ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Στην υπογραφή δύο σιδηροδρομικών έργων αξίας 139 εκατ. ευρώ προχωράει στο αμέσως επόμενο διάστημα η ΕΡΓΟΣΕ.
Πρόκειται για τα έργα που αφορούν την κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης για τα τμήματα Λάρισα-Βόλος και Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, στα οποία μειοδότησαν η Κοινοπραξία Intrakat-Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ και ο Όμιλος της ΑΒΑΞ αντίστοιχα.
Οι συμβάσεις αυτές αφορούν σε διαγωνισμούς που προκηρύχθηκαν εντός του 2021 με διεκδικητές τους παραπάνω Ομίλους, καθώς και την κοινοπραξία-έκπληξη των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Mytilineos. Ταυτόχρονα η ΕΡΓΟΣΕ δρομολογεί και τη δημοπράτηση νέου σταθμού του Προστιακού στο Κρυονέρι. Η εταιρεία προκήρυξε διαγωνισμό για έργο αξίας 7,3 εκατ ευρώ που αφορά στην μελέτη για την κατασκευή του σταθμού.
Λάρισα-Βόλος
Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr η Κοινοπραξία Intrakat-Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ επικράτησε της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-Alstom και της συμμαχίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Mytilineos για το έργο αξίας 67 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρει η ΕΡΓΟΣΕ σε απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια η Intrakat καλείται στις 4 Μαΐου για να υπογράψψει τη σχετική σύμβαση.
Υπενθυμίζεται πως η Κοινοπραξία Intrakat-Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ ανακηρύχθηκε μειοδότης επίσημα στις αρχές του περασμένου Φεβρουαρίου δίνοντας έκπτωση ύψους 37,5% κλειδώνοντας το έργο στα 42,1 εκατ. ευρώ. Τη δεύτερη καλύτερη προσφορά μέ έκπτωση 33% έδωσε η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Mytilineos.
Το έργο ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και αναβάθμισης με ETCS θα αναβαθμίσει θεαματικά την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες θεσσαλικές πόλεις και σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 120 χλμ/ώρα. Η διαδρομή ανάμεσα στον Βόλο και την Λάρισα, μαζί με τις ενδιάμεσες στάσεις, θα μειωθεί στα 40 λεπτά και παράλληλα θα λειτουργήσει και η προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου και Θεσσαλονίκης με συνολικό χρόνο διαδρομής μόλις 1 ώρα και 40 λεπτά.
Στον προγραμματισμό για την ολοκλήρωση του έργου, που χαρακτηρίζεται ως το μεγαλύτερο για τους σιδηρόδρομους την τελευταία δεκαετία, προβλέπεται όλες οι εργασίες να έχουν ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2024.
Στο συνολικό έργο περιλαμβάνονται και η νέα χάραξη της γραμμής από το Λατομείο ως και τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό του Βόλου, μήκους 10,5 χιλιομέτρων,που θα περνά μέσα από την Α’ ΒΙ.ΠΕ.Βόλου, με κατάργηση του “S” που τέμνει την Νέα Ιωνία και τέλος θα δημιουργηθεί νέος σταθμός-στάση στην Α’ ΒΙ.ΠΕ. Βόλου που θα εξυπηρετεί καθημερινά τους χιλιάδες εργαζομένους.
Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα
Όσον αφορά το έργο για την ηλεκτροκίνηση και τη σήμανση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα την καλύτερη προσφορά έδωσε η ΑΒΑΞ.
Συγκεκριμένα, ο Όμιλος «κλείδωσε» το έργο στα 64,8 εκατ. ευρώ καθώς έδωσε έκπτωση 11,4%. Να υπενθυμίσουμε πως στο διαγωνισμό συμμετείχαν οι Intrakat-Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ με έκπτωση ύψους 8% και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos (7,5%).
Ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται στο στάδιο του ελέγχου των δικαιολογητικών και το επόμενο βήμα είναι η αποστολή της σύμβασης στο Ελέγκτικό Συνέδριο, ώστε να οδεύσει άμεσα προς τη Βουλή για να υπογραφεί.
Διαβάστε επίσης