Άμεση επίδραση και στους πελάτες της ΜΕΤRΟ (Μy Market) εκτιμάται πως θα έχει, μετά την ολοκλήρωσή της, η μεγάλη επένδυση που πραγματοποιεί ο Όμιλος για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις στέγες καταστημάτων του καθώς με τον τρόπο αυτό, θα μπορέσει να απορροφήσει σημαντικό μέρος του κόστους ενέργειας. Το οποίο άλλωστε σήμερα αποτελεί μεγάλη «πίεση» για τα σούπερ μάρκετ με επιπτώσεις και στις τιμές.

Όπως επισημαίνει μιλώντας στο mononews o Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών της METRO, Μανώλης Καρυδάκης «με την ολοκλήρωση του έργου, εκτιμούμε πως η εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας θα αντιστοιχεί στο 30% της ετήσιας κατανάλωσης των καταστημάτων της METRO».

1

«Πρόκειται για μία μεγάλη επένδυση που τα αποτελέσματά της θα έχουν άμεση επίδραση στους πελάτες μας, καθώς θα είμαστε σε θέση να απορροφούμε με αυτό τον τρόπο ένα σημαντικό μέρος του αυξημένου κόστους της ενέργειας και έτσι να προσφέρουμε ανταγωνιστικές τιμές».

Σημειώνεται πως το συνολικό ύψος της επένδυσης, θα φτάσει τα 18 εκατ. ευρώ, όπως είχε επισημάνει μιλώντας στο mononews o επικεφαλής της ΜΕΤRΟ, Αριστοτέλης Παντελιάδης και θα υλοποιηθεί σταδιακά μέσα στην επόμενη διετία.

Σε 97 σημεία σε όλη την Ελλάδα

Σύμφωνα με τον κ. Καρυδάκη «η επένδυση έχει ήδη ξεκινήσει σε επίπεδο σχεδιασμού και κατάρτισης των απαραίτητων μελετών ενώ βάσει του προγραμματισμού μας, θα ξεκινήσουμε να εγκαθιστούμε φωτοβολταϊκά μέσα στη χρονιά. Στην Κύπρο, έχουμε προχωρήσει ήδη στο στάδιο της εγκατάστασης, στο κτίριο της Best Value στη Λεμεσό».

ίδιος προσθέτει ότι «η επένδυση περιλαμβάνει την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε 97 σημεία της εταιρείας, σε καταστήματα My market και METRO Cash Carry σε όλη την Ελλάδα, καθώς και στα Κέντρα Διανομής Οινοφύτων και Γέφυρας Θεσσαλονίκης. Η επιλογή των σημείων γίνεται έπειτα από από τεχνικοοικονομική ανάλυση και για την εφαρμογή επιλέγονται καταστήματα με μεγάλες επιφάνειες στέγης».

Οι επενδύσεις και ο πόλεμος στην Ουκρανία

Ο Όμιλος ΜΕΤRO για το 2022 έχει προγραμματίσει συνολικές επενδύσεις ύψους 45 εκατ. ευρώ. Ερωτηθείς σχετικά με το εάν ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επιπτώσεις στο επενδυτικό πλάνο ο κ. Καρυδάκης σημειώνει ότι παρατηρείται μεγαλύτερη δυσκολία στην προμήθεια υλικών και καθυστερήσεις σε επίπεδο εισαγωγών, όσον αφορά στην κατασκευή νέων καταστημάτων.

«Η METRO δραστηριοποιείται στην Ελλάδα υπηρετώντας με συνέπεια και αξιοπιστία την ελληνική αγορά και στηρίζει με συνέπεια Έλληνες επιχειρηματίες και παραγωγούς. Σε αυτό το πλαίσιο, το επενδυτικό πρόγραμμα που σχεδιάστηκε για το 2022 δεν επηρεάζεται από τη συνθήκη του πολέμου στην Ουκρανία.

Βέβαια σε επίπεδο κατασκευών των νέων καταστημάτων γίνεται πιο δύσκολη η προμήθεια υλικών ενώ υπάρχουν καθυστερήσεις σε επίπεδο εισαγωγών, γεγονός που επηρεάζει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του επενδυτικού μας πλάνου» εξηγεί.

Η επάρκεια των προϊόντων και τα αποθέματα

Η ανησυχία των καταναλωτών βεβαίως αφορά στο ζήτημα της επάρκειας των προϊόντων διατροφής και κυρίως εκείνων -όπως για παράδειγμα το ηλιέλαιο-  στα οποία οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν βάλει πλαφόν στις πωλήσεις.

«Οι μεταβολές της αγοράς είναι συνεχείς και το περιβάλλον είναι αρκετά ευμετάβλητο. Από την πλευρά μας, παρακολουθούμε από κοντά τις εξελίξεις, η αρμόδια ομάδα είναι σε διαρκή επαφή με προμηθευτές και παραγωγούς, ενώ, κατά περίπτωση, λαμβάνουμε τα απαραίτητα μέτρα» εξηγεί ο κ. Καρυδάκης.

Αναφερόμενος στο ηλιέλαιο σημειώνει ότι «είναι ένα πολυσυζητημένο είδος, καθώς η Ουκρανία και η Ρωσία μαζί κάλυπταν το 80% των εξαγωγών παγκοσμίως, ενώ η έλλειψή του από την αγορά φαίνεται ήδη.

Η εν λόγω κατάσταση ενδέχεται να επηρεάσει τις εξαγωγές μαγειρικών ελαίων από χώρες όπως Βουλγαρία και η Σερβία, προκειμένου να καλύψουν πρωτίστως τις εγχώριες ανάγκες τους.

Στην παρούσα φάση, μέσα από τη μέχρι τώρα διαχείριση των αποθεμάτων, έχουμε πετύχει να εξυπηρετούμε όλα μας τα καταστήματα My market και METRO Cash Carry».

«Στα υπόλοιπα προϊόντα στα οποία έχουν μπει κάποιοι περιορισμοί στις ποσότητες δεν υπάρχει κίνδυνος ή ανησυχία επάρκειας στην αγορά. Οι περιορισμοί έχουν εφαρμοστεί κυρίως για να εξασφαλίσουμε ότι θα μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες όσο το δυνατό περισσότερων πελατών, που εύλογα ανησυχούν και οδηγούνται σε αποθεματοποίηση» προσθέτει.

Αυξημένη ζήτηση σε προϊόντα, όχι αγορές πανικού

Ο Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών της METRO επισημαίνει πάντως ότι «αγορές πανικού δεν παρατηρούμε. Πιστεύουμε πως το λιανεμπόριο κέρδισε αυτό το στοίχημα κατά τη διάρκεια της πρώτης καραντίνας, οπού αποδείξαμε ότι η εφοδιαστική αλυσίδα είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε πολύ αυξημένες ανάγκες.

Έτσι, οι πελάτες δεν τρέχουν πια να γεμίσουν καλάθια στον φόβο έλλειψης βασικών αγαθών. Σαφέστατα όμως, σε ορισμένα προϊόντα όπως είναι τα άλευρα, τα ζυμαρικά και τα έλαια, παρατηρούμε αυξημένη ζήτηση το τελευταίο διάστημα».

Διαβάστε επίσης:

Αριστοτέλης Παντελιάδης (Metro): Επιπλέον επενδύσεις 10 εκατ. το 2022 – Το πρόγραμμα με τα φωτοβολταϊκά

Παντελιάδης (Metro) στο mononews: Τα πλάνα για το 2022 και οι εξαγορές που είναι σαν τον έρωτα…