ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε για το mononews.gr η VesselsValue, από τις αρχές του έτους μέχρι και τις 24 Φεβρουαρίου, οι εγχώριες ναυτιλιακές έχουν πουλήσει 30 πλοία συνολικής αξίας 888 εκατ. δολαρίων. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο κλάδος ξηρού φορτίου, με πωλήσεις 15 bulkers αξίας 320 εκατ. δολαρίων.
Στο κλάδο των containerships όπου οι αξίες έχουν εκτοξευτεί, πουλήθηκαν 5 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη συνολική τιμή των 303 εκατ. δολαρίων. Ακόμη, άλλαξαν χέρια 9 τάνκερ αξίας 251 εκατ. δολαρίων και ένα LPG carrier στην τιμή των 15 εκατ. δολαρίων.
Containerships
Μία από τις πιο συμφέρουσες συμφωνίες στην αγορά των containerships ήταν αυτή που έκλεισε η Danaos Corporation του δρ. Γιάννη Κούστα. Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία, προέβη στην πώληση δύο πλοίων της που κατασκευάστηκαν προ 20ετίας, χωρητικότητας 6,422 teu, έναντι του συνολικού ποσού των 130 εκατ. δολαρίων.
Τα πλοία θα παραδοθούν στους νέους ιδιοκτήτες τους τον Νοέμβριο του 2022. Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking πρόκειται για τα panamax Leo C και Catherine C, κατασκευής 2002 και 2001 αντίστοιχα.
Η Danaos απέκτησε τα συγκεκριμένα πλοία κατά την εξαγορά του υπόλοιπου 51% της κοινοπραξίας Gemini Shipholdings Corporation την 1η Ιουλίου 2021. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία κατά την εξαγορά η δίκαιη τιμή των πλοίων ήταν στα 73 εκατ. δολάρια και «αναμένει να καταγράψει ένα υγιές κέρδος όταν ολοκληρωθεί η πώληση».
Στα super deals περιλαμβάνεται και η πώληση του χωρητικότητας 4,308 teu boxship, Ionikos, από την Dioryx Maritime του Δημήτρη Παπαδημητρίου, έναντι 96 εκατ. δολαρίων. Όπως επισημαίνει η Intermodal, το πλοίο -που κατασκευάστηκε το 2009- εξαγόρασε ασιατικών συμφερόντων εταιρεία, η οποία θα το παραλάβει τον Ιούνιο 2022.
Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η τιμή είναι ιδιαίτερα υψηλή, καθώς σύμφωνα με την Maritime Strategies International (MSI) η αξία του συγκεκριμένου πλοίου κυμαίνεται στα 67,8 εκατ. δολάρια. Κατά τις εκτιμήσεις της VesselsValue, η αξία του ανέρχεται στα 75,4 εκατ. δολάρια.
Στην πώληση δύο containerships 16ετίας σε τιμή ρεκόρ προχώρησε η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου.
Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι πρόκειται για τα πλοία Navios Utmost και Navios Unite, χωρητικότητας 8,204 teu έκαστο, που κατασκευάστηκαν το 2006. Η τιμή της συναλλαγής ορίστηκε στα 220 εκατ. δολάρια και η πώληση αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2022.
Tάνκερ
Κατά την Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή Athenian Sea Carriers, συμφερόντων της οικογένειας Κυριακού πούλησε το VLCC Athenian Success, κατασκευής 2010 σε αγοραστές από τη Νότιο Κορέα, έναντι 43 εκατ. δολάρια. Η τιμή είναι υψηλότερη από την εκτιμώμενη αξία του που κατά την VesselsValue διαμορφώνεται στα 39,1 εκατ. δολάρια.
Αγοράστρια εμφανίζεται η κορεάτικη Sinokor Merchant Marine.
Η εισηγμένη ναυτιλιακή Top Ships του Ευάγγελου Πιστιόλη ανακοίνωσε τη συμφωνία πώλησης των δύο δεξαμενόπλοιων προϊόντων πετρελαίου Eco Los Angeles και Eco City of Angels, που κατασκευάστηκαν το 2020. Η πώληση αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας τα καθαρά έσοδα, μετά την αποπληρωμή χρέους, θα ανέλθουν σε περίπου 17,5 εκατ. δολάρια.
Κατά τις ναυλομεσιτικές Xclusiv Shipbrokers και Intermodal η Pantheon Tankers, συμφερόντων της Άννας Αγγελικούση, πούλησε το VLCC Sea Lynx (χωρητικότητας 318.306 dwt και κατασκευής 2004), στην τιμή των 32 εκατ. δολαρίων, τιμή αρκετά υψηλή για την ηλικία του πλοίου.
Στην πώληση του παλαιότερου τάνκερ του στόλου της προχώρησε η Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου. Πρόκειται για το χωρητικότητας 319,180 dwt, Αrgenta που κατασκευάστηκε το 2005. Το πλοίο σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers πουλήθηκε σε Έλληνα αγοραστή στην τιμή των 31,5 εκατ. δολαρίων. Άλλες πηγές αναφέρουν ότι η συναλλαγή πραγματοποιήθηκε λίγο πριν τα περασμένα Χριστούγεννα αλλά έγινε γνωστή στις αρχές του 2022.
Η Pyxis Tankers του εφοπλιστή Βαλέριου Βαλέντη πούλησε τα δεξαμενόπλοια Northsea Alpha και Northsea Beta, χωρητικότητας 8.600 dwt, τα οποία ναυπηγήθηκαν το 2010, στη συνολική τιμή των 8,9 εκατ. δολαρίων.
Bulkers
H ναυτιλιακή OceanBulk συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά πούλησε, σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, το capesize Hemingway (χωρητικότητας 207,600 dtw kαι κατασκευής 2017), στην Global Meridian Holdings έναντι 52,5 εκατ. δολαρίων.
Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η ναυτιλιακή Target Marine, συμφερόντων του Αντώνη Κομνηνού, πούλησε τα χωρητικότητας 63,000 dwt φορτηγά πλοία Andros Island και Syros Island (αμφότερα κατασκευής 2016) έναντι 50 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται από την VV στα 44,37 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με την Banchero Costa η Nereus Shipping, θυγατρική της CM Lemos, πούλησε τα supramaxes Doric και Ionic (χωρητικότητας 58.451 dwt και κατασκευής 2013), στην τιμή των 42 εκατ. δολαρίων.
Κατά την VesselsValue, δύο ακόμη μικρές ελληνικές ναυτιλιακές προχώρησαν σε πωλήσεις. Η New Trade Ship Management πούλησε ένα bulker στην τιμή των 15,7 εκατ. δολαρίων, ενώ ένα φορτηγό πλοίο πούλησε και η Tiara Navigation, συναλλαγή ύψους 13,5 εκατ. δολαρίων.
Το φορτηγό πλοίο Tramontana χωρητικότητας 28,400 dwt και κατασκευής 2010 πουλήθηκε από την Newport Shipping του εφοπλιστή Γιώργου Χατζή σε Ρώσους αγοραστές. Το κόστος της συναλλαγής ανήλθε στα 14,2 εκατ. δολάρια.
Διαβάστε ακόμη: