Όταν ήταν δεκαπέντε χρονών αγόρασε το πρώτο του μηχάνημα Caterpillar. Πλέον αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους πελάτες της εταιρείας και διεκδικεί σημαντικά δημόσια έργα, δημιουργώντας ένα ισχυρό μπλοκ δίνοντας μάχες με τους μεγάλους κατασκευαστικούς Ομίλους της χώρας μας.

Ο λόγος γίνεται για τον Πανουργιά Παπαϊωάννου, ο οποίος είναι ιδρυτής της Interkat. Πρόκειται για την εταιρεία, η οποία σε συνεργασία με την ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου και την ιταλική CMC di Ravenna, έδωσαν τον περασμένο μήνα την καλύτερη προσφορά για το οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα αξίας 285 εκατ. Ευρώ προκαλώντας έκπληξη στον κατασκευαστικό κλάδο.

Αν χρησιμοποιούσαμε ένα επίθετο για να τον περιγράψουμε, τότε αυτό θα ήταν η λέξη «αυτοδημιούργητος», καθώς, όντας γιος δύο εργατών στα μεταλλεία Φωκίδας, δημιούργησε το 1985 μαζί με τον αδερφό του, Μιχάλη, τον Όμιλο Αδερφοί Παπαϊωάννου, ο οποίος αποτελείται σήμερα από τέσσερις εταιρείες.

Η πρώτη θυγατρική του Ομίλου είναι η Interkat που ιδρύθηκε το 2003 διεκδικεί τα μεγάλα έργα που δημοπρατεί το Δημόσιο. Η ΕΡΓΟΚΑΤ δραστηριοποιείται και αυτή στον τομέα των τεχνικών έργων και αναλαμβάνει μικρότερα projects. Επίσης, ό Όμιλος επεκτάθηκε από το 2011 μέσω της Paptrucks στον κλάδο των μεταφορών, με κεντρικό άξονα τη διακίνηση μεταλλευμάτων και αδρανών υλικών, ενώ έχει αποκτήσει και εμπορικές σχέσεις με τη Γερμανία και την Αυστρία μέσω της Intergroup Deutschland.

Κατασκευές, Αθλητισμός, Media και φαραωνικές εκδηλώσεις

Ο Πανουργιάς Παπαϊωάννου αποτελεί μία πολυσχιδή προσωπικότητα, η οποία δίνει ιδιαίτερη σημασία στη γενέτειρά του, τη Γραβιά Φωκίδας. Εκτός από την επιχειρηματική του δραστηριότητα έχει ασχοληθεί με την πολιτικό στίβο, καθώς έχει διατελέσει ως περιφερειακός σύμβουλος, ενώ είναι μεγαλομέτοχος του ΠΑΣ Λαμίας, που βρίσκεται στα σαλόνια της Super League, και του τηλεοπτικού σταθμού ΣΤΑΡ Λαμίας.

Σχετικά με το ξεκίνημά του στα τεχνικά και τα κατασκευαστικά έργα αναφέρει:

«Η ενασχόλησή μου με τον κατασκευαστικό κλάδο και κυρίως με τα τεχνικά έργα ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία.

Οι γονείς μου δούλευαν στα υπόγεια μεταλλεία της Φωκίδας και όταν ήμουν δώδεκα χρονών θυμάμαι ότι έπιασα την πρώτη μου δουλειά στον τεχνικό κλάδο ως βοηθός χειριστή βαρέων μηχανημάτων.

Μπορώ να πω ότι η αγάπη μου για τα έργα και τα μηχανήματα, ήταν αυτή που με έκανε να ξεκινήσω από το μηδέν με τον αδερφό μου, Μιχάλη, να αναλαμβάνω χωματουργικά έργα ως υπεργολάβος.

Θυμάμαι, μάλιστα, το πρώτο μηχάνημα που απέκτησα το 1981. Ήταν ένα Caterpillar 966 και ήμουν 15 χρονών. Το πρωί πήγαινα στο σχολείο και το βράδυ δούλευα στα μηχανήματα».

Όσον αφορά την ενασχόλησή του με το ποδόσφαιρο ως μεγαλομέτοχος ομάδας, Ο Πανουργιάς Παπαϊωάννου τονίζει:

«Δε μπορώ να πω ότι σκόπευα να γίνω παράγων σε ποδοσφαιρική ομάδα. Το 2011 είχα αναλάβει ως χορηγός του ΠΑΣ Λαμία, καθώς αγαπάω την περιοχή. Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου εντάχθηκα στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ομάδας.

Όσο περνούσε ο καιρός και από τη νέα μου θέση, συνειδητοποίησα ότι το ποδόσφαιρο με μαγνήτιζε σαν άθλημα. Δε χρειάστηκε πολύ για να πιστέψω στην ομάδα και πλέον από το Α΄ Τοπικό παίζει στην Α΄Εθνική κατηγορία του Ελληνικού Πρωταθλήματος».

Πανουργιάς Παπαϊωάννου: «Πίστεψα στον ΠΑΣ Λαμίας και βρεθήκαμε από το Α΄ Τοπικό στη SuperLeague»

O Πανουργιάς Παπαϊωάννου είναι περήφανος για το δημιουργημά του στον κατασκευαστικό χώρο, γεγονός και το οποίο φάνηκε με τον πλέον εμφατικό τρόπο, στα εγκαίνια των νέων εγκαταστάσεων του Ομίλου στη Γραβιά Φωκίδας το 2012.

Τότε οι αδελφοί Παπαϊωάννου, είχαν καλέσει στις νέες τους εγκαταστάσεις γνωστούς τραγουδιστές, όπως η Δέσποινα Βανδή και ο Χρήστος Μενιδιάτης, καθώς και κωμικούς, όπως ο Τάκης Ζαχαράτος,  οι οποίοι ψυχαγώγησαν τους  1200 προσκεκλημένους, ενώ το παρόν είχαν δώσει δήμαρχοι και ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας.

Πρόκειται για μία εκδήλωση, η οποία προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων καθώς πραγματοποιήθηκε μεσούσης της οικονομικής κρίσης. Εν τούτοις ο Πανουργιάς Παπαϊωάννου σχολιάζει:

«Στην Ελλάδα υπάρχει ένα ρητό που λέει “όλοι θέλουν πεθάνει η κατσίκα του γείτονα”. Το έχω δει σε κάθε τομέα που δραστηριοποιούμαι».

Πανουργιάς Παπαϊωάννου και Δέσποια Βανδή στα εγκαίνα των νέων εγκαταστάσεων του Ομίλου στη Γραβιά το 2012, Πηγή: Star Κεντρικής Ελλάδας

Η Interkat, το νέο μπλοκ με την ΤΕΚΑΛ και η διεκδίκηση των νέων έργων

H Interkat ιδρύθηκε το 2003 και ξεκίνησε ως εταιρεία 3ης τάξης και πλέον έχει πτυχίο 6ης τάξης, γεγονός και το οποίο της επιτρέπει να συμμετέχει σε όλους τους διαγωνισμούς για μεγάλα έργα που δημοπρατεί το Δημόσιο και το Υπουργείο Υποδομών.

Έχει ξεκινήσει και συνεχίζει να αναλάβει ως υπεργολάβος για την υλοποίηση μεγάλων έργων ιδιωτικών και δημόσιων, για λογαριασμό όλων των κορυφαίων μεγάλων κατασκευαστών, όπως οι ΑΒΑΞ και Ελλάκτωρ. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται το αεροδρόμιο Μακεδονίας, o E65, o αυτοκινητόδρομος Θήβας-Θρόμβαινας, τα ορυχεία των λιγνιτών της ΔΕΗ, οι Σήραγγες Καλλιδρομίου και Πολυμύλου, τα έργα στο Νέο Λιμένα Πατρών και την υποθαλάσσια Σύζευξη Ακτίου-Πρέβεζας μεταξύ άλλων.

Μάλιστα, δεν είναι η πρώτη φορά που η Interkat κάνει την έκπληξη και αναλαμβάνει μεγάλο οδικό έργο, καθώς το 2017 είχε μειοδοτήσει σε δύο τμήμα του Πάτρα-Πύργος. Βέβαια, ο διαγωνισμός ακυρώθηκε με τον παραχωρησιούχο να αναλαμβάνει εν τέλει την υλοποίηση του, αλλά η Interkat είχε καταφέρει να «ταράξει τα νερά» του κατασκευαστικού γίγνεσθαι.

«Απασχολούμε 320 εργαζομένους μέσω της Interkat και της ΕΡΓΟΚΑΤ, και η εκκίνηση του Μπράλος-Άμφισσα είναι κομβικής σημασίας, καθώς με την απολιγνιτοποίηση και το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων και των ορυχείων, θα απασχολήσουμε το προσωπικό μας στο νέο αυτό έργο, ενώ εκτιμώ πως στο peak των εργασιών θα προσλάβουμε επιπλέον 250 άτομα», επισημαίνει ο Πανουργιάς Παπαϊωάννου σχετικά με τη σημασία της επικράτησης στο εν λόγω έργο.

Όσον αφορά την Κοινοπραξία με την ΤΕΚΑΛ και τα επόμενα έργα που θα διεκδικήσουν οι δύο εταίροι από κοινού προσθέτει:

«Με την ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου έχουμε αρκετούς κοινούς στόχους και προχωρήσαμε σε μία στρατηγική συμμαχία για τη διεκδίκηση όλων των μεγάλων δημόσιων έργων που θα δημοπρατηθούν.

Στα οδικά έργα έχουμε δημιουργήσει ένα κοινό μέτωπο με την CMC Di Ravenna, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες ιταλικές κατασκευαστικές εταιρείες. Η Interkat και η ΤΕΚΑΛ συμμετέχουν κατά 25,5% έκαστη στην Κοινοπραξία, ενώ η ιταλική πλευρά αποτελεί το υπόλοιπο 49%.

Αποσκοπούμε να συμμετέχουμε σε όλα τα μεγάλα δημόσια κατασκευαστικά έργα, και στα ΣΔΙΤ, επικεντρώνοντας κατά κύριο λόγο στα οδικά, τα λιμενικά, τις μαρίνες και τα σιδηροδρομικά έργα. Για τελευταία έχουμε ξεκινήσει επαφές με μεγάλες εταιρείες από το εξωτερικό και ήδη κάνουμε διάλογο με δυνητικούς συνεργάτες από τη Γερμανία και την Αυστρία».

CMC Di Ravenna, ΤΕΚΑΛ, Interkat, το νέο μπλοκ που θα διεκδικήσει οδικά έργα

Σχετικά με τη νοοτροπία και τους διαγωνισμούς που συμμετέχει Intrakat ο ιδρυτής της προσθέτει:

«Στην εταιρεία μας έχουμε μάθει να αναλαμβάνουμε έργα είτε ως κύριοι κατασκευαστές ή υπεργολάβοι και να τα φέρνουμε εις πέρας στα χρονοδιαγράμματα που μας δίνονται.

Αυτή την περίοδο έχουμε μειοδοτήσει σε 10 έργα αξίας 5 έως 10 εκατ. Ευρώ έκαστο και περιμένουμε να δοθεί το πράσινο φως από τις αναθέτουσες αρχές, το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή, ώστε να ξεκινήσουμε να τα υλοποιούμε».

Διαβάστε επίσης

Outsider για το Μπράλος-Άμφισσα – Η ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου πήρε τη δουλειά, εκτός οι μεγάλοι κατασκευαστές

Ο Παναγιώτης Ψαλτάκος της ΤΕΚΑΛ, οι «γκρίνιες» και τα επόμενα έργα που θα διεκδικήσει