ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι έξι διαγωνισμοί που βρίσκονται στην Α΄Φάση, δηλαδή την εκδήλωση ενδιαφέροντος, θα προχωρήσουν πολύ σύντομα στο επόμενο στάδιο της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διάλογου. Αυτό σημαίνει πως στα τέλη του τρέχοντος μήνα ή τις αρχές Απριλίου, αφού η ΕΡΓΟΣΕ έχει αξιολογήσει τα δικαιολογητικά των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών, που διεκδικούν τα έργα, θα επιλέξει τα σχημάτων που θα προτείνουν με τη σειρά τους σε αυτήν τις μελέτες για το κάθε έργο.
Μένει, επομένως, να δούμε, αν θα περάσουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι στο επόμενο βήμα του διαγωνισμού, αν θα έχουμε «μετεξεταστέους».
Ταυτόχρονα, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά και με τον διαγωνισμό για το τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος θα την υποστηρίξει στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για το καθένα από τα έξι έργα, καθώς όπως προκύπτει από την πρόσφατη απόφαση δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια και υπογράφεται από τον Υπουργό Υποδομώνκαι Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, η Κοχιαδάκη Μαρία αναλαμβάνει το εν λόγω έργο έναντι τιμήματος 72.500 ευρώ επικρατώντας των «NAMA Σύμβουλοι Μηχανικοί και Μελετητές Α.Ε.» και «Ρόικος Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε.».
Όσον αφορά τη διαγωνιστική διαδικασία η περίοδος διαπραγμάτευσης μεταξύ των ενδιαφερομένων και της αναθέτουσας αρχής σχετικά με τη χάραξη των νέων γραμμών αναμένεται να διαρκέσει σχεδόν ένα χρόνο. Γεγονός και το οποίο σημαίνει, όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr και επισημάνει ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, πως εντός του Α’ Τριμήνου θα υπογραφούν και οι σχετικές συμβάσεις.
Τι αφορούν οι διαγωνισμοί – Ποιοι διεκδικούν τα έργα
Πρόκειται για ένα πακέτο διαγωνισμών που προκηρύχθηκε τον περασμένο Νοέμβριο και μέσω του οποίου θα αυξηθεί ο ρόλος της χώρας μας ως logistics hub της Νοτιοανατολικής αλλά και της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης.
Αυτό συμβαίνει, καθώς τα υπό δημοπράτηση έργα αφορούν αποκλειστικά στην κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών εμπορευματικού χαρακτήρα καθιστώντας την Ελλάδα σημαντικό κόμβο όσον αφορά τα Βαλκάνια σε πρώτη φάση, αλλά και τις ανεπτυγμένες οικονομίες της Γηραιάς Ηπείρου σε δεύτερο χρόνο.
Υπενθυμίζεται πως η διαδικασία αποσφράγισης των φακέλων των ενδιαφερομένων ξεκίνησε τη 28η Ιανουαρίου και διήρκησε έως την 4η Φεβρουαρίου αποκαλύπτοντας τις συμπράξεις μεταξύ των κορυφαίων ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών, καθώς και τα έργα που διεκδικούν.
Συγκεκριμένα, για το έργο που αφορά στην ολοκλήρωση νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικής αξίας 591 εκατ. ευρώ τα υποψήφια σχήματα, όπως προέκυψαν την 28η Ιανουαρίου ήταν τα εξής: Οι κοινοπραξίες των ΑΒΑΞ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat και Eλλάκτωρ – Mytlineos.
Τα ίδια σχήματα διεκδίκησαν και τα κάτωθι τέσσερα έργα με την αποσφράγιση των φακέλων να πραγματοποιείται από την 31η Ιανουαρίου έως και την 3η Φεβρουαρίου. Τα εν λόγω έργα αφορούν την κατασκευή της νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου (αξίας 534 εκατ. ευρώ), τη νέα προαστιακή σιδηροδρομικής γραμμή για τη σύνδεση Ραφήνας και λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο (430 εκατ. ευρώ) τη διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ξάνθη (2,3 δισ. ευρώ) και τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο (1,45 δισ. ευρώ).
Όσον αφορά το τελευταίο έργο για τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και την κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης, οι δύο πρώτες Κοινοπραξίες διεκδικούν δυναμικά τη σύμβαση αξίας 77,1 εκατ. ευρώ, ενώ ο Όμιλος της Intrakat δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις του, καθώς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον.
Τα επόμενα βήματα και η διαγωνιστική διαδικασία
Όπως προαναφέρθηκε η επιλογή των σχημάτων που θα περάσουν στην επόμενη φάση είναι θέμα εβδομάδων. Αυτή αφορά στο στάδιο Β1 του ανταγωνιστικού διαλόγου, το οποίο εκτιμάται πως θα διαρκέσει δύο μήνες.
Γεγονός και το οποίο σημαίνει, πως, αν δεν έχουμε καθυστερήσεις, οι τελικές μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης για καθένα από τα έξι υπό δημοπράτηση έργα θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του τρέχοντος καλοκαιριού, καθώς ο Χρήστος Βίνης εκτιμά πως η εν λόγω διαδικασία θα διαρκέσει δύο μήνες.
Κατά τη διάρκεια του εν λόγω σταδίου, τα προκρινόμενα σχήματα θα κληθούν να παρουσιάσουν τις δικές τους προτάσεις για κάθε έργο στο οποίο συμμετέχουν. Εν ολίγοις, οι εταιρείες, αφού έχουν λάβει από την ΕΡΓΟΣΕ τις προμελέτες για κάθε έργο θα παρουσιάσουν τις δικές τους χαράξεις και μελέτες και εν συνεχεία η αναθέτουσα αρχή θα επιλέξει τη βέλτιστη λύση.
Ακολουθώντας τον διαγωνισμό για τον τεχνικό σύμβουλο, τρέχει και ο διαγωνισμός για το νομικό, ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για τη διατήρηση της εμπιστευτικότητας των συναντήσεων, που θα πραγματοποιηθούν μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και κάθε ενδιαφερόμενου σχήματος, καθώς και των σχετικών γνωμοδοτήσεων.
Το επόμενο στάδιο (Β2) περιλαμβάνει τη δημοπράτηση των τελικών προτάσεων για κάθε έργο και το κριτήριο επιλογής του αναδόχου θα είναι το ποσοστό έκπτωσης που θα δώσει επί της αρχική τιμής του έργου.
Ταυτόχρονα, η ΕΡΓΟΣΕ θα τρέξει και έξι διαγωνισμούς για ισάξιους project managers, οι οποίοι επιφορτίζονται με το καθήκον της υποστήριξης της ΕΡΓΟΣΕ ως προς την εφαρμογή κάθε προτιμώμενης μελέτης, καθώς και την εκτέλεση της κάθε σύμβασης.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ