ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Το πρόγραμμα εξυγίανσης για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις και τις πληροφορίες, αλλά και τις διαβεβαιώσεις κορυφαίων υπουργών της κυβέρνησης αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τέλος Οκτωβρίου.
Τις προηγούμενες ημέρες προηγήθηκαν τρεις συναντήσεις. Η πρώτη ήταν μεταξύ των συναρμόδιων υπουργών Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη.
Η εντολή του πρωθυπουργού, σύμφωνα με όσα διέρρευσαν, ήταν να αναλάβει ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης τον συντονισμό της τελικής διαμόρφωσης του σχεδίου εξυγίανσης του Ναυπηγείου Ελευσίνας.
Η δεύτερη συνάντηση έγινε στο γραφείο του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη με το προεδρείο του σωματείου εργαζομένων στο Ναυπηγείο Ελευσίνας και των συνδικαλιστικών παρατάξεων που συμμετέχουν σε αυτό.
Ο υπουργός Αδ. Γεωργιάδης, φέρεται να διαβεβαίωσε τους συνδικαλιστές ότι:
- Θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή η νομοθετική διάταξη που θα ρυθμίζει τις οφειλές του Ναυπηγείου Ελευσίνας προς το Πολεμικό Ναυτικό, τις Τράπεζες, τους εργαζόμενους και άλλους πιστωτές.
- Το Ναυπηγείο θα εξασφαλίσει σημαντικό έργο από τα προγράμματα του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, αλλά αυτό το θέμα θα το αποφασίσει ο υπουργός Νίκος Παναγιωτόπουλος τους επόμενους έξι μήνες.
- Έφτασε στο υπουργείο το σχετικό έγγραφο – δέσμευση από την αμερικανική εταιρεία DFC η οποία θα χρηματοδοτήσει τη λειτουργία του Ναυπηγείου. Η καθυστέρηση οφείλεται στην αλλαγή στη διοίκηση της εταιρείας.
- Θα καταβληθούν οι αποζημιώσεις των εργαζομένων και θα εξασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας, καθώς και οι συλλογικές συμβάσεις.
Ωστόσο, ο Αδ. Γεωργιάδης υπογράμμισε με νόημα ότι το σχέδιο εξυγίανσης, θα πρέπει να έχει ευρεία αποδοχή στη Βουλή από τα κόμματα του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ – ΠΑΣΟΚ και είναι προϋπόθεση για να επιτύχει το νέο επιχειρηματικό εγχείρημα στο Ναυπηγείο και δεν δεσμεύτηκε να δοθούν για τους 4 συν 6 μήνες από το χρονικό διάστημα από τις 30 Σεπτεμβρίου του 2021, η διαφορά από την μείωση κατά 30% της μισθοδοσίας των εργαζομένων.
Οι συνδικαλιστές τόνισαν ότι ο κάθε εργαζόμενος, θα χάσει από 5.000 έως 10.000 ευρώ, όμως ο υπουργός κατηγορηματικά το απέκλεισε λέγοντας ότι «δεν μπορεί να αλλάξει τη συμφωνία με τους επενδυτές».
Οι εργαζόμενοι έχουν αποφασίσει να πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση στις 29 Μαρτίου για να εκτιμήσουν την κατάσταση και να λάβουν αποφάσεις.
Η τρίτη συνάντηση έγινε στην Ουάσιγκτον ανάμεσα στον αναπληρωτή υπουργό Νίκο Παπαθανάση με τους Αμερικανούς επενδυτές και τον νέο πρόεδρο Scott A. Nathan της DFC, ο οποίος ανέλαβε πρόσφατα τα καθήκοντα του. Στη συνάντηση τους υπήρξε διαβεβαίωση από τους εκπροσώπους του χρηματοπιστωτικού οργανισμού ότι θα συμμετάσχουν στο επιχειρηματικό εγχείρημα του Ναυπηγείου Ελευσίνας με ένα ποσό που ανέρχεται σε 64 εκατ. δολάρια.
Υπενθυμίζεται ότι οι οφειλές του Ναυπηγείου Ελευσίνας προς το Δημόσιο και στους άλλους πιστωτές προσεγγίζουν τα 400 εκατ. ευρώ και συζητείται η διαγραφή 200 εκατ. ευρώ, αλλά υπάρχει αντίδραση από το Πολεμικό Ναυτικό που δεν συναινεί στην διαγραφή των οφειλών.
Διαβάστε επίσης:
Το καλοκαίρι λύσεις για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά- Αποκρυπτογραφώντας τους Μητσοτάκη, Πάϊατ, Γεωργιάδη, Χαρδαλιά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- International Chamber of Shipping: Νέος Γενικός Γραμματέας ο Θωμάς Α. Καζάκος
- Αυτοδιαχείριση: Πάνω από 13 εκατ. ευρώ μοιράζει για τα πνευματικά δικαιώματα
- Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ: Περισσότερες από 65.000 αιτήσεις υποβλήθηκαν στον πρώτο κύκλο
- Πεντάγωνο: Η Κίνα έχει αυξήσει το πυρηνικό της οπλοστάσιο κατά 20%