ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
«Έκρηξη» καθαρής κερδοφορίας εμφανίζουν οι ισολογισμοί που έχουν δημοσιεύσει 40 εισηγμένες για τα αποτελέσματα της περασμένης χρήσης.
Καθαρά κέρδη 2,5 δισ. ευρώ έχουν παρουσιάσει μέχρι στιγμής οι εισηγμένες, από 580 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2020, εκτοξεύοντας το ποσοστό ανόδου στο 325%! Κι αυτό σε μία δύσκολη χρονιά, το 2021, που ουσιαστικά η οικονομία άρχισε να λειτουργεί μετά τον Απρίλιο, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων που είχε επιφέρει το δεύτερο κύμα της πανδημίας.
Η αντιστροφή της ζημιάς σε εισηγμένες, όπως τα ΕΛΠΕ, ή έστω το πέρασμα σε οριακή κερδοφορία για εισηγμένες που είχαν δει το 2020 σοβαρές ζημιές, όπως η Aegean Airlines, ευνόησαν τη διαμόρφωση τόσο ανοδικού καθαρού αποτελέσματος.
Κι εν πολλοίς, σύμφωνα με την αγορά, εξηγεί τους αλματώδεις ρυθμούς αύξησης του ΑΕΠ σε επίπεδα μεγαλύτερα του 8%, αφού η ζήτηση και η κατανάλωση μετά από 1 χρόνο περιοριστικών μέτρων εκτόξευσαν τις μηχανές της παραγωγής.
Οι εισηγμένες εμφάνισαν ταυτόχρονα σημαντική αύξηση στα EBITDA, κατά 56%, τα οποία ανήλθαν στα 6,2 δις. ευρώ από 4 δις. ευρώ το 2020. Αύξηση πάνω από 30,5% εμφάνισαν οι πωλήσεις οι οποίες ανήλθαν στα 37,3 δις. ευρώ.
Η εικόνα στις τράπεζες
Δυστυχώς, δεν ήταν ίδια η εικόνα στον τραπεζικό κλάδο.
Οι τράπεζες εμφάνισαν καθαρή ζημιά 1,4 δισ. ευρώ, από 780 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά, κι αυτό έχει να κάνει με τις μεγάλες ζημιές που κατέγραψαν η Alpha Bank και η Τράπεζα Πειραιώς.
Η εικόνα αμβλύνθηκε από τα κέρδη 3 δισ. ευρώ που έγραψε η Τράπεζα της Ελλάδος.
Η κερδοφορία το απόλυτο «play»
«Κλειδί» για τη διαμόρφωση των οικονομικών αποτελεσμάτων ήταν τα ΕΛΠΕ που, από 395,8 εκατ. ευρώ ζημιά το 2020, έγραψαν πέρσι κέρδη 337,4 εκατ. ευρώ.
Η Aegean Airlines, από 227 εκατ. ευρώ ζημιά το 2020, έγραψε καθαρά κέρδη 4,9 εκατ. ευρώ.
Ακόμα και ο Φουρλής που έγραψε ζημιά 8,6 εκατ. ευρώ, πέρασε σε κερδοφορία 4,9 εκατ. ευρώ.
Η Ιντραλότ, από 102,9 εκατ. ευρώ το 2020, πέρασε σε καθαρό θετικό αποτέλεσμα με 26,6 εκατ. ευρώ.
Οι ζημιές στην Attica Group περιορίστηκαν από 49,4 εκατ. ευρώ σε 13,1 εκατ. ευρώ.
H υψηλή αυτή κερδοφορία αποτελεί και το play για φέτος στην αγορά, αφού οι επενδυτές στρέφονται σε μετοχές που οι διοικήσεις τους θα «μοιραστούν» μέρος των κερδών με τους μετόχους.
Αν πέρσι μοιράστηκαν περί το 1,7 δισ. ευρώ σε μερίσματα, φέτος εκτιμάται ότι το ποσό αυτό θα ξεπεράσει τα 2,2 δισ. ευρώ.
Το ποσό αυτό θα ενισχυθεί δραστικά από τις χρηματικές διανομές εταιρειών με κερδοφόρα αποτελέσματα που δεν έχουν ανακοινώσει ακόμη τη μερισματική τους πολιτική, όπως για παράδειγμα οι Motor Oil, Καρέλιας, Πλαστικά Θράκης, Πλαστικά Κρήτης, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΚΡΙ-ΚΡΙ, Prodea ΑΕΕΑΠ, ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, Quest Holdings κ.ά..
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Άνοδος στο καταναλωτικό κλίμα για πέμπτο συνεχόμενο μήνα (γράφημα)
- e-ΕΦΚΑ: Έως τις 31 Δεκεμβρίου η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ
- ΔΥΠΑ: 960 χιλ εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Νοέμβριο – Διπλάσιο των ανδρών το ποσοστό των γυναικών ανέργων
- Bespoke Real Estate: Ποια είναι τα ακίνητα της νέας εταιρείας του Σπύρου Θεοδωρόπουλου