Τα θεμέλια για την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έχει αρχίσει να βάζει η ελληνική start up, Blueground, με στόχο να προχωρήσει σε IPO εντός της προσεχούς διετίας.

Η εταιρεία που δραστηριοποιείται στην αγορά των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων επιπλωμένων διαμερισμάτων, ιδρύθηκε το 2013 από τον Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου, ούτως ώστε να παντρέψει το real estate με την τεχνολογία. Έπειτα από σχεδόν μία δεκαετία ετοιμάζεται να ζήσει το αμερικανικό όνειρο, εξετάζοντας παράλληλα το dual listing και στο Χρηματιστήριο Αθηνών, μία εξέλιξη που “θα την ωρίμασει”, όπως είπε ο CEO της start up, Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου για τη βράβευση των επιχειρηματιών της χρονιάς από την EY.

Η Ελλάδα είναι πολύ σημαντική για εμάς, η μισή μας ομάδα είναι στην Ελλάδα, η ανάπτυξη της τεχνολογίας γίνεται στην Ελλάδα, αλλά ταυτόχρονα, το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων μας – κοντά στο 70% – προέρχεται από το εξωτερικό”, είπε, συμπληρώνοντας πως “οι αγορές στην Αμερική, όσον αφορά στο κομμάτι των κεφαλαίων, είναι πολύ μεγαλύτερες. Θα έχουμε καλύτερη πρόσβαση σε κεφάλαια”.

Θυμίζουμε ότι η Blueground σήκωσε το περασμένο φθινόπωρο κεφάλαια 140 εκατ. δολαρίων (περίπου 120 εκατ. ευρώ) από γύρο χρηματοδότησης, επικεφαλής του οποίου ήταν η WestCap Group, που είχε και νωρίτερα επενδύσει στην εταιρεία, ενώ συμμετείχαν επίσης οι VentureFriends και Prime Ventures. Παράλληλα, η εταιρεία εξασφάλισε και δανειακή χρηματοδότηση ύψους 40 εκατ. δολαρίων από τη Silicon Valley Bank. Τα κεφάλαια που άντλησε κατευθύνθηκαν στην επέκταση της παρουσίας της, με σκοπό να διαθέτει ακίνητα προς μίσθωση σε 50 πόλεις έως το 2025. Μεταξύ του τελευταίου γύρου χρηματοδότησης και της επικείμενης – βάσει σχεδίων – IPO δεν αναμένεται να αντλήσει νέα κεφάλαια, ωστόσο ο κ. Χατζηελευθερίου σημείωσε πως “πάντα κοιτάμε την καλύτερη επιλογή χρηματοδότησης, είτε νέα με ιδιωτική ή δημόσια προσφορά”.

Νέες εξαγορές και έσοδα 400 εκατομμυρίων

Στο κάδρο της διοίκησης μίας από τις μεγαλύτερες ελληνικές start up είναι και οι εξαγορές. Η εταιρεία έκανε την αρχή πριν από δύο μήνες, όταν ανακοίνωσε την απόκτηση της βραζιλιάνικης Tabas. Η Blueground ηγήθηκε επένδυσης ύψους 14 εκατ. δολαρίων, με τον Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου να παίρνει θέση στο ΔΣ της λατινοαμερικανικής εταιρείας, η οποία νοικιάζει διαμερίσματα, τα ανακαινίζει σε πλήρως επιπλωμένους χώρους και τα εκμισθώνει σε millennials και επαγγελματίες.

Τα νέα για την επόμενη εξαγορά θα έρθουν και πάλι από το εξωτερικό, ακόμα και φέτος. “Το κοιτάμε, γιατί γενικά ο χώρος μας έχει πολλούς παίκτες που όμως δεν έχουν αναπτυγμένο το κομμάτι της τεχνολογίας, εμείς θα τους βοηθήσουμε να το εξελίξουν”, τόνισε ο επικεφαλής της Blueground.

Φέτος, τα έσοδα της Blueground αναμένεται να αγγίξουν τα 400 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας ιστορικό υψηλό. Το 2021 έκλεισε με έσοδα 150 εκατομμυρίων, ενώ σε ό,τι αφορά τη λειτουργική κερδοφορία, πέρσι η start up έφτασε κοντά σε break even και το 2022 θα κινηθεί ελαφρώς πτωτικά, εξαιτίας της εφαρμογής του επενδυτικού σχεδίου. Για την ώρα, τα διαμερίσματα που εκμισθώνει η Blueground με ελάχιστο όριο διαμονής τις 30 μέρες, είναι διαθέσιμα σε 20 πόλεις και το πλάνο θέλει να φτάνουν τις 100 σε βάθος δεκαετίας. “Η τάση είναι ότι ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει, θέλει να μείνει σε άλλες πόλεις. Ανοίγουμε κι άλλες πόλεις στην Ευρώπη, μπαίνουμε σε Βαρκελώνη, Βρυξέλλες, Λουξεμβούργο και τώρα και στην Ασία, μέσω Σιγκαπούρης”, διευκρίνισε ο κ. Χατζηελευθερίου. Σημειωτέον ότι το ρωσο-ουκρανικό ζήτημα δεν έχει επηρεάσει την εταιρεία, καθώς δεν έχει παρουσία στις δύο χώρες. Η διοίκηση αποφάσισε εν μέσω κρίσης να παρέχει αριθμό κατοικιών σε Ουκρανούς πρόσφυγες, σε χώρες όπου δραστηριοποιείται.

Διαβάστε επίσης

Blueground: Συγκέντρωσε 180 εκατ. δολάρια – Στόχος η διεθνής ανάπτυξη