Σε νέα παράταση, την τρίτη κατά σειρά, οδηγείται ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού και τον σταθμό διαλογής του Θριάσιου Πεδίου, γνωστό και ως Θριάσιο ΙΙ, ενώ αυξάνεται και το τίμημα της παραχώρησης.

Πηγές προσκείμενες στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρουν έχουν γίνει δύο αιτήματα για τη μετάθεση των καταληκτικών ημερομηνιών για την υποβολή των προσφορών τουλάχιστον για τον Απρίλιο. Προσθέτουν, δε, πως βάσει της νέας σύμβασης, η διάρκεια παραχώρησης ορίζεται στα 30 έτη, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου θα ανέρχεται στα 586 εκατ. ευρώ. Γεγονός που σημαίνει πως καταγράφεται σημαντική αύξηση στο οικονομικό αντικείμενο, καθώς, όπως έχει ήδη γραφτεί, το έργο υπολογιζόταν στα 360 εκατ. ευρώ

1

Υπενθυμίζεται πως ο εν λόγω διαγωνισμός έχει λάβει ήδη δύο παρατάσεις καθώς σημειώνονταν καθυστερήσεις λόγω της έξαρσης του πρόσφατου πανδημικού κύματος στα τέλη του έτους, ενώ είχαν υπάρξει και αιτήματα εκ μέρους των ενδιαφερομένων προκειμένου να έχουν περισσότερο χρόνο ώστε να προετοιμάσουν τις προσφορές τους.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για το μέλλον του διαγωνισμού καθώς δεν έχουν γίνει προσφυγές στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ).

Τι αφορά το project – Το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού

Στην αφετηρία του έργου παραχώρησης βρίσκεται η έκταση 1.450 στρεμμάτων που είναι στην ιδιοκτησία του ΟΣΕ. Ο ανάδοχος που θα προκύψει θα αναλάβει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σταθμό και τον Σταθμό Διαλογής (ΕΣΣΔΙ), τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, τους χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και τους πρόσθετους χώρους αποθήκευσης.

Το Υπουργείο ύστερα από τη λήψη των φακέλων των ενδιαφερομένων θα προχωρήσει στην αξιολόγηση των δικαιολογητικών και των οικονομικών προσφορών. Εκτιμάται πως η διαδικασία αυτή θα διαρκέσει δύο μήνες και ο προσωρινός ανάδοχος μπορεί να έχει προκύψει εντός του φθινοπώρου, εφόσον δεν υπάρξουν κωλύματα όπως προσφυγές στην ΑΕΠΠ.

Η σύμβαση προβλέπεται να έχει υπογραφεί, δηλαδή να περάσει από Ελεγκτικό Συνέδριο και πάρει το πράσινο φως από τη Βουλή, έως τα τέλη του έτους. Σε αυτό το σενάριο η εγκατάσταση του αναδόχου στο Θριάσιο Πεδίο ΙΙ θα γίνει στις αρχές του 2023 τηρώντας το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Υποδομών για το έργο.

Ο αποτυχημένος διαγωνισμός του 2019- Τι αλλάζει

Πρόκειται για ένα έργο που είχε προκηρυχθεί το 2019, χωρίς ωστόσο να υπάρξει ανάδοχος. Υπενθυμίζεται πως τότε είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους τα εξής σχήματα:

  • η κοινοπραξία ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed
  • η Piraeus Europe Asia Rail Logistica LTD, που συνδέεται με την Cosco
  • η κοινοπραξία Damco Energy (θυγατρική του Ομίλου Κοπελούζου)-Foodlink και
  • η κοινοπραξία ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ – Goldair Cargo που έχει αναδειχθεί ανάδοχος της παραχώρησης για το Θριάσιο Ι.

Ωστόσο, κανένα σχήμα δεν είχε υποβάλει δεσμευτική προσφορά καθώς ο ΟΣΕ, στον οποίο ανήκει η έκταση, σύμφωνα με πληροφορίες φέρεται πως ζητούσε από την αρχή αυξημένα οικονομικά ανταλλάγματα.

Όπως έχει γράψει ήδη το mononews.gr, στόχος του Υπουργείου Υποδομών είναι οι όροι του νέου διαγωνισμού να είναι ελκυστικοί για τους ενδιαφερόμενους. Για να το πετύχει αυτό το Υπουργείο υιοθετεί έναν διαφορετικό τρόπο δημοπράτησης και αξιολόγησης των προσφορών.

Σε πρώτο στάδιο η εκδήλωση ενδιαφέροντος θα γίνει μαζί με την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, με αποτέλεσμα ο προσωρινός ανάδοχος να προκύψει νωρίτερα συγκριτικά με τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης παρόμοιων διαγωνισμών.

Επιπλέον, τα κριτήρια που θα ληφθούν υπόψη για την ανάδειξη του αναδόχου αφορούν τη μεγαλύτερη έκπτωση, το ετήσιο οικονομικό αντάλλαγμα που θα λαμβάνει ο ΟΣΕ, καθώς και το ποσοστό επί των ετήσιων εσόδων που θα αποδίδεται από τον παραχωρησίουχο.

Διαβάστε επίσης

Θριάσιο ΙΙ: Έγινε το πρώτο βήμα του διαγωνισμού – Ποια είναι η «αρχιτεκτονική» του

Υπουργείο Υποδομών: Σε παράταση ενός μήνα οδηγείται ο διαγωνισμός για την παραχώρηση στο Θριάσιο Πεδίο ΙΙ