ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η εισβολή στην Ουκρανία προκάλεσε έντονη ανησυχία στους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων σχετικά με την προμήθεια νικελίου, ένα βασικό υλικό για τις μπαταρίες EV, καθώς η Ρωσία είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς στον κόσμο. Ωστόσο, η Tesla κατάφερε να αντιμετωπίσει το σημαντικό αυτό πρόβλημα, υπογράφοντας συμφωνίες με αρκετούς προμηθευτές νικελίου από το 2021.
Σε αυτές περιλαμβάνεται η πολυετής συμφωνία προμήθειας του μετάλλου με τον κολοσσό εξόρυξης Vale SA. Η συμφωνία, η οποία δεν έχει ανακοινωθεί, αφορά το νικέλιο από τον Καναδά, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το bloomberg.
Σε αντίθεση με τις περισσότερες ανταγωνίστριες αυτοκινητοβιομηχανίες της, η Tesla έχει αφιερώσει χρόνια εστιάζοντας στον τρόπο εξασφάλισης των δικών της προμηθειών νικελίου.
Οι προσπάθειες της αποτελούν μέρος του σχεδίου του CEO της εταιρείας Elon Musk, για την διατήρηση του ελέγχου της εφοδιαστικής αλυσίδας της Tesla.
Η αυτοκινητοβιομηχανία λειτουργεί από κοινού με την ιαπωνική Panasonic ένα τεράστιο εργοστάσιο κυψελών μπαταριών έξω από το Ρίνο της Νεβάδα. Η Tesla αγοράζει κυψέλες από άλλους κορυφαίους προμηθευτές, αλλά φτιάχνει και δικές της.
«Αυτό που έχει κάνει η Tesla με το νικέλιο είναι ένα κρυφό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», δήλωσε ο Gene Munster, διευθύνων σύμβουλος της Loup Ventures. «Η Tesla συνεχίζει να είναι μερικά βήματα μπροστά από τους υπόλοιπους».
Ο Musk έχει επανειλημμένα επισημάνει ότι η προμήθεια νικελίου αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία της εταιρείας καθώς ενισχύει την παραγωγή, και η διαθεσιμότητα του μετάλλου προβληματίζει όλο τον τομέα των ηλεκτρικών ηλεκτρικών οχημάτων. Η ζήτηση νικελίου στον τομέα των μπαταριών αναμένεται να εκτιναχθεί σε περίπου 1,5 εκατομμύρια τόνους το 2030 από 400.745 τόνους φέτος, σύμφωνα με το BloombergNEF.
«Παρακαλώ εξορύξτε περισσότερο νικέλιο», προέτρεψε ο Musk τους παραγωγούς πριν από δύο χρόνια. «Η Tesla θα υπογράψει ένα τεράστιο συμβόλαιο για μεγάλο χρονικό διάστημα, εάν εξορύξετε νικέλιο αποτελεσματικά και με ευαίσθητο περιβαλλοντικά τρόπο».
Οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας λόγω της εισβολής έχουν προκαλέσει ανησυχία, καθώς η χώρα κατέχει περίπου το 17% της παγκόσμιας χωρητικότητας για εξευγενισμένο νικέλιο Κατηγορίας 1, τον τύπο που απαιτείται για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Από την επίθεση της 24ης Φεβρουαρίου στην Ουκρανία, η τιμή του νικελίου είχε ανέβει 30% μέχρι την Τρίτη στο Χρηματιστήριο Μετάλλων του Λονδίνου. Οι τιμές τριπλασιάστηκαν σε δύο ημέρες πρόσφατα λόγω ενός short squeeze, αν και οι τιμές αργότερα ομαλοποιήθηκαν. Η αγορά θα μπορούσε να ηρεμήσει εάν υπάρξουν ενδείξεις ότι ο πόλεμος θα τελειώσει.
«Η άνοδος της τιμής του νικελίου και οι συνέπειες από την εισβολή Ρωσίας-Ουκρανίας είναι πιθανό να ωθήσουν τους κατασκευαστές μπαταριών, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, να εξασφαλίσουν εναλλακτικές αλυσίδες εφοδιασμού», σύμφωνα με έκθεση του BloombergNEF.
Η συμφωνία της Tesla με την Vale είναι μία από τις πολλές που έχει συνάψει η αυτοκινητοβιομηχανία τον τελευταίο χρόνο. Τον Ιανουάριο, η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων με έδρα το Όστιν του Τέξας, δεσμεύτηκε να αγοράσει 75.000 μετρικούς τόνους συμπυκνώματος νικελίου από ένα project της Talon Metals στη Μινεσότα.
Είχαν προηγηθεί συμφωνίες με την BHP Group, τη μεγαλύτερη εταιρεία εξόρυξης στον κόσμο, για υλικό από την Αυστραλία. Η Tesla έχει επίσης συνάψει συμφωνία με τους φορείς εκμετάλλευσης ενός ορυχείου νικελίου στο νησί της Νέας Καληδονίας στον Νότιο Ειρηνικό.
Η Vale είπε ότι σχεδιάζει να αυξήσει τις πωλήσεις της στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μεταξύ 30% και 40% από 5%. Η εταιρεία εξόρυξης με έδρα τη Βραζιλία, δεν σχολίασε τη συμφωνία της με την Tesla.
Διαβάστε ακόμη:
Elon Musk: Εγκαίνια για το πρώτο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Tesla, έξω από το Βερολίνο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike