Η Empire Navigation με έδρα την Ελλάδα διερευνά εάν μεταφέρθηκε ιρανικό πετρέλαιο με ένα από τα πλοία που διαχειρίζεται, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ναυτιλιακή, μετά από τον σχετικό ισχυρισμό ομάδας ελέγχου των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με το Reuters.

Οι κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς πετρελαίου επισημαίνουν ότι αντιμετωπίζουν αυξανόμενο κίνδυνο χειρισμού των αποστολών πετρελαίου που προέρχονται από χώρες που έχουν τεθεί στο στόχαστρο των κυρώσεων των ΗΠΑ, όπως το Ιράν και η Βενεζουέλα.

Μια παραβίαση των κυρώσεων των ΗΠΑ θα μπορούσε να σημάνει απαγόρευση πρόσβασης μιας εταιρείας στο χρηματοπιστωτικό σύστημα του δολαρίου, κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων και ακύρωση της ασφαλιστικής κάλυψης των πλοίων, λένε αξιωματούχοι των ΗΠΑ και του ασφαλιστικού κλάδου.

Η ναυτιλιακή συμφερόντων του εφοπλιστή Σταμάτη Μόλαρη δήλωσε ότι «έλαβε γνώση των ισχυρισμών περί μη συμμόρφωσης του υπό διαχείριση πλοίου της, Suez Rajan, που σχετίζεται με τη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο».

«Λαμβάνουμε αυτούς τους ισχυρισμούς πολύ σοβαρά και θα συνεργαστούμε με τις αρχές για να διερευνήσουμε αυτό το θέμα», ανέφερε σε δήλωση της την Κυριακή.

Από την πλευρά της η εταιρεία Fleetscape με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία χρηματοδοτεί (lease finance) το Suez Rajan, δήλωσε νωρίτερα ότι  επίσης εξετάζει την πιθανή μεταφορά ιρανικού πετρελαίου με το τάνκερ.

Σημειώνεται ότι η United Against Nuclear Iran (UANI) είχε επικοινωνία για το θέμα με την αμερικανική επενδυτική εταιρεία Oaktree Capital Management, η οποία στηρίζει την Fleetscape.

Πάντως η Fleetscape πρόσθεσε ότι «είναι πάροχος χρηματοδοτικής μίσθωσης στην Empire Navigation και δεν έχει κανένα ρόλο στη λειτουργία του στόλου της».

Η μεταφόρτωση

Η UANI διατύπωσε σε επιστολή της στις 15 Φεβρουαρίου που επικαλείται το Reuters, την εκτίμηση της ότι το ιρανικό πετρέλαιο μεταφέρθηκε στο Suez Rajan από ένα πλοίο με την ονομασία Virgo, στις 13 Φεβρουαρίου.

Όπως επισήμανε, υπάρχει υποψία ότι το Virgo παρέλαβε πετρέλαιο από τον τερματικό σταθμό του Ιράν στο νησί Kharg τον Ιανουάριο 22.

Η UANI δεν ανέφερε την ποσότητα πετρελαίου που πιστεύεται ότι είχε φορτωθεί στο δεξαμενόπλοιο. Τα ναυτιλιακά δεδομένα έδειξαν ότι έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει το πολύ σχεδόν 1 εκατομμύριο βαρέλια του εμπορεύματος.

Μία από τις ασφαλίστριες του Suez Rajan (κατασκευής 2011), το UK P&I Club, σε ξεχωριστή δήλωση επισήμανε ότι είχε “ειδοποιηθεί για τη συγκεκριμένη μεταφόρτωση” και διερευνούσε το θέμα.

Η τελευταία θέση του δεξαμενόπλοιου, στις 16 Φεβρουαρίου ήταν κοντά στα στενά της Σιγκαπούρης σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων στο Eikon, και ήταν σχεδόν γεμάτο με πετρέλαιο.

Διαβάστε ακόμη:

Παραγγελία από Έλληνα εφοπλιστή ναυπήγησης πλοίου μεταφοράς LNG στην Κορέα