ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat βρίσκεται ένα βήμα πριν “να κόψει το νήμα” στον διαγωνισμό για το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αξίας (ΒΟΑΚ) αξίας 360 εκατ. ευρώ και προχωρούν χωρίς εμπόδια.
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στο Υπουργείο Υποδομών η μοναδική προσφορά που κατέθεσε η Κοινοπραξία των τριών μεγάλων κατασκευαστών θα αποσφραγιστεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα και τότε θα γίνει γνωστό το ποσοστό της έκπτωσης επί της αρχικής τιμής του έργου και μέχρι το Πάσχα θα έχει ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος.
Οι ίδιες πηγές προσθέτουν πως δεν προβλέπεται να υπάρξουν «αναταράξεις» στα επόμενα βήματα τη διαγωνιστικής διαδικασίας, καθώς δεν αναμένεται να γίνουν προσφυγές στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) και εν συνεχεία στο ΣτΕ, εφόσον δεν υπήρξαν άλλοι διεκδικητές. Πλέον αναμένεται η έγκριση της σχετικής σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο μετέπειτα η υπογραφή της από τη Βουλή.
Και τα δύο βήματα, αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί εντός του έτους, ενώ θα ακολουθήσει άμεσα και η εγκατάσταση των εργοταξίων του αναδόχου επιβεβαιώνοντας τις δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, και του Υφυπουργού, Γιώργου Καραγιάννη, για την εκκίνηση των εργασιών προς τα τέλη του 2022 ή τις αρχές του 2023.
Υπενθυμίζεται, πως η προσφορά για το εν λόγω ΣΔΙΤ, που αποτελεί το ένα εκ των τριών μερών του ΒΟΑΚ, είχε κατατεθεί στα τέλη Ιανουαρίου. Καθώς πρόκειται για ΣΔΙΤ κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων φάσεων του διαγωνισμού, και όπως είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Δεκέμβριο, τα υποψήφια σχήματα που διεκδικούσαν το έργο ήταν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Κοινοπραξία Mytilineos-Intertoll Europe ZRt, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (θυγατρική του Ομίλου της Ελλάκτωρ), και η Κοινοπραξία «Ένωση Προσώπων Αριάδνη» που αποτελείται από τον Όμιλο της ΑΒΑΞ και το Fund Marguerite).
Τι αφορά το έργο – Η ακτινογραφία του ΒΟΑΚ
Πρόκειται για το έργο που αφορά στην κατασκευή, τη συντήρηση και τη λειτουργία του οδικού δικτύου μήκους 22,5 χιλιομέτρων από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη. Η δημοπράτησή του έγινε μέσω ΣΔΙΤ, η οποία αποτελεί ένα σταθερό εργαλείο χρηματοδότησης που προτιμά η νυν ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών για την υλοποίηση μεγάλων έργων.
Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στα τριάντα έτη και ο νέος οδικός άξονας θα έχει ολοκληρωθεί εντός τετραετίας από την ημερομηνία της υπογραφής της σύμβασης. Εφόσον, αυτή θα προσχωρήσει χωρίς εμπόδια είναι πολύ πιθανό σε ένα αισιόδοξο σενάριο ο οδικός άξονας να έχει ολοκληρωθεί προς τα τέλη του 2027 ή τις αρχές του 2028.
Το εν λόγω έργο εντάσσεται στο σύνολο του ΒΟΑΚ, το μήκος του οποίου ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα και η αξία του εκτιμάται στα 1,6 δισ. ευρώ. Πρόκειται για έναν οδικό άξονα, ο οποίος, θα βελτιώσει τις μετακινήσεις και ταυτόχρονα θα μειώσει σημαντικά τα τροχαία στη Μεγαλόνησο.
Εκτός από το ΣΔΙΤ σε προχωρημένο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας βρίσκεται και το δημόσιο έργο Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη μήκους 14 χιλιομέτρων και αξίας 186 εκατ. ευρώ, με τον Όμιλο της Ελλάκτωρ μέσω της ΑΚΤΩΡ να έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος δίνοντας έκπτωση της τάξης του 7,1% (τελική τιμή έργου 156,9 εκατ. ευρώ) επικρατώντας των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και Intrakat.
Το μοναδικό υπό δημοπράτηση έργο είναι η παραχώρηση για το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος μήκους 157 χιλιομέτρων και αξίας 1,1 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως τα σχήματα που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους κατά τη διάρκεια του πρώτου σταδίου του διαγωνισμού είναι τα εξής: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos-Acciona-Intertoll, AKTΩΡ Παραχωρήσεις, και η γαλλική Vinci.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Γλίτωσε το shutdown – Πέρασε στο παρά πέντε από τη Γερουσία το νομοσχέδιο
- Το τσάι με τον Κάρολο, το μανιφέστο με τον Στέφανος και μια ταινία τρόμου
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!