ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο ανθρωπιστικός διάδρομος είναι μήκους 80 μιλίων και θα είναι ανοιχτός από τις 8 το πρωί έως τις 7 το απόγευμα σήμερα. Βρίσκεται δε 20 μίλια νοτιοανατολικά του λιμανιού Ilyichevsk.
Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις σήμερα το πρωί από τα στοιχεία του MarineTraffic, δεν υπήρξαν κινήσεις από τα ξένα πλοία που έχουν εγκλωβιστεί στον κόλπο της Αζοφικής και στα λιμάνια της Ουκρανίας.
Αυτή την στιγμή υπάρχουν 100 πλοία που έχουν εγκλωβιστεί στα ουκρανικά ύδατα ένα μήνα μετά την έναρξη της εισβολής της Ρωσίας.
Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) και το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας (ICS) νωρίτερα αυτή την εβδομάδα γνωστοποίησαν ότι υπάρχουν εγκλωβισμένοι περισσότεροι από 1.000 ναυτικοί απο 20 εθνικότητες. Ο γενικός γραμματέας της ITF, Stephen Cotton, περιέγραψε την κατάσταση ως «πολύ τρομερά δύσκολη».
Πρώτη προτεραιότητα η απομάκρυνση των πληρωμάτων
Από κοινού, εφοπλιστές, στελέχη ναυτιλιακών επιχειρήσεων, συνδικάτα και φιλανθρωπικές οργανώσεις εργάζονται όλο το εικοσιτετράωρο για να απομακρύνουν τα πληρώματα από τα πλοία και να φύγουν από την Ουκρανία.
Πάντως, τεράστιο θέμα είναι ο μεγάλος όγκος των ναρκών που τοποθετήθηκαν σε θέσεις γύρω από τη Μαύρη Θάλασσα, πιο πυκνά μπροστά από το μεγαλύτερο λιμάνι της Ουκρανίας, την Οδησσό.
Το πλοίο Saratov,του Ρωσικού Ναυτικού το οποίο χτυπήθηκε από πυραύλους στο ουκρανικό λιμάνι Μπερντιάνσκ δεν μπορεί να απομακρυνθεί. Επίσης ,πέντε εμπορικά πλοία με ξένη σημαία είχαν μετακινηθεί νωρίτερα από το λιμάνι από τις ρωσικές δυνάμεις για να επιτραπεί η είσοδος στο πολεμικό πλοίο.
Εξάλλου, η κορυφαία ναυτιλιακή εταιρεία της Ρωσίας Sovcomflot (SCF) επλήγη από τις κυρώσεις που θέσπισε το Ηνωμένο Βασίλειο, δημιουργώντας περαιτέρω δυσκολίες για την πρόσβαση στην ασφάλιση, την ταξινόμηση και τη χρηματοδότηση των πλοίων.
Η κυβέρνηση της Ρωσίας όπως γνωστοποίησε θα επιτρέπει πλέον σε πλοία με ξένη σημαία να αναχωρούν μέσω ενός διαδρόμου ασφαλείας, ξεκινώντας το πρωί της Παρασκευής.
Η ITF παρείχε αρχικά κεφάλαια 200.000 δολαρίων για την έναρξη της απομάκρυνση των ναυτικων, σε συνεργασία με το ITF Seafares’ Trust.
«Οι σκέψεις μας είναι με όλους όσους εμπλέκονται σε αυτή τη σύγκρουση», δήλωσε ο David Heindel, Πρόεδρος του ITF Seafarers’ Trust και Πρόεδρος του ITF Seafarers’ Section. «Ελπίζω ότι καθώς οι ανθρωπιστικές προσπάθειές μας συνεχίζονται, θα μπορέσουμε να πείσουμε άλλες εταιρείες να συμμετάσχουν και να συνεισφέρουν στη χρηματοδότηση».
Διαβάστε επίσης:
Μαρία Αγγελικούση: Δεν θα μεταφέρουμε ρωσικά φορτία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ