Παρατηρώντας χτες τους στροβιλισμούς του νερού στις βρόχινες δοκιμές στο Μοντμελό ήταν ξεκάθαρο πως τα δεδομένα έχουν αλλάξει.
Βασικός στόχος των αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς ήταν να δοθεί η δυνατότητα στους οδηγούς να πλησιάζουν το προπορευόμενο μονοθέσιο και να δίνουν μάχη για θέση χωρίς να αποσταθεροποιείται αεροδυναμικά το δικό τους μονοθέσιο. Για να επιτευχθεί αυτό έπρεπε να μειωθεί η αεροδυναμική απόδοση της εμπρός αεροτομής και να κατευθυνθεί διαγωνίως προς τα πάνω η ακάθαρτη ροή αέρα που υπάρχει στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Έτσι στο ύψος του μονοθεσίου θα υπάρχει μια πιο ομαλή περιοχή αέρα, οπότε αυτός που ακολουθεί θα μπορεί να πλησιάσει πολύ περισσότερο.
Ο κύριος όγκος των στροβιλισμών κατευθύνεται διαγωνίως άνω, αφήνοντας ένα κρίσιμο άνοιγμα ακριβώς πίσω από το μονοθέσιο.
Όπως μπορείτε να δείτε στην φωτογραφία από τη McLaren χτες ο κύριος όγκος των στροβιλισμών του αέρα φεύγει διαγώνια προς τα πάνω αυτό ήταν το βασικό ζητούμενο των αλλαγών. Η πίστα καταβράχηκε με βυτιοφόρα για να γίνουν δοκιμές με τα ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά 18 ιντσών της Pirelli. Ένα επιπλέον στοιχείο που προκύπτει από τους χρόνους είναι πως τα φετινά μονοθέσια είναι σαφώς ταχύτερα απ’ ότι προέβλεπαν οι αρχικές εκτιμήσεις. Γυρίζουν ήδη στο ίδιο δευτερόλεπτο με τα περσινά και σύντομα λόγω εξέλιξης προβλέπω πως ο ρυθμός τους θα είναι εφάμιλλος.
Μετά το πέρας των δοκιμών ο επικεφαλής της εταιρείας ελαστικών Μάριο Ίσολα τόνισε: «Είμαστε ευχαριστημένοι με τις τρεις ημέρες των δοκιμών. Ήταν το ντεμπούτο των ελαστικών 18 ιντσών στα νέα μονοθέσια. Οι ομάδες και οι οδηγοί επικεντρώθηκαν στο να εξοικειωθούν με τα νέα μονοθέσια και να βρουν την καλύτερη δυνατή ρύθμιση, επομένως είναι πολύ νωρίς για διαφορά απόδοσης. Οι γόμες C2 και C3 στη μέση της γκάμας χρησιμοποιήθηκαν πιο συχνά από τις υπόλοιπες, λογικό καθώς ταιριάζουν στη πίστα. Η επίτευξη του ταχύτερου ιπτάμενου γύρου προφανώς δεν ήταν ο κύριος στόχος, αλλά και πάλι είδαμε μερικούς γρήγορους χρόνους περίπου ένα δευτερόλεπτο χειρότερους από τον ταχύτερο γύρο του περσινού Ισπανικού Grand Prix. Δε θα με εκπλήξει αν τα νέα μονοθέσια αποδειχτούν πιο γρήγορα από τους προκατόχους τους μέχρι το τέλος της σεζόν».
Ταχύτερες όλων χτες ήταν οι δυο Mercedes στα χέρια των Χάμιλτον και Ράσελ. Οι Red Bull ήταν στην 3η και 4η θέση. Ο Φέτελ ακολούθησε με την Aston Martin, και μετά οι Ferrari. Σε αντίθεση με την πρώτη μέρα μόνο οι μισές ομάδες κατάφεραν να βάλουν περισσότερους από 100 γύρους στην πίστα. Alpine και Aston Martin έπιασαν φωτιά στην πίστα προς απογοήτευση του Αλόνσο και του Φέτελ. Είναι ξεκάθαρο πως στην Alfa Romeo υπάρχει πρόβλημα καθώς ο Μπότας δεν κατάφερε να συμπληρώσει και πολλούς γύρους το τριήμερο. Θα αποτελούσε είδηση αν δεν είχαν προβλήματα στη Haas τα οποία θα χειροτερέψουν λόγω ρευστότητας. Ερωτηματικό η Williams που δείχνει να ξεφεύγει πάντως από το τέλος της κατάταξης.
Πολύ ευχαριστημένος ο Σάινθ από την αίσθηση της νέας Ferrari.
Το σίγουρο είναι πως Mercedes και Red Bull βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση. Επίσης είναι προγραμματισμένες σημαντικές αναβαθμίσεις στα μονοθέσια τους ενόψει του επόμενου τεστ από 10-12/3 στο Μπαχρέιν. Από κοντά Ferrari και McLaren που είναι δυνατές και δείχνουν να έχουν κάνει σωστή σχεδίαση στα μονοθέσιά τους. Αυτό φάνηκε και από τους χρόνους και από τους γύρους. Αξίζει να τονιστεί πως σε καλή κατάσταση φαίνεται να είναι και η Alfa Tauri στα χέρια των Γκασλί, Τσουνόντα. Συνολικά οι οδηγοί είναι ευχαριστημένοι με την οδηγική αίσθηση των μονοθεσίων. Το μόνο που τους προβληματίζει είναι ότι οι ανομοιομορφίες του οδοστρώματος προκαλούν αναπηδήσεις οι οποίες επηρεάζουν έντονα την αεροδυναμική των μονοθεσίων που φέτος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα κανάλια Βεντούρι που βρίσκονται στο πάτωμα των μονοθεσίων.
Συνολικά οι χρόνοι χτες ήταν:
Οι επόμενες δοκιμές εξέλιξης είναι προγραμματισμένες για 10 – 12/3 στην πίστα του Σακχίρ στο Μπαχρέιν.
Διαβάστε επίσης
F1 Βαρκελώνη δοκιμές 2η μέρα: Ταχύτερη η Ferrari!