Είναι απόφαση του πρωθυπουργού να μην κλείσει το Ναυπηγείο Ελευσίνας και να λειτουργήσει με νέο ιδιοκτήτη, είπε σήμερα το πρωί ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις  Γεωργιάδης, μιλώντας στη γενική συνέλευση των εργαζομένων στο Ναυπηγείο Ελευσίνας.

Πρόσθεσε δε ότι σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή πρόταση νόμου για την εξυγίανση του Ναυπηγείου και δεν θα χρειαστεί να πάει το σχέδιο στα Δικαστήρια για έγκριση.

1

«Καθυστερήσαμε γιατί υπήρχε διαφωνία του Πολεμικού Ναυτικού, τώρα όμως θα προχωρήσουμε και μέσα στον Απρίλιο θα ληφθεί η απόφαση. Θα δοθεί το σχέδιο νόμου στα πολιτικά κόμματα για να διατυπώσουν την άποψη τους και ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες τους».

Διαβεβαίωσε ότι οι εργαζόμενοι θα πάρουν τα δεδουλευμένα που ανέρχονται στα 41 εκατ. ευρώ.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας δεν διαφωνεί, είναι μαζί μας και η απόφαση της κυβέρνησης είναι ενιαία, επισήμανε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

«Θεωρώ μεγάλο στοίχημα για την ελληνική κυβέρνηση η λειτουργία των Ναυπηγείων που θα ενισχύσουν την εθνική μας οικονομία και για το λόγο αυτό έχω εργαστεί πάρα πολύ μαζί με τον Νίκο Παπαθανάση», δήλωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Συμπλήρωσε πως, «έχουμε τη διαβεβαίωση από τους Αμερικανούς επενδυτές ότι θα στηρίξουν το πρόγραμμα της ΟΝΕΧ, ενώ σε δεύτερη φάση έχουμε και τη Fincantieri που θα εξαρτηθεί και από το πρόγραμμα κατασκευής του Πολεμικού Ναυτικού».

Ολόκληρη η ομιλία του Άδωνι Γεωργιάδη:

«Ζήτησα από το Σωματείο να γίνει η συνάντηση σήμερα, όταν θα είχα επιστρέψει από το ταξίδι μου από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Επειδή μου αρέσει σε ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα αλλά τόσο σημαντικό για τις δικές σας ζωές να παίζουμε όλοι με ανοιχτά χαρτιά και να μην αφήνουμε περιθώρια για παραφιλολογίες.

Για να ξέρετε, για να μην ακούτε διάφορα. Έρχομαι και λέω το εξής, το Ναυπηγείο Ελευσίνος δεν κλείνει, τελεία και παύλα. Είναι απόφαση του Πρωθυπουργού να προχωρήσουμε το σχέδιο της ONEX. Θα πείτε, έχουμε καθυστερήσει πολλούς μήνες και θα έχετε 100% δίκιο.

Το σχέδιο ήταν να έχουμε πάει στο δικαστήριο μέχρι τέλος 2021. Δεν πήγαμε στο δικαστήριο τέλος του ’21, αυτό είναι αλήθεια, κυρίως, διότι όπως γνωρίζετε, για να πάμε στο δικαστήριο θα έπρεπε το Πολιτικό Ναυτικό να έχει υπογράψει το σχέδιο εξυγίανσης. Αυτό δεν συνέβη για πολλούς και διάφορους λόγους. Σημασία έχει ότι ένας σημαντικός κρίκος του εγχειρήματος δεν μπορούσε να κλείσει και αφού δεν μπορούσε να κλείσει ο κρίκος αυτός, δεν μπορούσαμε να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο.

Σήμερα που μιλάμε σας λέω, ότι τελικά το σχέδιο εξυγίανσης, το οποίο και εσείς γνωρίζετε, θα το παρουσιάσουμε στη Βουλή των Ελλήνων σε νόμο. Δεν θα πάμε δηλαδή με τη δικαστική διαδικασία, ώστε να πάμε γρηγορότερα και να υπάρχει και μία πολύ μεγαλύτερη νομική εξασφάλιση, αλλά τονίζω εδώ και νομική δέσμευση των υπολοίπων κομμάτων επί αυτού του σχεδίου.

Βέβαια εκεί, όπως καταλαβαίνετε και δεν έχω λόγο να το κρύψω, ένας από τους λόγους που πολλοί διστάζανε να βάλουν την υπογραφή τους, είναι ότι ναι μεν για εσάς όλο αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, το ξεκαθαρίζω και για την ελληνική οικονομία είναι πολύ σημαντικό, αλλιώς δεν θα έπαιρνε τόσο χρόνο, αλλά δημιουργεί σε πολλούς οι οποίοι έπρεπε να πάρουν τη νομική ευθύνη, άγχος νομικό και αυτό είναι κάτι το οποίο εγώ το σέβομαι.

Αντί λοιπόν να πάρουμε τον έναν δρόμο, θα πάμε στη Βουλή, θα παρουσιάσουμε το σχέδιο σε όλο τα κόμματα, θα ζητήσουμε ευρύτερη στήριξη από τα κόμματα της Βουλής και θα προχωρήσουμε αρκετά γρηγορότερα μέχρι την υλοποίηση του σχεδίου εξυγιάνσεως.

Όσον αφορά αυτό καθ’ αυτό το σχέδιο, πράγματι η Αμερικανική κυβέρνηση μας έχει δώσει ισχυρές δεσμεύσεις, μόλις προ δύο εβδομάδων στο ταξίδι του κυρίου Παπαθανάση στην Ουάσιγκτον, ότι θα συμμετάσχει στο εγχείρημα της ΟΝΕΧ, χρηματοδοτώντας το εμπορικό κομμάτι και συνεχίζει την κουβέντα με το Πολεμικό μας Ναυτικό για τα προγράμματα των κορβετών ή για όποιο άλλο πρόγραμμα θα έχει το Πολεμικό Ναυτικό στην πορεία που θα είναι μια σχέση διαρκής πολλών ετών ούτως ή άλλως.

Στο ιδιωτικό κομμάτι έχουμε τη συμμετοχή της Fincantieri αναλόγως με τα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού.

Θέλω εδώ να σας πω γιατί θέλω να είμαι ειλικρινής μαζί σας, στο Πολεμικό Ναυτικό όχι ο Υπουργός, ο Υπουργός είναι εξαιρετικά μαζί μας στο σχέδιο αυτό και στηρίζει απολύτως ο Νίκος Παναγιωτόπουλος την άποψη ότι πρέπει να μείνουν ανοιχτά τα Ναυπηγεία Ελευσίνος.

Το λέω, Δήμαρχε, γιατί έχω διαβάσει και διάφορα άρθρα ότι εγώ είμαι καλός και ο Νίκος Παναγιωτόπουλος είναι ο κακός. Δεν υπάρχει αυτό. Η κυβέρνηση είναι ένα σώμα, συναποφασίζουμε υπό την καθοδήγηση του Πρωθυπουργού.

Όμως, το Πολεμικό Ναυτικό το ίδιο εγείρει πάντα μια ανησυχία εάν τα όποια προγράμματα αποφασιστεί τώρα και στο μέλλον να γίνουν στην Ελευσίνα και αν θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματά τους. Διότι η σχέση του Πολεμικού Ναυτικού τα τελευταία χρόνια με την Ελευσίνα δυστυχώς δεν είναι καλή.

Δεν λέω πως ευθύνεστε εσείς, αναμφίβολα, εσείς είστε εργαζόμενοι εδώ και ότι σας ζητήθηκε να κάνετε, το κάνατε. Αναφέρομαι στο πως διοικείται το ναυπηγείο και στο αν αυτό τηρούσε τις νομικές του δεσμεύσεις στο Πολεμικό Ναυτικό.

Εδώ λοιπόν βρισκόμαστε, αυτός είναι ο κρίσιμος μήνας, ο Απρίλιος δηλαδή, όλα θα τελειώσουν μέσα στον Απρίλιο, δεν συζητείται. Ίσως και την άλλη εβδομάδα να είμαστε σε θέση να έχουμε έτοιμη τη διάταξη. Δεν είναι διάταξη, είναι πιο σύντομη από διάταξη γιατί μέσα θα υπάρχει και όλο το σχέδιο εξυγίανσης.

Η συμφωνία με την ΟΝΕΧ θα φτάσει όλη στη Βουλή, θα είναι στη διάθεση όλων των κομμάτων. Όλα τα κόμματα θα τοποθετηθούν επ’ αυτού του σχεδίου στη Βουλή και στο τέλος θα ψηφίσουμε. Και θα ξέρουμε ο καθένας τι ψηφίζει ή όχι.

Τώρα, να πω και ένα τελευταίο. Θέλω να ξέρετε ότι εγώ για αυτό το σχέδιο έχω ξοδέψει πάρα πολύ χρόνο. Δεν το λέω για να μου πείτε μπράβο, αλλά δεν θέλω να νομίζει κάποιος από εσάς ότι ο Υπουργός Ανάπτυξης της Ελλάδος αδιαφόρησε για τα Ναυπηγεία Ελευσίνος.

Αντιθέτως, θεωρώ εξαιρετικά μεγάλο στοίχημα για την ελληνική οικονομία την αναγέννηση της Ναυπηγικής βιομηχανίας. Και πιστεύω ότι οι συνθήκες όπως διαμορφώνονται παγκοσμίως και με την κλιματική αλλαγή και τις ανάγκες να γίνουν εκτεταμένες επισκευές και μετασκευές σε μια σειρά πλοίων του εμπορικού μας ναυτικού και όχι μόνο αλλά και οι γεωπολιτικές συνθήκες που θα αναγκάσουν την Ευρώπη να δαπανήσει πολλά χρήματα για αμυντικές δαπάνες λόγω των γνωστών γεγονότων στη Ουκρανία είναι προϋποθέσεις που ευνοούν τη δημιουργία ενός πολύ καλού μέλλοντος για τα Ναυπηγεία Ελευσίνος.

Γι’ αυτό το λόγο έχω εργαστεί πάρα πολύ εγώ και ο Νίκος Παπαθανάσης ιδιαίτερα μαζί οι δυο μας, για να φτάσουμε σήμερα στο σημείο να είμαστε στην τελική ευθεία.

Άρα, είμαι εδώ για να σας πω να μην ανησυχείτε. Αυτό το μήνα θα τελειώσουν όλα, ίσως και μέσα στις επόμενες 15-20 μέρες το πολύ. Θα μιλάω με το σωματείο κάθε μέρα μόλις έχω έτοιμη τη διάταξη τις επόμενες μέρες θα τη στείλω και στο σωματείο και σε εσάς, κύριε Δήμαρχε.

Να πω ότι με τον κύριο Δήμαρχο για όλα αυτά μιλάμε αν όχι κάθε μέρα, κάθε δεύτερη μέρα σίγουρα και τον ευχαριστώ για αυτό, έχει πολύ μεγάλη αγωνία για εσάς.

Και όλη η δική μου αγωνία από την αρχή ήταν πως θα έχουμε ένα σχέδιο στο οποίο στο τέλος θα πάρετε τα χρήματα που σας χρωστάνε και όχι ένα σχέδιο που θα μπορούσαμε να είχαμε ακολουθήσει, επειδή μου είπατε, δυο χρόνια πριν που θα ήταν το κλείσιμο του ναυπηγείου και μια διαδικασία παρόμοια περίπου με αυτή που έγινε στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά.

Μείναμε λοιπόν εδώ, προχωράμε αυτό το σχέδιο, αυτή είναι η απόφαση του Πρωθυπουργού και της κυβέρνησης. Είμαστε πραγματικά, είμαι πολύ αισιόδοξος ότι έχει βρεθεί λύση τελικά μετά από ένα δύσκολο εγχείρημα. Διότι, θέλω να με πιστέψετε, δεν είναι εύκολο εγχείρημα η Ελευσίνα και έχει πολλές αμαρτίες του παρελθόντος πάνω της που την καθιστούν πιο δύσκολη για έναν επενδυτή να θέλει να έρθει με αυτή τη διαδικασία εδώ. Αλλά νομίζω ότι είμαστε σε πάρα πολύ καλό σημείο και είμαι εδώ για να σας πω να μην ανησυχείτε.

Λοιπόν, ευχαριστώ πάρα πολύ. Εγώ πρέπει να πάω στη Βουλή, σας εύχομαι καλή γενική συνέλευση. Η επικοινωνία μας θα είναι όπως πάντα συνεχόμενη.

Εάν έχω την διάταξη έτοιμη την άλλη εβδομάδα θα σας τη δώσω για να τη δείτε και εσείς πριν πάμε στη Βουλή. Ό,τι κάνουμε προηγουμένως θα το γνωρίζετε και θα είναι με πλήρη διαφάνεια. Τίποτα δεν πρόκειται να κάνουμε χωρίς προηγουμένως να το ξέρετε επακριβώς ανά βήμα όπως κάναμε μέχρι τώρα.

Όλος ο αγώνας που έγινε από την αρχή ήταν για να πάρετε τα δεδουλευμένα σας. Αλλιώς δεν θα κάναμε αυτή τη διαδικασία, θα τα είχαμε κλείσει και θα είχαμε πάει στο διαγωνισμό με κλειστό το ναυπηγείο ή εν λειτουργία όπως ο Σκαραμαγκάς.

Ο λόγος που επιλέξαμε αυτή τη διαδρομή είναι για να πληρωθείτε για τα δεδουλευμένα σας. Στο σχέδιο, το νούμερο ένα για εμένα είναι η πληρωμή των δεδουλευμένων. Τα άλλα είναι δεύτερα, τρίτα, τέταρτα».

Διαβάστε επίσης:

Άρθρο παρέμβαση: Στο Αιγαίο και στο Ιόνιο πρέπει να πλέουν πλοία με ελληνική σημαία, ελληνικών συμφερόντων με φθηνό εισιτήριο και να υπάρχει εδαφική συνοχή

Παγιέτ Παλαιολόγου (Bureau Veritas): Η ενεργειακή κρίση δημιουργεί αυξανόμενη αβεβαιότητα

Στη «Ρογκάν και Συνεργάτες» η κατασκευή του τρίτου προβλήτα του λιμένα Βόλου