ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Για 35η συνεχή χρονιά το “Κομίτι” – GSCC παρουσιάζει στατιστικά στοιχεία, με τη μορφή έντεκα πινάκων για ελληνόκτητα πλοία άνω των 1.000 GT, νηολογημένα με ελληνική και άλλη σημαία. Τα δεδομένα παρέχονται από την IHS Markit για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου.
Σε σύγκριση με τα αντίστοιχα στατιστικά στοιχεία του προηγούμενου έτους, δείχνουν ότι, κατά τη διάρκεια του έτους έως τον Μάρτιο του 2022, ο ελληνόκτητος στόλος έχει αυξηθεί ως προς τον αριθμό των πλοίων και έχει φτάσει σε υψηλό επίπεδο ρεκόρ σε επίπεδο DWT και GT .
Σύμφωνα με τα στοιχεία, την 01.03.2022, τα ελληνικά συμφέροντα διαχειρίζονταν 4.140 πλοία διαφόρων κατηγοριών, 355.342.694 DWT και 210.077.273 GT. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 102 πλοίων και αύξηση 4.876.695 DWT και 4.429.704 GT.
Τα στοιχεία περιλαμβάνουν 167 πλοία διαφόρων κατηγοριών κατόπιν παραγγελίας από ναυπηγεία, συνολικά 16.264.486 DWT και 11.137.069 GT.
Ο στόλος που είναι νηολογημένος υπό ελληνική σημαία έχει μειωθεί ως προς τον αριθμό των πλοίων, DWT και GT και αποτελείται πλέον από 570 πλοία, των 35.600.214 GT και 59.614.661 DWT σε αντίθεση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους των 584 πλοίων, των 336,235 GT και 336,235 GT.
Ο ελληνόκτητος στόλος είναι νηολογημένος σε περίπου 28 σημαίες. Η ανάλυση σημαίας πλοίων που ανήκουν σε ελληνικές μητρικές εταιρείες, η οποία δίνει τον συνολικό αριθμό πλοίων, συνολικό DWT και συνολικό GT, που είναι νηολογημένα σε κάθε ένα από τα κύρια νηολόγια που χρησιμοποιούν οι Έλληνες πλοιοκτήτες, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο πίνακα του περασμένου έτους, δείχνει ότι οι Νήσοι Μάρσαλ κέρδισαν 132 πλοία, Λιβερία 83 πλοία, Κύπρος 7 και Μπαχάμες 2 πλοία.
Από την άλλη πλευρά, μειώσεις καταγράφηκαν στον αριθμό των πλοίων υπό σημαία Παναμά, Σιγκαπούρης και Χονγκ Κονγκ. Τα νηολόγια αυτά κατέγραψαν απώλειες 113, 10 και 9 πλοίων, αντίστοιχα. Ο αριθμός των πλοίων που είναι νηολογημένα με σημαία Μάλτας παρέμεινε αμετάβλητος.
Επιπλέον, η ελληνική σημαία κατέγραψε απώλειες 14 πλοίων φέτος, 2.703.197 σε DWT και 1.023.141 σε GT. Μικρές αλλαγές έχουν σημειωθεί για όλες τις άλλες σημαίες.
Συνολικά, οι σημαίες της Λιβερίας και της Νήσου Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ελληνόκτητου στόλου με 1014 και 1009 ελληνικά πλοία, αντίστοιχα, στα νηολογια τους. Όσον αφορά το DWT, η Λιβερία είναι 90.031.049 που αντιπροσωπεύει το 25,3% και οι Νήσοι Μάρσαλ είναι 79.756.562 που αντιπροσωπεύουν το 22,4% του συνολικού DWT του ελληνικού στόλου. Ακολουθεί η Μάλτα με 658 πλοία χωρητικότητας 62.686.264 DWT που αντιπροσωπεύουν το 17,6% του συνολικού DWT του ελληνικού στόλου.
Ακολουθεί η ελληνική σημαία με 570 πλοία των 59.614.661 DWT. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι η ελληνική σημαία παραμένει στην τέταρτη θέση παγκοσμίως σε DWT, καθώς αντιπροσωπεύει το 16,8 % του συνόλου DWT του ελληνόκτητου στόλου.
Ακολουθεί ο Παναμάς με 306 πλοία 19.861.113 DWT, η Κύπρος με 209 πλοία 14.467.559 DWT και οι Μπαχάμες με 206 πλοία 18.642.438 DWT.
Σε ό,τι αφορά το βιβλίο παραγγελιών, ως προς τον τύπο του πλοίου, υπάρχουν επί παραγγελία 54 πετρελαιοφόρα για λογαριασμό Ελλήνων ιδιοκτητών, 18 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων, 43 δεξαμενόπλοια υγραερίου, 17 πλοία μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου και 35 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το αξιοσημείωτο της έρευνας είναι ότι οι ελληνικές μητρικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 26,1% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 15% του στόλου Ore and Bulk.
Ο ελληνόκτητος στόλος αντιστοιχεί στο 7% του παγκόσμιου στόλου ως προς τον αριθμό των πλοίων, στο 12,9% σε GT και στο 15,3% σε DWT.
Ο ελληνικός νηολογημένος στόλος ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου, ως προς τον αριθμό των πλοίων, GT, και DWT είναι 1%, 2,2% και 2,6% αντίστοιχα. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι για τα πετρελαιοφόρα τα ποσοστά είναι 6,7%, 7% και 7,1% αντίστοιχα.
Λόγω των προκλήσεων και ευκαιριών που σχετίζονται με τον Covid-19, καθώς και των επικείμενων ρυθμιστικών απαιτήσεων, ενώ οι συνθήκες της αγοράς παρέμειναν ασταθείς, σημειώθηκαν μικρές αυξήσεις και μειώσεις στις περισσότερες από τις κατηγορίες του ελληνόκτητου στόλου.
Ειδικότερα, αύξηση του ελληνικού στόλου ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου καταγράφηκε στις κατηγορίες Ore & Bulk Carriers και Liquefied Gas Carriers.
Με εξαίρεση τα Chemical and Product Tankers, τα οποία αυξήθηκαν ελαφρά από άποψη DWT, οι υπόλοιπες κατηγορίες κατέγραψαν ελαφρά μείωση ή παρέμειναν αμετάβλητες ως προς τον αριθμό των πλοίων ή DWT σε σχέση με τον αντίστοιχο τύπο παγκόσμιου στόλου για το έτος 2021.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, τα ποσοστά έχουν ως εξής:
Πετρελαιοφόρα
Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2021: 26,5%
Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 26,1%
Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2021: 26,4%
Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2022: 25,3%
Δεξαμενόπλοια Χημικών & Προϊόντων
Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2021: 6.4%
Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 6,3%
Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2021: 11,4%
Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2022: 11,6%
Μεταφορείς υγροποιημένου αερίου
Ποσοστό σε αριθμό πλοίων 2021: 9,7%
Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 12.1%
Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2021: 11,2%
Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2022: 15%
Μεταλλεύματα & Μεταφορείς Χύδην
Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2021: 14,9%
Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 15%
Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2021: 16,8%
Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2022: 17%
Πλοία εμπορευματοκιβωτίων
Ποσοστό σε αριθμό πλοίων 2021: 7.2%
Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 6.2%
Ποσοστό ως προς τη συνολική DWT 2021: 7,5%
Ποσοστό ως προς τη συνολική DWT 2022: 5,6%
Φορτηγά Πλοία
Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2021: 1.4%
Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 1,3%
Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2021: 2,0%
Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2022: 2,0%
Άλλα φορτηγά πλοία
Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2021: 0,4%
Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 0,4%
Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2021: 1,0%
Ποσοστό ως προς το συνολικό DWT 2022: 0,9%
Επιβατηγά Πλοία
Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2021: 3.3%
Ποσοστό ως προς τον αριθμό των πλοίων 2022: 3.2%
Ποσοστό ως προς το συνολικό GT 2021: 2,8%
Ποσοστό ως προς το συνολικό GT 2022: 2,7%
Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου σε πλοία αυξήθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά, παρόλα αυτά, εξακολουθεί να είναι 2,4 έτη κάτω από τον μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου.
Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου σε πλοία ανέρχεται πλέον στα 12,3 έτη έναντι 14,7 ετη για τον παγκόσμιο στόλο. Όσον αφορά τα GT και DWT, είναι 10,5 και 10,5 έτη αντίστοιχα, έναντι 10,6 και 10,4 ετών του παγκόσμιου στόλου.
Ο μέσος όρος ηλικίας του υφιστάμενου στόλου ελληνικής σημαίας κατέγραψε ελαφρά αύξηση, ως προς τον αριθμό των πλοίων, GT και DWT, στα 14,2, 10 και 9,7 έτη αντίστοιχα έναντι 13,9, 9,9 και 9,6 ετών το 2021.
Οι έξι μεγάλοι διεθνείς νηογνώμονες έχουν στα βιβλία τους την πλειοψηφία του ελληνόκτητου στόλου:
ABS: 808 πλοία (751 πλοία το 2021),
ClassNK: 780 πλοία (744 πλοία το 2021),
Lloyd’s Register: 773 πλοία (778 πλοία το 2021),
BV: 712 πλοία (671 πλοία το 2021),
DNV: 597 πλοία (640 πλοία το 2021) και
RINA: 237 πλοία (229 πλοία το 2021).
Οι ακόλουθοι έξι μεγάλοι νηογνώμονες έχουν στα βιβλία τους την πλειοψηφία του ελληνικού νηολογημένου στόλου:
ABS: 175 πλοία (181 πλοία το 2021),
Lloyd’s Register: 111 πλοία (126 πλοία το 2021),
DNV: 78 πλοία (83 πλοία το 2021),
RINA: 68 πλοία (70 πλοία το 2021),
BV: 68 πλοία (62 πλοία το 2021),
CCS: 29 πλοία (21 πλοία το 2021) και
ClassNK: 14 πλοία (14 πλοία το 2021).
Διαβάστε επίσης
Στην κορυφή του κόσμου ο ελληνόκτητος στόλος
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πειραιάς: Φωτιά σε αποθήκη – Εκκενώθηκε το κτίριο
- Hellenic Train: Αυτά είναι τα δρομολόγια της Παρασκευής που ακυρώνονται λόγω στάσης εργασίας
- Μπάιντεν για τα μυστηριώδη drone: Το παρακολουθούμε, μην ανησυχείτε
- Γεωργιάδης: Να καταδικαστεί ο Παναγιωτόπουλος για παραβίαση του ΚΟΚ – Παναγιωτόπουλος: Ήμουν έξω από το σπίτι μου