Οι ξένοι πλοιοκτήτες γίνονται ολοένα και πιο επιφυλακτικοί όσον αφορά στη μεταφορά φορτίων ρωσικού πετρελαίου λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία και των επιπτώσεων των δυτικών κυρώσεων στη Μόσχα, δήλωσε η Μαρία Αγγελικούση, επικεφαλής του ομίλου Angelicoussis, κατά τη διάρκεια του FT Commodities Global Summit.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν επέβαλε απαγόρευση στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου και άλλων εμπορευμάτων ενέργειας μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία και υπάρχει αυξανόμενη αβεβαιότητα σχετικά με δυνητικά αυστηρότερους περιορισμούς σε όλη την Ευρώπη.

1

Όπως αναφέρει το reuters, η Ελληνίδα πλοιοκτήτρια Μαρία Αγγελικούση τόνισε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία «είχε μεγάλη επίδραση» στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.

«Υπάρχει μεγάλος δισταγμός μεταξύ των πλοιοκτητών να μεταφέρουν οποιοδήποτε ρωσικό πετρέλαιο ή προϊόντα πετρελαίου», είπε στο FT Commodities Global Summit. «Υπάρχουν και οι αυτοκυρώσεις», επισήμανε.

«Οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει κυρώσεις στις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου, ο ρωσικών συμφερόντων στόλος της Sovcomflot αντιμετωπίζει προβλήματα ενώ πολλοί πλοιοκτήτες είναι επιφυλακτικοί όσον αφορά τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου. Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια πρέπει να προμηθεύονται πετρέλαιο από πιο μακριά», ανέφερε.

«Δεν θα μεταφέρουμε ρωσικά φορτία», τόνισε η κα Αγγελικούση. «Υπάρχει επίσης ένα τεράστιο ηθικό θέμα σε αυτό.”

Επισήμανε ακόμη, ότι ο «στόλος-φάντασμα» των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν αυτό το πετρέλαιο αποτελείται από 100 έως 150 πλοία, τα οποία περιγράφει ως «κακώς συντηρημένα, εκτός κατηγορίας, ανασφάλιστα — μια περιβαλλοντική καταστροφή που αναμένεται να συμβεί».

Επιστροφή του Ιράν και της Βενεζουέλας

Μιλώντας στον αρχισυντάκτη της TradeWinds, Julian Bray, κατά τη διάρκεια του Commodities Global Summit των Financial Times, η επικεφαλής του κορυφαίου ναυτιλιακού ομίλου Angelicoussis, εκτίμησε ότι με τις υψηλές τιμές του πετρελαίου και την ανάγκη για βαρέλια αντικατάστασης, η πιθανότητα είναι το Ιράν και πιθανώς η Βενεζουέλα να επιστρέψουν στην αγορά.

Ωστόσο, υποστήριξε: «Εάν αρθούν οι κυρώσεις, αυτές οι χώρες θα κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να αυξήσουν τις εξαγωγές τους και αυτό θα γίνει με τον νομότυπο στόλο».

«Η αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκεται σε πίεση πέρα ​​από αυτό που συμβαίνει τώρα. Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι. Βλέπουμε τα αποθέματα σε χαμηλά πέντε ετών, τη ζήτηση να επιστρέφει στα 100 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα στο τέλος του έτους και μια αύξηση στις εξαγωγές αργού των ΗΠΑ», πρόσθεσε.

Η κα Αγγελικούση εκτίμησε ότι δεν θα υπάρξουν νέες παραγγελίες στα δεξαμενόπλοια, καθώς οι τιμές είναι υψηλές και οι θέσεις στα ναυπηγεία σπανίζουν. «Αισθανόμαστε ότι η αγορά θα ανακάμψει», επισήμανε.

Ψήφος εμπιστοσύνης στο LNG

Αναφερόμενη στο LNG, η Μαρία Αγγελικούση είπε: «Πιστεύουμε στο LNG βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, αυτό είναι πολύ σίγουρο για εμάς».

Σημείωσε ότι τα «πολύ φιλόδοξα» σχέδια της Ευρώπης να μειώσει τα δύο τρίτα της εξάρτησής της από το ρωσικό αέριο μέχρι το τέλος του έτους «θα χρειαστούν τεράστιες θαλάσσιες εισαγωγές LNG».

Η αύξηση της ζήτησης LNG είχε υπολογιστεί πριν από τον πόλεμο σε 4% ετησίως έως το 2030.

Όπως επισήμανε η κα Αγγελικούση, υπάρχουν 600 πλοία στον παγκόσμιο στόλο μεταφοράς LNG και 170 υπό κατασκευή. Από τα υπό ναυπήγηση πλοία, μόνο τα 30 δεν έχουν κλείσει συμφωνίες ναύλωσης.

«Πέντε από αυτά είναι δικά μας. Δεν το βλέπουμε αυτό ως μεγάλο ποσοστό του στόλου. Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για LNG τώρα», πρόσθεσε.

Διαβάστε ακόμη:

Ένα στα έξι ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία ανήκει στη Μαρία Αγγελικούση! Τέσσερα στα πέντε με ξένη σημαία