 1: Το πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο roadster Audi skysphere που λανσαρίστηκε τον Αύγουστο του 2021. Παρουσίασε ένα εντυπωσιακό όραμα ενός αυτόνομου GT που μετατρέπεται σε ένα αυτόνομο σπορ αυτοκίνητο με μεταβλητό μεταξόνιο.
Μόλις λίγες εβδομάδες αργότερα, η Audi αποκάλυψε το δεύτερο μοντέλο της σειράς sphere, το πρωτότυπο Audi grandsphere, στην έκθεση IAA 2021. Αυτό το μεγάλο τετραθέσιο σεντάν έκανε αντιληπτή τη φιλοδοξία της μάρκας να ορίσει το μέλλον της προοδευτικής πολυτέλειας. Το κοινό στοιχείο και των δύο πρωτοτύπων οχημάτων με το Audi urbansphere είναι ότι όλη η σχεδίαση βασίζεται στην τεχνολογία οχημάτων αυτόνομης οδήγησης level 4. Η Audi αυτή τη στιγμή εργάζεται με την CARIAD, την εταιρεία εξέλιξης λογισμικού του Volkswagen Group, για το λανσάρισμα αυτής της τεχνολογίας εντός του δεύτερου μισού της δεκαετίας.
Ακόμη και με την πρώτη ματιά, το πρωτότυπο Audi urbansphere είναι μεγάλο: 5,51 m μήκος, 2,01 m πλάτος και 1,78 m ύψος, το τοποθετούν στην επάνω κλίμακα του κόσμου της αυτοκίνησης. Έχει σχεδιαστεί με επίκεντρο τους επιβάτες, από μέσα προς τα έξω. Η σημαντικότερη διάσταση είναι το μεταξόνιο των 3,40m.
Το εσωτερικό του Audi urbansphere δεν υπόκειται στα συμβατικά όρια που θέτουν οι παραδοσιακές απαιτήσεις για όσο το δυνατόν περισσότερα καθίσματα, αποθηκευτικούς χώρους και λειτουργικά στοιχεία μέσα σε έναν χώρο που περιορίζεται από τους νόμους που ορίζει η Φυσική για την οδήγηση. Αντίθετα, θέτει σε προτεραιότητα τις ανάγκες των επιβατών για πλούσιους χώρους ως ξεχωριστό συντελεστή άνεσης.
«Για να κάνουμε την ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο ελκυστική, την εξετάζουμε ολιστικά και σύμφωνα με τις ανάγκες του πελάτη», αναφέρει ο Markus Duesmann.
Περισσότερο από ποτέ, δεν είναι μόνο το προϊόν καθοριστικό, αλλά όλο το οικοσύστημα. Για αυτό η Audi δημιουργεί ένα πλήρες οικοσύστημα με υπηρεσίες για όλο το όχημα. Το πρωτότυπο Audi urbansphere παρέχει επίσης σε όλους τους επιβάτες μια μεγάλη γκάμα επιλογών, ώστε να αξιοποιούν αυτή την ελευθερία και να βιώνουν μια εξαιρετικά εξατομικευμένη εμπειρία εντός του οχήματος: Επικοινωνία ή χαλάρωση, εργασία ή απόσυρση σε μια ιδιωτική σφαίρα, αναλόγως των αναγκών. Ως τέτοιο, μετατρέπεται από ένα από αυτοκίνητο σε μια «μηχανή εμπειριών».
Το όχημα φροντίζει επίσης καθημερινές εργασίες που υπερβαίνουν τη διαδρομή καθαυτή – για παράδειγμα, κλείσιμο ενός δείπνου ή online αγορές μέσα από το όχημα. Επιπλέον, το αυτόνομο Audi urbansphere παραλαμβάνει τους επιβάτες από το σπίτι και φροντίζει αυτόνομα για την εύρεση θέσης στάθμευσης και τη φόρτιση της μπαταρίας. Διατίθενται επίσης εξατομικευμένες λειτουργίες infotainment, για παράδειγμα απροβλημάτιστη ενσωμάτωση υπηρεσιών μουσικής και βίντεο streaming εντός του οχήματος.
Η Audi παρέχει επίσης στους πελάτες αποκλειστικά προνόμια, που περιλαμβάνουν πρόσβαση σε συναυλίες, πολιτισμικά δρώμενα και αθλητικές εκδηλώσεις βάσει των εξατομικευμένων προτιμήσεών τους. Το «sphere» (σφαίρα) στο όνομα στέλνει ένα μήνυμα: Ο πυρήνας των πρωτοτύπων οχημάτων Audi skysphere, grandsphere, και urbansphere βρίσκεται στο εσωτερικό τους. Αυτό καθιστά τον εσωτερικό χώρο θεμέλιο της σχεδίασης και της τεχνολογίας του οχήματος και κατά συνέπεια σφαίρα διαβίωσης και εμπειριών των επιβατών στον δρόμο.
Οι πόρτες του πρωτοτύπου Audi urbansphere είναι τύπου suicide μπροστά και πίσω, δεν υπάρχει κολόνα Β. Έτσι, όλος ο κόσμος του εσωτερικού του urbansphere απλώνεται μπροστά στους επιβάτες από τη στιγμή της επιβίβασης. Τα καθίσματα που στρέφονται προς τα έξω και ένα κόκκινο χαλί φωτός που προβάλλεται στο έδαφος δίπλα στο όχημα δίνουν έναν τόνο. Τέσσερα μεμονωμένα καθίσματα σε δύο σειρές παρέχουν στους επιβάτες πολυτελή άνεση πρώτης θέσης. Τα καθίσματα στο πίσω μέρος διαθέτουν εξαιρετικά μεγάλες διαστάσεις και μια μεγάλη γκάμα δυνατοτήτων ρύθμισης.
Τα καθίσματα ικανοποιούν επίσης τις μεταβαλλόμενες επικοινωνιακές ανάγκες των επιβατών με διάφορους τρόπους. Όταν συνομιλούν, μπορούν να κάθονται αντικριστά στα περιστρεφόμενα καθίσματα. Επίσης, αυτοί που χρειάζονται λίγη απομόνωση μπορούν να διαχωρίζουν την περιοχή του κεφαλιού από το άτομο που κάθεται δίπλα τους χρησιμοποιώντας ένα παραβάν διακριτικότητας πίσω από το προσκέφαλο. Επιπλέον, κάθε κάθισμα έχει τη δική του ηχητική ζώνη με ηχεία στο προσκέφαλο. Μεμονωμένες οθόνες είναι επίσης ενσωματωμένες στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.
Όταν οι επιβάτες επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα Infotainment από κοινού, υπάρχει μια μεγάλων διαστάσεων και διαφανής οθόνη OLED που στρέφεται κάθετα από την περιοχή οροφής προς την περιοχή ανάμεσα στις σειρές των καθισμάτων.
Χρησιμοποιώντας αυτή την «οθόνη σινεμά» που καταλαμβάνει όλο το πλάτος του εσωτερικού, οι δύο επιβάτες στην πίσω σειρά μπορούν να συμμετάσχουν από κοινού σε μια συνδιάσκεψη βίντεο ή να παρακολουθήσουν μια ταινία. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα λειτουργίας διαιρούμενης οθόνης. Όταν η οθόνη δεν χρησιμοποιείται, παρέχει καθαρή ορατότητα προς τα εμπρός χάρη στη διάφανη σχεδίαση ή – όταν είναι διπλωμένη επάνω – προς τον ουρανό μέσα από τη γυάλινη περιοχή της οροφής.
Το όχημα έρχεται στη ζωή με το άγγιγμα ενός δακτύλου, μαζί ορισμένες ενδείξεις ως προβολές στις ξύλινες επιφάνειες κάτω από το μπροστινό παρμπρίζ, κάτι που μπορεί να προκαλέσει αρχικά έκπληξη. Αναλόγως της οδηγικής κατάστασης – είτε χειροκίνητα με το τιμόνι είτε level 4 – κατανέμονται σε όλο το πλάτος του εσωτερικού ή διαιρούνται για τον οδηγό και τον συνοδηγό, εμφανίζοντας όλες τις αναγκαίες πληροφορίες διαδρομής σε υπερυψηλή ανάλυση στη διάρκεια της πορείας. Επιπλέον, μια αισθητήρια μπάρα είναι ενσωματωμένη κάτω από τις επιφάνειες προβολής για γρήγορη εναλλαγή του περιεχομένου – για παράδειγμα για μουσική ή πλοήγηση. Εμφανίζει όλες τις λειτουργίες και τις εφαρμογές που είναι ενεργές στο όχημα. Εικονίδια αναβοσβήνουν για τα διάφορα μενού.
Ένα ιδιαίτερο, εξαιρετικά πρωτοποριακό χειριστήριο βρίσκεται πίσω από την εσοχή της πόρτας στην επένδυση του εσωτερικού: το MMI touchless response. Όταν ο επιβάτης κάθεται σε όρθια θέση, μπροστά στην περιοχή του, μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτό το χειριστήριο για να επιλέγει διάφορα λειτουργικά μενού μέσω ενός περιστροφικού δακτυλίου και κουμπιά και να πλοηγείται μέσα από τα μεμονωμένα επίπεδα με ένα εύκολο και διαισθητικό χειρισμό.
Ακόμα και όταν το κάθισμα είναι σε πλήρη ανάκλιση, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν αυτό το χαρακτηριστικό άνεσης χάρη σε έναν συνδυασμό παρακολούθησης ματιών και χειρισμού με χειρονομίες. Ένας αισθητήρας που παρακολουθεί τα μάτια, ανιχνεύει τη γραμμή του βλέμματος όταν η μονάδα ελέγχου πρέπει να ενεργοποιηθεί. Τότε ο επιβάτης πρέπει απλά να κινήσει τα χέρια όπως και κατά τον φυσικό χειρισμό – χωρίς να σηκωθεί – για να χειριστεί το σύστημα χωρίς να αγγίξει τίποτα.
Πολλά από τα υλικά στο εσωτερικό του πρωτοτύπου Audi urbansphere, όπως οι επενδύσεις καρπίνου, προέρχονται από βιώσιμες πηγές. Αυτή η επιλογή υλικών επιτρέπει τη χρήση ξύλου που έχει αναπτυχθεί κοντά στο εργοστάσιο με αποτέλεσμα να είναι εφικτή η αξιοποίηση όλου του κορμού. Δεν χρησιμοποιούνται χημικά στη διάρκεια της διαδικασίας παραγωγής. Τα καλύμματα των καθισμάτων είναι από ECONYL, ένα ανακυκλωμένο πολυαμίδιο. Το υλικό μπορεί να ανακυκλώνεται επίσης μετά από τη χρήση του στο αυτοκίνητο – χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα. Το γεγονός ότι τα αντίστοιχα υλικά τοποθετούνται ξεχωριστά διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στην ανακυκλωσιμότητά τους, καθώς η ανάμιξή τους θα μείωνε δραστικά τη δυνατότητα ανακύκλωσης.
Το ύφασμα βισκόζης μπαμπού χρησιμοποιείται στα υποβραχιόνια και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Το μπαμπού αναπτύσσεται ταχύτερα από το συνηθισμένο ξύλο, απορροφά πολύ άνθρακα και δεν απαιτεί ζιζανιοκτόνα ή παρασιτοκτόνα, για να αναπτυχθεί.
Το ξεχωριστό Singleframe με τα ψηφιακά μάτια των διπλανών μονάδων φώτων, ένα ιδιαίτερα εκτεταμένο, δυναμικό τόξο οροφής, μασίφ μαρσπιέ θυρών που καλύπτουν τη μονάδα μπαταρίας, μεγάλοι τροχοί 24 ιντσών έξι διπλών ακτίνων (αναφορά στο εμβληματικό πρωτότυπο Audi Avus της δεκαετίας του ‘90) που ευνοούν τη σχεδίαση χαμηλού βάρους και τη σταθερότητα, παραπέμποντας στους λειτουργικούς τροχούς αγώνων και την παράδοση Bauhaus της σχεδίασης της μάρκας.
Το όχημα θα κινείται από μια μπαταρία χωρητικότητας 120kwh. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες του πρωτοτύπου Audi urbansphere αποδίδουν συνολικά 295 kw ισχύ και ροπή 690 Nm. Διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση quattro με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα. Ο πυρήνας του συστήματος κίνησης είναι η τεχνολογία φόρτισης 800 Volt. Διασφαλίζει ότι η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται με ρυθμό έως και 270 kwh σε σταθμούς ταχυφόρτισης: Μόλις δέκα λεπτά αρκούν για 300km.
Διαβάστε επίσης:
Ο Λεμπ θα αγωνιστεί στην Πορτογαλία!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ισραήλ: Ζητά να κρατηθεί μακριά η Γαλλία από τη συμφωνία εκεχειρίας με τον Λίβανο
- ΑΑΔΕ: Στην Αθήνα η συνάντηση εκπροσώπων χημικών και τελωνειακών Υπηρεσιών από 27 χώρες
- Ρωσία: Ο υπουργός Άμυνας δήλωσε πως η Μόσχα έχει επιταχύνει την προέλαση της στη βορειοανατολική Ουκρανία
- Ανοδικά ξανά οι τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου λόγω των γεωπολιτικών αναταραχών