ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πλέον στην αγορά κυριαρχούν οι διακανονισμοί και οι εταιρείες ανταγωνίζονται στο να μην έχουν ληξιπρόθεσμα, δηλαδή όχι μόνο για τη διατήρηση των μεριδίων τους, αλλά και για να εξασφαλίσουν τους πελάτες που μπορούν να πληρώνουν.
Έτσι ενώ μέχρι πρόσφατα προσπαθούσαν να προσελκύσουν καταναλωτές μέσω προσφορών, τώρα τους αναζητούν καλοπληρωτές, μέσω πρόσθετων υπηρεσιών. Δημιουργούνται νέα πεδία ανταγωνισμού, με τις πρόσθετες smart υπηρεσίες για εξοικονόμηση ενέργειας με καινοτομία και στη θετική προβολή.
Επίσης, η υιοθέτηση των νέων τιμολογίων, που θέλει να καθιερώσει η ΡΑΕ και η Θετική Αναφορά για την προβολή, από τη ΡΑΕ, όποιων εταιρειών τα υιοθετούν, αναμένεται να κάνει κάποιες εταιρείες να ξεχωρίσουν το επόμενο διάστημα.
Πρόσθετες υπηρεσίες αλλά και πώληση προϊόντων
Η καινοτομία και η τεχνολογία δημιουργεί μια νέα αγορά που αποτελεί φυσική επέκταση της αγοράς προμήθειας. Την αγορά smart υπηρεσιών και προϊόντων που συμβάλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας μέσω της τεχνολογίας.
Το”Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας”, παρουσίασε το Smarthink, την υπηρεσία, που επεκτείνει τη δραστηριότητα της εταιρείας από την προμήθεια ενέργειας, στις υπηρεσίες και προϊόντα εξοικονόμησης ενέργειας που απευθύνονται όχι μόνο στους πελάτες της αλλά σε όλη την αγορά. Προσφέρει δυνατότητες εξοικονόμησης και ολοκληρωμένη διαχείριση της ενέργειας του σπιτιού στους οικιακούς χρήστες, όποια εταιρεία προμήθειας κι αν έχουν.
Το Smarthink αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για τη δημιουργία οικοσυστημάτων Smart Homes.
Περιλαμβάνει συσκευές που επιτρέπουν τη μετατροπή κάθε σπιτιού σε “έξυπνο σπίτι”, εξασφαλίζοντας εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση του λογαριασμού ρεύματος η οποία -σύμφωνα με τους υπολογισμούς της εταιρείας φθάνει στο 19,8 % για μια 4μελή οικογένεια ή 15,3% για ένα ζευγάρι.
Το starter kit περιλαμβάνει τις βασικές συσκευές κέντρου ελέγχου του έξυπνου σπιτιού (κεντρική μονάδα, θερμοστάτης, μετρητής κατανάλωσης ρεύματος και έξυπνος διακόπτης θερμοσίφωνα). Κοστίζει 300 ευρώ (+60 ευρώ για την εγκατάσταση), ενώ χρεώνεται και μηνιαία συνδρομή στην υπηρεσία, ύψους 9,99 ευρώ. Σύμφωνα με τους ίδιους υπολογισμούς, η απόσβεση του κόστους με τις τρέχουσες τιμές της ενέργειας γίνεται σε 8 μήνες για μια τετραμελή οικογένεια και 13 μήνες για τα μικρότερα νοικοκυριά. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα αγοράς πρόσθετων συσκευών (λάμπες, πρίζες κλπ) οι οποίες συνδέονται στην κεντρική μονάδα που έχει τη δυνατότητα να “μαθαίνει” από τις συνήθειες των ενοίκων και να ρυθμίζει τη λειτουργία θέρμανσης, κλιματισμού, θερμοσίφωνα κλπ ώστε να εξασφαλίζεται άνεση και οικονομία. Η υπηρεσία και τα προϊόντα αυτά θα διατίθενται από τα 4 καταστήματα Φυσικό Αέριο, από τα καταστήματα Κωτσόβολος και Vodafone.
Η ΔΕΗ από τα μέσα Μαρτίου προσφέρει στους πελάτες της, από τα καταστήματά της, ολοκληρωμένες λύσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, την εξοικονόμηση ενέργειας και τη μείωση της ενεργειακής δαπάνης με μία νέα υπηρεσία, τη ΔΕΗ myEnergy HeatPump. Η νέα αυτή ενεργειακή υπηρεσία αποτελεί τη λύση μέσω της οποίας παρέχεται δωρεάν συμβουλευτική για την απόκτηση αντλίας θερμότητας σε συνεργασία με δύο κορυφαία brands της αγοράς, τη DAIKIN και την LG Electronics. Με τις αντλίες θερμότητας επιτυγχάνεται μείωση του κόστους με την κατανάλωση ελάχιστης ηλεκτρικής ενέργειας, δίνεται η δυνατότητα θέρμανσης, ψύξης και παραγωγής ζεστού νερού χωρίς να παράγονται επιβλαβείς ρύποι για το περιβάλλον (αρκεί να υπάρχει ο κατάλληλος εξοπλισμός), και παράλληλα συνδυάζεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως φωτοβολταϊκά συστήματα και συστήματα αποθήκευσης.
Η Elpedison ξεκίνησε μια πρώτη υπηρεσία της σειράς Smart Home, τον «έξυπνο» θερμοστάτης – Somfy Connected Thermostat, μέσω του οποίου ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να απολαύσει ένα νέο τρόπο διαχείρισης της θέρμανσής του. Η ELPEDISON σύντομα θα επεκτείνει τις «πράσινες» υπηρεσίες της και σε άλλες λύσεις που διευκολύνουν την καθημερινή ζωή των πελατών της ενώ, παράλληλα, προσφέρουν σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας για το σπίτι, τις μικρές αλλά και τις μεγάλες επιχειρήσεις.
Τιμολόγια : Η Θετική Αναφορά από τη ΡΑΕ
Τα νέα τιμολόγια που θέλει να καθιερώσει η ΡΑΕ, θα είναι τυποποιημένα, με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας, δηλαδή να μπορούν τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις να κατανοούν ευκολότερα και πληρέστερα τους όρους ενός προσφερόμενου προγράμματος, αλλά και τις διάφορες «συνιστώσες» του τελικού ποσού που καλούνταν να πληρώσουν στους λογαριασμούς τους.
Στόχος της ΡΑΕ είναι να καθιερώσει την τυποποίηση των εντύπων προσυμβατική ενημέρωση και των λογαριασμών ρεύματος και προκειμένου να παρακινήσει τις εταιρείες να χρησιμοποιήσουν θα χρησιμοποιήσει τη Θετική Αναφορά, την προβολή δηλαδή θετικά των εταιρειών που ακολουθούν τα νέα τιμολόγια. Με τη δημοσιοποίηση από τη ΡΑΕ της λίστας των εταιρειών προμήθειας που εφαρμόζουν τις νέες Κατευθυντήριες Οδηγίες για τα τιμολόγια ρεύματος η Αρχή σχεδιάζει να ενεργοποιήσει τις εταιρείες ώστε να ευθυγραμμιστούν με τις απαιτήσεις της.
Τα νέα τιμολόγια θα ταξινομούνται σε τρεις κατηγορίες, ανάλογα με το αν αυξομειώνονται (και σε ποιο βαθμό) με βάση τα επίπεδα των χονδρεμπορικών τιμών ηλεκτρικής ενέργειας .
Κατηγορίες τιμολογίων
Η ουσιαστική καινοτομία των προωθούμενων αλλαγών είναι η κατηγοριοποίηση των τιμολογίων, με κριτήριο τις τυχόν επιπλέον επιβαρύνσεις στις ανταγωνιστικές χρεώσεις. Έτσι, η πρώτη κατηγορία θα περιλαμβάνει τα σταθερά τιμολόγια (δηλαδή χωρίς ρήτρα), ενώ η δεύτερη τα κυμαινόμενα τιμολόγια με «αυξομείωση εντός ορίων» και η τρίτη, αυξομείωση τιμολογίων χωρίς όριο.
Στα κυμαινόμενα τιμολόγια της δεύτερης κατηγορίας η χρέωση για την κατανάλωση θα προσαρμόζεται σε τυχόν διακυμάνσεις των χονδρεμπορικών τιμών ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς τα τιμολόγια αυτά περιλαμβάνουν ρήτρα αναπροσαρμογής της χρέωσης προμήθειας.
Επίσης, θα υπάρχει ένα συγκεκριμένο πλαφόν στην επιπλέον προσαύξηση που μπορεί να υπάρξει. Αντίθετα, στην τρίτη κατηγορία, δηλαδή στα τιμολόγια με «αυξομείωση χωρίς όριο», δε θα υπάρχει πλαφόν στην επιπλέον επιβάρυνση που μπορεί να προκαλέσουν οι διακυμάνσεις των χονδρεμπορικών τιμών.