Δεν παλιμπαιδίζω το έχω φιλοσοφήσει. Ο ερχομός της άνοιξης όλους μας αναστατώνει, ειδικά φέτος που άργησε λίγο παραπάνω. Θες να βγεις, να τεντωθείς, να λιαστείς, να κάνεις μια βόλτα στη φύση.
Να πας ένα μεσημέρι για θαλασσινά στη Λάμψακο, για ένα φυσικό χυμό στο Ναύπλιο, για ένα ποτήρι μαλβάζια στη Μονεμβασιά, να ξεκινήσεις χάραμα από την Πάλαιρο και να κυνηγάς τον ήλιο ως το Μύτικα, να κατηφορίσεις από το Σπήλι στα Μάταλα, ή από το Γερολιμένα ως το Ταίναρο και από κει στη Λάγια, τον Κότρωνα μέχρι το Μαυροβούνι.
Όπου κι αν πας – εκτός Αττικής – η Ελλάδα είναι μαγεία αυτή την εποχή. Όλα είναι αλλιώς όταν έχεις την κατάλληλη παρέα και το κατάλληλο αυτοκίνητο. Ξέρω πρωτίστως πρέπει να είμαι εγώ κατάλληλη παρέα. Ήμουν κάποτε, θυμάσαι;
To MX5 απευθύνεται στους νέους ή σε όσους παραμένουν νέοι φροντίζοντας τον εαυτό τους και την φυσική τους κατάσταση. Προσοχή δε λέω σε όσους αισθάνονται νέοι, γιατί όπως κι αν αισθάνεσαι, χωρίς ισχυρό μυϊκό σύστημα δε βγαίνεις από το MX5 ειδικά αν έχεις παρκάρει αριστερά στο πεζοδρόμιο.
Είναι λάθος να κρίνεις λογικά: Προφανώς δυο άντρες στο μέγεθός μου δεν μπορούν να ταξιδέψουν μ’ αυτό. Το δίλιτρο λένε κάνει πάντες το 1.5lt/132PS που είχαμε στα χέρια μας πάλι όχι. Στρίβει καλά, όμως δεν ξεκολλάει άμα έχει πρόσφυση η άσφαλτος. Δεν έχει καθόλου θέσεις για μικροαντικείμενα πέρα από ένα ντουλαπάκι ανάμεσα στα καθίσματα, έχει όμως δυο θήκες για μεταλλικά ποτήρια. Φτιάξε καφέ και ξεκινάμε…
Το κιβώτιο είναι άψογο, κοντές σαφείς διαδρομές, σφιχτή κλιμάκωση, έπιασα πολλές φορές τον εαυτό μου ν’ ανεβοκατεβάζει σχέσεις, χωρίς λόγο. Παρότι χαμηλό και με σφιχτή σπορ ανάρτηση το ΜΧ5 δεν κοπανάει στις λακκούβες, ούτε ενοχλεί. Είναι ξεκάθαρο πως η ακαμψία επέτρεψε να σετάρουν έτσι την ανάρτηση (μαλακό αμορτισέρ, σφιχτό ελατήριο) ώστε να μη γέρνει/πλέει στις στροφές αλλά και να μην ταλαιπωρεί αναίτια. Η άνεση δεν απασχολεί τους πιτσιρικάδες αλλά αυτούς που έχουν χρήματα να το αγοράσουν. Το MX5 έχει φτιαχτεί για να οδηγείται χάραμα ή σούρουπο ανέμελα. Εντάξει μπορεί να πάει σβέλτα από στροφή σε στροφή.
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 132 PS δεν διαθέτει χαμηλά την ροπή που χρειάζεται, για υπερστροφή ισχύος. Μπορεί όπως και ένα καρτ, να αποτελέσει σχολείο για αυτόν που έχει επίγνωση της άγνοιάς του και θέλει να μάθει τα βασικά της οδήγησης. Όλα αυτά βέβαια σε οριοθετημένη διαδρομή και ποτέ(!) σε δημόσιο δρόμο όπου μπορεί να θέσεις σε κίνδυνο τον εαυτό σου, άλλους ανθρώπους και ζωές. Για το δημόσιο δρόμο κρατήστε τις ανέμελες βόλτες με το κορίτσι δίπλα (σ.σ: οδηγός ή συνοδηγός ότι θέλει) να χαμογελά.
Ξέρω ότι πολλοί συμφωνείτε μαζί μου ότι μας λείπουν αυτά τα αυτοκίνητα. Ίσως περισσότερο σε μας τους 50νταρηδες που τα ζήσαμε τότε, απ’ ότι στους πιτσιρικάδες, που τα οικονομικά της εποχής δεν τους βοηθούν. Κατανοώ πως θα ρωτήσετε αύριο για το μηνιαίο μίσθωμα σε leasing, θα διαφωνήσετε με το λογιστή για το αν οι «δημόσιες σχέσεις» της εταιρείας δικαιολογούν κάμπριο, μερικοί θα παρκάρετε ένα μόνιμα στη μέσα θέση του parking και θα το αφήσετε να σκονίζετε. Διαφωνώ μαζί σας, ξέρω πετύχατε στη ζωή και μπορείτε έστω τώρα να το αποκτήσετε. Πράγματι αυτό δεν είναι δύσκολο, δύσκολο είναι να βρείτε χρόνο να το χαρείτε. Προτείνω να ξεκινήσετε απ’ αυτό κι αν τα καταφέρετε, παρακαλώ να μου πείτε και μένα τον τρόπο…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Mazda MX5
Κινητήρας βενζίνης: 1496 cc
Ισχύς: 132 ps/ 7000 rpm
Ροπή: 15,2 kgm/4000 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,3 sec
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7,0 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 142 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 265 €
Βάρος: 1015 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.915/1.735/1.225 mm
Μεταξόνιο: 2.310 mm
Χώρος αποσκευών: 127lt
Τιμή: από 27.500€
Διαβάστε επίσης: