ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Η εξέλιξη της πυρκαγιάς στο πλοίο «EUROFERRY OLYMPIA» με τον μέχρι τώρα 1 νεκρό και 10 αγνοούμενους, επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τις εγκληματικές ευθύνες των εφοπλιστών, των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων, υπουργείου Ναυτιλίας, λιμενικών αρχών, θυσιάζοντας την ανθρώπινη ζωή στο βωμό της κερδοφορίας των εφοπλιστών», τονίζουν με κοινή ανακοίνωση τους τα τρία σωματεία, των μηχανικών, των πρακτικών μηχανικών και των μαγείρων και καλούν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου έξω από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Επίσης, τα τρία σωματεία αποκαλύπτουν:
Η εφοπλιστική εταιρεία, το υπουργείο Ναυτιλίας, οι λιμενικές αρχές, γνώριζαν για τις παρατηρήσεις που είχαν καταγραφεί στο πλοίο σε εκτεταμένους ελέγχους από την Επιθεώρηση του λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας στις 15/10/2021 και στις 16/02/2022 και συγκεκριμένα:
- Συσκευές κλεισίματος στεγανές πόρτες (όχι όπως απαιτείται)
- Eπιχειρησιακό φυλλάδιο πυρασφάλειας (ατελής)
- Διαμονή, εγκαταστάσεις αναψυχής, τρόφιμα και τροφοδοσία (καθαριότητα – βρώμικος)
- Υγειονομικές Εγκαταστάσεις (δεν είναι σωστά επανδρωμένα)
- Αερισμός – Χώροι Εργασίας (όχι όπως απαιτείται)
Στη συνέχεια τα τρία ναυτικά σωματεία επισημαίνουν :
Αποτελεί πρόκληση για τους ναυτεργάτες, τους οδηγούς φορτηγών, τους επιβάτες, η δήλωση του εκπροσώπου της εταιρείας GRIMALDI, Πολ Κυπριανού, αναφέροντας για «παραβάτες του διεθνούς κανόνα», όσοι διέμειναν σε οχήματα του γκαράζ στην διάρκεια του ταξιδιού.
Επιχειρεί να μεταθέσει τις ευθύνες της εταιρείας, του υπουργείο ναυτιλίας, των λιμενικών αρχών, στους επιβάτες, γνωρίζοντας από προηγούμενα εφοπλιστικά εγκλήματα όπως στην παρόμοια πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο RO/RO πλοίο «NORMAN ATLANTIC» στις 28-12-2014 και χωρίς να πάρουν κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία και ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Η εφοπλιστική εταιρεία, το υπουργείο ναυτιλίας, οι λιμενικές αρχές, γνώριζαν ότι η μειωμένη οργανική σύνθεση υπονομεύει την ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβατών, του πλοίου.
Επίσης όσον αφορά την ελληνική νομοθεσία στα επιβατηγά πλοία (ν.4150/2013, υπουργικές αποφάσεις κ.ά), δίνει την δυνατότητα στις εφοπλιστικές εταιρείες να εφαρμόζουν οργανικές συνθέσεις με βάση τα συμφέροντα τους και όχι με βάση τις ανάγκες και την ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβαινόντων.
Επαναλαμβάνουμε τα σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν για την πυρκαγιά στο «EUROFERRY OLYMPIA» και να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
- Ποια είναι η πραγματική αιτία της πυρκαγιάς.
- Αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης
- Αν εφαρμόστηκε η στεγανή υποδιαίρεση στα γκαράζ του πλοίου
- Πως αντιμετωπίστηκε η πυρκαγιά με την εκδήλωση της.
- Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου.
- Πώς δικαιολογείται η μεταφορά των 239 επιβατών, των 42 οχημάτων, 153 φορτηγών, σε συνδυασμό με την μειωμένη οργανική σύνθεση των 51 μελών του πλοίου.
Απευθύνουμε πλατύ κάλεσμα στους ναυτεργάτες, του οδηγούς φορτηγών, τα σωματεία, να συμμετέχουν στη Συγκέντρωση – Διαμαρτυρία την Τετάρτη 23 Φλεβάρη στις 12μ.μ στο υπουργείο Ναυτιλίας, για το εφοπλιστικό έγκλημα στο «EUROFERRY OLYMPIA».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας