Ο Φερστάπεν ρίσκαρε στο σετάρισμα του μονοθεσίου του, ποντάροντας στην τελική ταχύτητα. Η εξέλιξη του αγώνα τον δικαίωσε.
Το δεύτερο GP ήταν συγκλονιστικό, τα είχε όλα: Πυραύλους, ατύχημα, δράμα, μάχη για την πρώτη θέση μέχρι και έξοδο Λατίφι που πάλι έκρινε το αποτέλεσμα του αγώνα. Δεν ξέρω αν και πάλι έκρινε τον τίτλο! Θα το δείξει η συνέχεια. Όπως πιθανόν είχατε διαβάσει εδώ στην ανάλυσή μας πριν τον αγώνα, οι Red Bull είχαν την υψηλότερη τελική ταχύτητα με διαφορά 8km/h από τις Ferrari. Αυτό έκρινε το τελικό αποτέλεσμα καθώς ο Φερστάπεν μπόρεσε να περάσει λίγους γύρους πριν το τέλος. Μελετώντας τις τελικές ταχύτητες στον αγώνα μπορεί να δει κάποιος ότι οι Πέρεζ, Σάινθ ήταν με διαφορά οι πιο αργοί σε τελική, αυτό οφείλεται στο ότι δεν προσπέρασαν στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού με ανοικτό DRS. Πολύ αργός ήταν όμως και ο Λεκλέρκ παρότι χρησιμοποίησε DRS.
Η τελική ταχύτητα του Χάμιλτον τελειώνει τις συζητήσεις για την πραγματική ισχύ της υβριδικής μηχανής που χρησιμοποιεί η Mercedes και δεικνύει ξεκάθαρα ότι όλα είναι θέμα ρυθμίσεων. Ο Φερστάπεν έβαλε λιγότερο φτερό, υστερούσε σε αεροδυναμική απόδοση – κράτημα στις στροφές, αλλά πλεονεκτούσε σε τελική στην ευθεία. Γι’ αυτό και έχασε την pole, μπόρεσε όμως και πάλι (!!!!!!!!!!) χάρη στον Λατίφι να κερδίσει από το πουθενά τον αγώνα.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε όλους τους οδηγούς να εκκινούν με τη μέση γόμα, εκτός από τρεις. Οι Μάγκνουσεν, Χάμιλτον, Χούλκενμπεργκ έβαλαν τη σκληρή γόμα. Ήταν και οι μόνοι μαζί με τον Πέρεζ που δεν μπήκαν ν’ αλλάξουν ελαστικά υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτοί γιατί δεν χρειάζονταν ο poleman γιατί άλλαξε στον 16ο γύρο. Τώρα αν έφαγε το δόλωμα της Ferrari που έδωσε ψεύτικη εντολή στο Λεκλέρκ (μπες τώρα για να προσπεράσεις) ή όντως το είχε προγραμματίσει για τότε δεν το ξέρω. Εικάζω όμως πως ο Λεκλέρκ είχε ξεκάθαρη εντολή να κάνει το αντίθετο από τον Πέρεζ: Μπήκε, μένεις έξω! Το σίγουρο είναι ότι ο Μεξικάνος ήταν ιδιαίτερο άτυχος, διότι ο ανεπανάληπτος Καναδός Νικόλα Λατίφι, ξαναχτύπησε εκείνη τη στιγμή. Μετά τον περσινό τελικό του Άμπου Ντάμπι, ο Λατίφι βγήκε ξανά, μόνος του, αυτό οδήγησε στην εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας και οι τρεις οδηγοί που ήταν πίσω από τον Πέρεζ (Λεκλέρκ, Φερστάπεν, Σάινθ) έκαναν «δωρεάν» πιτ στοπ και βρέθηκαν μπροστά του.
Οι περισσότεροι εκκίνησαν με τη μέση γόμα παρότι όπως αποδείχτηκε η σκληρή ήταν συνολικά ταχύτερη. Αυτό το έκαναν για να μη χάσουν θέση στην εκκίνηση. Η στρατηγική της μιας αλλαγής ήταν ταχύτερη σύμφωνα με την Pirelli. Η Red Bull ήταν ταχύτερη από τη Ferrari με τη σκληρή γόμα, αλλά όχι αρκετά γρήγορη ώστε ο Φερστάπεν να ροκανίσει τη διαφορά και να μπει στη ζώνη DRS του Λεκλέρκ. Ο Μονεγάσκος είχε την ταχύτητα στις στροφές και συντηρούσε άνετα τη διαφορά ανάμεσα στο 1-2 sec. Ο Φερστάπεν σ’ αυτό το κομμάτι του αγώνα 16ο – 35ο γύρο έκανε κάτι πολύ έξυπνο. Προφύλασσε όσο μπορούσε τα ελαστικά του. Έτσι όταν είχαμε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και κρύωσαν τα ελαστικά ήταν σε θέση να τα φέρει νωρίτερα σε θερμοκρασία λειτουργίας.
Κατάφερε λοιπόν μόλις έγινε η επανεκκίνηση να κολλήσει πίσω από το Λεκλέρκ και να τον περάσει μετά από έντονη μονομαχία με τους δυο να αλλάζουν θέσεις μερικές φορές. Ο Μονεγάσκος έξυπνα για να αποφύγει την ευθεία, του έδινε πέρασμα πριν από αυτή και τον ξαναπερνούσε στο τέλος. Ο Φερστάπεν κατάφερε τελικά να κρατηθεί μπροστά και να πάρει μια νίκη με στυλ. Ο Λεκλέρκ στο φινάλε αφού συνεχάρη το Φερστάπεν το παραδέχτηκε: «Είχαμε διαφορετικές ρυθμίσεις, ήμουν πιο γρήγορος στις στροφές, αλλά υστερούσα σε τελική ταχύτητα».
Είναι πιθανό ο Μονεγάσκος να μην είχε χάσει τον αγώνα αν δεν επηρέαζε τον ρυθμό του το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Τώρα ομάδες και οδηγοί ετοιμάζονται για το μακρύ ταξίδι στην Αυστραλία όπου θα διεξαχθεί στις 10/4 ο 3ος αγώνας της χρονιάς στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης.
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
• Ο οδηγός της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν κέρδισε στον αγώνα με στρατηγική μιας αλλαγής από P Zero κίτρινη/μέση γόμα (C3) σε P Zero λευκή/σκληρή γόμα (C2) που πραγματοποίησε υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 16ο γύρο. Μετέπειτα πέρασε τη Ferrari του Σάρλ Λεκλέρκ – ο οποίος ακολουθούσε πανομοιότυπη στρατηγική – τρεις γύρους πριν το τέλος. Ο Σέρτζιο Πέρεζ που εκκινούσε από την πρώτη θέση με Red Bull οδήγησε τον αγώνα στο ξεκίνημα, αλλά πραγματοποίησε την αλλαγή του, πριν εμφανιστεί το αυτοκίνητο ασφαλείας, αυτό του στέρησε το πλεονέκτημα.
• Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν στον αγώνα με την Pirelli P Zero κίτρινη/μέση γόμα εκτός από τους Μάγκνουσεν (Haas), Χάμιλτον (Mercedes) και Χούλκενμπεργκ (Aston Martin), που έβαλαν αρχικά την P Zero λευκή/σκληρή γόμα. Ως φυσική συνέχεια ήταν οι μόνοι που δεν σταμάτησαν για να βάλουν φρέσκα ελαστικά υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας. Εν τέλει οι Μάγκνουσεν και Χούλκενμπεργκ κατόρθωσαν να πραγματοποιήσουν το μοναδικό τους πιτ στοπ υπό το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, 13 γύρους πριν το φινάλε, οριακά προτού κλείσει η είσοδος των πιτ. Ο Χάμιλτον σταμάτησε τρεις γύρους αργότερα όταν ξανάνοιξε η είσοδος των πιτ. Έτσι περιορίστηκε στη 10η θέση, μια θέση πίσω από το Mάγκνουσεν.
• Η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν περιορισμένη κατά τη διάρκεια του αγώνα και στις δυο γόμες. Η σκληρή γόμα έβγαλε κοντά στους 40 γύρους και χρησιμοποιήθηκε σχεδόν από όλους τους οδηγούς στο τελευταίο μέρος.
• Ο αγώνας εκκίνησε στις 20:00 τοπική ώρα η θερμοκρασία περιβάλλοντος ήταν σταθερή στους 26 βαθμούς Κελσίου και του οδοστρώματος στους 34 βαθμούς Κελσίου, έπεσε μάλιστα 2 βαθμούς κατά τη διάρκεια του αγώνα.
ΠΩΣ ΟΙ ΓΟΜΕΣ ΕΚΑΝΑΝ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ
• ΣΚΛΗΡΗ C1 Ήταν το ελαστικό κλειδί για τον αγώνα, με πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης κοντά στο μηδέν. Οι Λεκλέρκ Φερστάπεν μ’ αυτή τη γόμα έδωσαν μια εκπληκτική παράσταση μονομαχώντας για τη νίκη. Ο Λεκλέρκ σημείωσε τον ταχύτερο γύρο αγώνα, δυο γύρους πριν το τέλος. Ο Χάμιλτον συμπλήρωσε 40 γύρους στην αρχή με τη σκληρή γόμα.
• MEΣΗ C2 Τη χρησιμοποίησαν στην εκκίνηση όλοι οι οδηγοί, πλην τριών που την έβαλαν στο δεύτερο μέρος. Επέδειξε καλή απόδοση και η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν μικρότερη απ’ τις ελεύθερες δοκιμές. Αυτό επέτρεψε στους οδηγούς να πιέζουν οριακά ως το τέλος του αγώνα.
• ΜΑΛΑΚΗ C3 Πρωταγωνίστησε στις κατατακτήριες δοκιμές αλλά καθώς η μέση και η σκληρή γόμα διατηρούσαν καλύτερη την απόδοση, δεν ήταν κατάλληλη επιλογή για τον αγώνα.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε: «Ακόμη μια καλή βραδιά, ακόμη ένας καλός αγώνας. Παρότι οι συνθήκες ήταν τελείως διαφορετικές από το Μπαχρέιν όσον αφορά στη χάραξη αλλά και στα χαρακτηριστικά της πίστας είδαμε τα μονοθέσια τελευταίας γενιάς, να ακολουθούν από κοντά το ένα το άλλο και να προσπερνούν. Απολαύσαμε μερικές σπουδαίες μάχες για θέση: Αυτό οφείλεται και στα νέα ελαστικά. Η σκληρή γόμα ήταν το κλειδί για τον αγώνα με δυνατή απόδοση και μηδενική πτώση λόγω θερμικής καταπόνησης. Αυτό αποδείχτηκε από το ταχύτερο πέρασμα που σημείωσε ο Λεκλέρκ, δυο γύρους πριν την καρό σημαία μ’ ένα σετ που είχε χρησιμοποιηθεί αρκετά. Η μέση γόμα είχε επίσης χαμηλή πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης και αυτό συνέβαλε στην υιοθέτηση στρατηγικής μιας αλλαγής. Πιστεύαμε πως αυτή η στρατηγική θα ήταν η ταχύτερη και θα δώσει συναρπαστικό αγώνα από την αρχή ως το τέλος. Επίσης ο ταχύτερος γύρος ήταν στο ίδιο δευτερόλεπτο με τον αντίστοιχο περσινό που είχε επιτευχθεί με ίδια γόμα. Οπότε συνεκτιμώντας τα όλα αυτά, είναι ξεκάθαρο πως τα νέα μονοθέσια και τα νέα ελαστικά αποδίδουν μέχρι στιγμής σύμφωνα με τις ελπίδες και τις προσδοκίες που είχαμε για τη φετινή χρονιά. Συγχαρητήρια στο Φερστάπεν για αυτή τη νίκη που έσπασε καρδιές!».
Διαβάστε επίσης:
F1 Σαουδική Αραβία: O Φερστάπεν πέρασε τον Λεκλέρκ!