Η βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης έχουν περάσει τα 2 ευρώ και η κυβέρνηση επιδοτεί την αγορά τους όπως μπορείτε να δείτε εδώ. Την ίδια στιγμή η τιμή του υγραερίου έχει παραμείνει σταθερή ή έχει υποστεί μια μικρή αύξηση περίπου 7 λεπτά. Η χρήση του υγραερίου (LPG) είναι οικονομική επιλογή για τις καθημερινές μετακινήσεις αφού η τιμή του είναι μέχρι και 60% χαμηλότερη της βενζίνης, αλλά και μέχρι 50% χαμηλότερη του πετρελαίου κίνησης.
Το υγραέριο (LPG) είναι ένα μείγμα προπανίου και βουτανίου, ενώ η καύση του παράγει λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα, λιγότερους υδρογονάνθρακες και λιγότερα οξείδια του αζώτου από τη βενζίνη. Εξ ου και εκπέμπει κατά 10% λιγότερους ρύπους από ό,τι ένας ανάλογος κινητήρας βενζίνης, αναδεικνύοντας έναν πιο οικολογικό χαρακτήρα.
Επίσης είναι και πιο οικονομικό στη χρήση, καθώς το κόστος του καυσίμου στην Ελλάδα είναι 60% (ή και περισσότερο) χαμηλότερο της βενζίνης και σχεδόν στο μισό του κόστους του diesel κίνησης. Αν συνυπολογίσει κανείς το πολύ πυκνό δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού που διαθέτουν LPG στη χώρα μας, τότε τα πλεονεκτήματα της επιλογής αυτοκινήτου που καίει LPG είναι περισσότερο από προφανή.
Το Renault Group διαθέτει στην ελληνική αγορά μοντέλα σε έκδοση με κινητήρα διπλού καυσίμου που εφοδιάζονται με εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης είναι: Clio, Captur, Duster και Sandero Streetway & Sandero Stepway. Εξοπλίζονται με τον σύγχρονο turbo κινητήρα βενζίνης 1.0 TCe 100 ίππων, ο οποίος έχει δεχθεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να καταναλώνει LPG.
Η εγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης γίνεται στη γραμμή παραγωγής του οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης απολαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα ενός εργοστασιακού τελικού προϊόντος με τα ανάλογα πρότυπα ασφάλειας, αξιοπιστίας και μακροζωίας.
Στο Renault Clio η έκδοση 1.0 TCe 100 LPG με εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης αποτελεί, αυτή τη στιγμή, την καλύτερη και πιο συμφέρουσα επιλογή στη γκάμα του. Με ισχύ 100 ίππων και μέγιστη ροπή της τάξεως των 170 Nm, από τις 2.000 σ.α.λ., ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ικανή δύναμη για να κάνει τα ταξίδια του με ασφάλεια, αλλά και ροπή στις χαμηλές ταχύτητες, ώστε να κινείται με άνεση μέσα στην πόλη, σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Tο Renault Clio έχει και ασυναγώνιστη αυτονομία έως 1.185χλμ. Το Clio με LPG δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, μπαίνει κάθε μέρα στο Δακτύλιο, ενώ ο οδηγός, διανύοντας κατά μέσον όρο 15.000 χλμ. το έτος, μπορεί να κερδίζει μέχρι και 770€ κάθε χρόνο σε καύσιμα, σε σχέση με τον κινητήρα βενζίνης.
Αντιστοίχως, στο Renault Captur 1.0 TCe 100 LPG, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ο οδηγός απολαμβάνει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία, της τάξης των 1.360 χλμ., αφού εδώ οι δεξαμενές καυσίμων είναι μεγαλύτερες του CLIO (48 λίτρα βενζίνης & 40 λίτρα υγραερίου). Το Captur δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, μπαίνει κάθε μέρα στο Δακτύλιο.
Το νέο Dacia Duster διατίθεται και αυτό στην έκδοση 1.0 TCe 100 LPG, με εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης. Με 100 ίππους και 170 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. ο σύγχρονος αυτός κινητήρας εξασφαλίζει άνετες και οικονομικές μετακινήσεις σε ποικιλία εδαφών, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του μοντέλου, όπως είναι η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (21 εκ.).
Οι χαμηλοί ρύποι, σημαίνουν και σημαντική ελάφρυνση στα τέλη κυκλοφορίας, ενώ ως LPG μπαίνει κάθε μέρα στο Δακτύλιο ελεύθερα. Αλλά το πιο ουσιώδες είναι ότι η ασυναγώνιστη αυτονομία των 1.250 χλμ. που προσφέρει ο κινητήρας 1.0 TCe 100 LPG στο νέο Duster, αποτελεί ένα προνόμιο που αυτή την περίοδο δίνεται δωρεάν, αφού το κόστος των εκδόσεων LPG είναι ίδιο με αυτό των απλών εκδόσεων βενζίνης (1.0 TCe 90hp).
Τα νέα Dacia Sandero Streetway & Sandero Stepway στις εκδόσεις διπλού καυσίμου δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και μπαίνουν ελεύθερα στο Δακτύλιο. Όποιο από τα διαθέσιμα μοντέλα Renault & Dacia που καίνε υγραέριο (LPG) και να επιλέξει ο Έλληνας καταναλωτής το μόνο βέβαιο είναι ότι λόγω του εργοστασιακού συστήματος LPG αποκτάει μια σημαντική δυνατότητα εξοικονόμησης χρημάτων.
Διαβάστε επίσης:
F1 Μπαχρέιν: Το πρωτάθλημα ξεκινά!
Το Peugeot 308 πήρε το «Red Dot Award 2022»!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ