ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρόκειται για ένα έργο που έχει μαγνητίσει τους μεγάλους Έλληνες κατασκευαστές και ξένες εταιρείες και το Υπουργείο επιταχύνει τις διαδικασίες για την εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης.
Όπως φαίνεται και από πρόσφατη απόφαση που έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια, η αναθέτουσα αρχή του έργου, η οποία είναι η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16), ετοιμάζεται για να επιλέξει το φορεά που θα αναλάβει ως τεχνικός σύμβουλος για τη γεωτεχνική υποδομή.
Η αναθέτουσα αρχή ορίζει την επιτροπή που θα διαλέξει μεταξύ των «ΤΤΑ Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε» και «Obermeyer Hellas ΕΠΕ», την εταρεία που θα τη στηρίξει κατά τη διάρκεια εκπόνησης των τευχών. Η αρχική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στα 172.360 ευρώ.
Το έργο, οι μνηστήρες και το χρονοδιάγραμμα
Το έργο, που δημοπρατείται ως παραχώρηση διάρκειας 35 ετών, αφορά στην κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της υποθαλάσσιας οδικής σύνδεσης του Περάματος με τη Σαλαμίνα.
Όσον αφορά τους επίδοξους μνηστήρες του έργου, οι οποίοι είναι ήδη γνωστοί, καθώς το έργο προκηρύχθηκε από το 2016, αυτοί αποτελούνται από τρία σχήματα. Οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Mytilineos δοκιμάζουν τις ίδιες δυνάμεις τους και κατεβαίνουν αυτόνομα στο διαγωνισμό, ενώ ο Όμιλος της Ελλάκτωρ στρέφεται προς γαλλικό εταίρο προκειμένου να έχει αυξημένες πιθανότητες επικράτησης.
Συγκεκριμένα, η Ελλάκτωρ μέσω της θυγατρικής της Άκτωρ Παραχωρήσεις έχει υποβάλει φάκελο σε συνεργασία με τη γαλλική Vinci, η οποία, όπως και η Egis Project, βλέπει σημανιτκές business στις οδικές παραχωρήσεις στη χώρα μας. Γεγονός και το οποίο τεκμαίρεται από τις διαρροές περί συμμετοχής της Vinci στο διαγωνισμό για την mega-παραχώρηση της Αττικής Οδού.
Προς το παρόν ο διαγωνισμός βρίσκεται στο Α’ Στάδιο, δηλαδή την εκδήλωση ενδιαφέροντος, αλλά σύντομα θα προχωρήσει την επόμενη φάση του. Αυτή είναι το Στάδιο Β1, όπου τα ενδιαφερόμενα σχήματα θα υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους.
Βέβαια, όπως έχει συμβεί και με άλλα έργα που δημοπρατούνται ως ΣΔΙΤ ή παραχωρήσεις, δεν αποκλείεται να έχουμε και εκπλήξεις με την προσθήκη ή την αποχώρηση ομίλων και εταιρειών στα ήδη υφιστάμενα σχήματα, ενώ ανοικτό είναι και το ενδεχόμενο δημιουργίας νέων συμμαχιών και «ενώσεων». Ωστόσο, για να μπει στην «αρένα» της διεκδίκησης μία νέα εταιρεία θα πρέπει να «κουμπώσει» σε ένα υπάρχον σχήμα.
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το χρονοδιάγραμμα του έργου προβλέπει τουλάχιστον την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών εντός του έτους.
Μάλιστα, ο νέος αυτός οδικός άξονας βρίσκεται στο στάδιο της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος. Για να ολοκληρωθεί το βήμα αυτό, όπως προσθέτουν οι ίδιες πηγές, χρειάζεται η θετική γνωμοδότηση του Δήμου Περάματος και εν συνεχεία του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Αττικής.
Εκτιμάται, δε, πως για να εκδοθεί η ΑΕΠΟ και να προχωρήσουμε στο στάδιο της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών θα χρειαστεί να φτάσουμε στα τέλη του τρέχοντος έτους, ενώ ο ανάδοχος θα προκύψει μέσα στο 2023.
Εφόσον οι σχετικές εργασίες ξεκινήσουν εντός του 2023, τότε είναι πολύ πιθανό το έργο να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027 ή τις αρχές του 2028, καθώς η κατασκευαστική διάρκεια του νέου υποθαλάσσιου οδικού άξονα ανέρχεται στα τέσσερα έτη από την ημερομηνία υπογραφή της σύμβασης.
Διαβάστε επίσης
Υπουργείο Υποδομών: Προχωρούν οι διαγωνισμοί για οδικά έργα 750 εκατ. ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ