«Εντός του Α’ τριμήνου του 2023 αναμένεται να έχει καταλήξει η ΕΡΓΟΣΕ στους ανάδοχους για τα έργα αξίας 4,7 δισ. ευρώ για τη διασύνδεση των λιμένων της χώρας μας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ η ολοκλήρωση τους τοποθετείται εντός του 2027» ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης προς δημοσιογράφους που πραγματοποιήθηκε χθες.

Πρόκειται για έξι έργα, τα οποία θα αναβαθμίσουν το ρόλο της χώρας μας ως διαμετακομιστικού κλάδου εμπορευμάτων και φορτίων (logistics center) στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ενώ ενδέχεται να υπάρξει και διασύνδεση με την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη, όπου και βρίσκονται οι περισσότερο οικονομικά ανεπτυγμένες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου.

1

Ποια είναι η διαδικασία δημοπράτησης

Καθώς θα γίνουν έξι διαφορετικοί διαγωνισμοί για κάθε έργο προς το παρόν έχει ήδη ολοκληρωθεί η φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκ μέρους των σχημάτων (Α Φάση) και η ΕΡΓΟΣΕ ως αναθέτουσα αρχή ετοιμάζεται για τη Φάση Β1, η οποία αναμένεται θα διαρκέσει δύο μήνες σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Χρήστου Βίνη.

Κατά τη διάρκεια αυτής τα σχήματα που θα περάσουν από τον έλεγχο της ΕΡΓΟΣΕ θα κληθούν να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους σχετικά με τα θέματα που θα θέσει η αναθέτουσα αρχή. Εν ολίγοις, οι κατασκευαστικοί όμιλοι καλούνται να παρουσιάσουν τις δικές τους χαράξεις και μελέτες για τα έργα που δημοπρατεί η ΕΡΓΟΣΕ και στη συνέχεια θα επιλεχθεί η βέλτιστη λύση.

Επίσης, θα τρέξει και διαγωνισμός για τεχνικό και νομικό σύμβουλο. Ο πρώτος θα αναλάβει σε συνεργασία με το εξειδικευμένο προσωπικό της ΕΡΓΟΣΕ την παρακολούθηση και τη γνωμοδότηση   της βέλτιστης λύσης κατά τη διάρκεια του σταδίου Β1, ενώ ο νομικός σύμβουλος θα αναλάβει να εσωκλείσει και να κρατήσει την εμπιστευτικότητα της διαχείρισης των κατά μόνας συναντήσεων με κάθε σχήμα, καθώς και των γνωμοδοτήσεων για την περαιτέρω κατάσταση.

Έπειτα η προτιμώμενη πρόταση για κάθε έργο θα δημοπρατηθεί (Στάδιο Β2) με κάθε σχήμα να υποβάλει την οικονομική του πρόταση, με κύριο κριτήριο το ποσοστό έκπτωσης επί του εκτιμώμενου προϋπολογισμού του υπό δημοπράτηση έργου. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ εκτιμά πως η διαδικασία αυτή, που θα είναι και η πιο χρονοβόρα, θα διαρκέσει ένα έτος και έπειτα οι συμβάσεις θα είναι έτοιμες προς υπογραφή.

Επιπλέον, η ΕΡΓΟΣΕ θα τρέξει διαγωνισμούς για έξι ξεχωριστούς project managers, οι οποίοι θα αναλάβουν να συνδράμουν και να υποβοηθήσουν την ΕΡΓΟΣΕ σε επίπεδο έλεγχου των μελετών εφαρμογής και σε επίπεδο υποβοήθησης στην επίβλεψη της εκτέλεσης της σύμβασης.

Τα έργα και ποιοι τα διεκδικούν

Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr τα εν λόγω έργα έχουν μαγνητίσει το ενδιαφέρον των μεγάλων κατασκευαστικών Ομίλων της χώρας μας καθώς και διεθνών εταιριών που δραστηριοποιούνται στα έργα σηματοδότησης, όπως η Alstom και η Siemens.

Για το έργο που αφορά στην ολοκλήρωση νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικής αξίας 591 εκατ. ευρώ τα υποψήφια σχήματα, όπως προέκυψαν την 28η Ιανουαρίου ήταν τα εξής: Οι κοινοπραξίες των ΑΒΑΞ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑIntrakat-Siemens και Eλλάκτωρ – Mytlineos.

Τα ίδια σχήματα διεκδίκησαν και τα κάτωθι τέσσερα έργα με την αποσφράγιση των φακέλων να πραγματοποιείται από την 31η Ιανουαρίου έως και την 3η Φεβρουαρίου.

Τα εν λόγω έργα αφορούν την κατασκευή της νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου (αξίας 534 εκατ. ευρώ), τη νέα προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση Ραφήνας και λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο (430 εκατ. ευρώ) τη διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ξάνθη (2,3 δισ. ευρώ) καιτη νέα σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο (1,45 δισ. ευρώ).

Όσον αφορά το τελευταίο έργο για τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και την κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης, οι φάκελοι ενδιαφέροντος για το οποίο αποσφραγίστηκαν τη 4η Φεβρουαρίου, οι δύο πρώτες Κοινοπραξίες διεκδικούν δυναμικά τη σύμβαση αξίας 77,1 εκατ. ευρώ, ενώ ο Όμιλος της Intrakat δοκιμάζει τις ίδιες δυνάμεις του, καθώς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον.

Διαβάστε επίσης

ΕΡΓΟΣΕ: Προχωρά ο διαγωνισμός για τα έργα 4,7 δισ. που διεκδικούν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Ελλάκτωρ, Intrakat και Mytilineos

ΕΡΓΟΣΕ: Αυτά είναι τα υποψήφια σχήματα που διεκδικούν τα έργα των 4 δισ. ευρώ- Αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι