ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η σύσκεψη της Ολομέλειας πραγματοποιήθηκε μάλιστα με τηλεδιάσκεψη και με παρουσία, εκτός του κ. Σκρέκα και των επικεφαλής των άλλων Διαχειριστών, του κ. Γιάννη Γιαρέντη από τον ΔΑΠΕΕΠ και του κ. Αναστάσιου Μάνου από το ΔΕΔΔΗΕ.
Όμως… τον ΑΔΜΗΕ εκπροσώπησε μια Διευθύντρια Τμήματος. Και αυτό δημιούργησε αίσθηση απαξίωσης της διαδικασίας από τον Πρόεδρο του ΑΔΜΗΕ με αποτέλεσμα, αναφέρουν πληροφορίες ο υπουργός εμφανώς ενοχλημένος να ευχαριστήσει την εκπρόσωπό του κ.Μανουσάκη και να την… αποχαιρετήσει.
Η επίσημη εκδοχή, πηγών του ΑΔΜΗΕ, για την απουσία του από την τηλεδιάσκεψη είναι ότι είχε ανειλημμένη υποχρέωση με επισκέπτη από το εξωτερικό.
Ωστόσο, η εντύπωση που δημιούργησε, σύμφωνα με άλλες πηγές που παρέστησαν στην τηλεδιάσκεψη, ήταν ότι απαξίωσε τη σύσκεψη και τους άλλους παρευρισκόμενους και «θύμωσε» τον υπουργό.
Όπως σχολιάστηκε, δεν είναι δυνατόν να μην μπορεί να παραστεί σε μια τηλεδιάσκεψη όταν μπορούν όλοι οι άλλοι Διαχειριστές, η Ολομέλεια της ΡΑΕ και ο ίδιος ο υπουργός.
Μάλιστα σε μια κρίσιμη περίοδο για την ανανέωση της θητείας του κ. Μανουσάκη, για την οποία η πλευρά του κ. Σκρέκα είχε εκφραστεί θετικά, τη στιγμή μάλιστα που ο Πρόεδρος του ΑΔΜΗΕ έχει αρκετά ανοιχτά μέτωπα.
Μέτωπα στο εσωτερικό της κυβέρνησης στελέχη της οποίας ποτέ δεν κατάλαβαν γιατί παρέμεινε η επιλογή ΣΥΡΙΖΑ σε μια τόσο σημαντική θέση, μέτωπα εντός του ΑΔΜΗΕ με στελέχη να κάνουν λόγο για κακοδιαχείριση, μέτωπα με τη ΡΑΕ και μέτωπα με τη State Grid τον κινέζο μέτοχο κατά 24%.
Μέτωπο με State Grid
Σημειώνεται ότι την περίοδο αυτή, που είναι σε εξέλιξη οι ζυμώσεις για το αν θα ανανεωθεί η σύμβαση του κ. Μανουσάκη για τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Διαχειριστή, η στάση του κ. Σκρέκα ήταν πάντα υποστηρικτική.
Όμως, αντίθετοι με την ανανέωση της θητείας του, που λήγει ως γνωστόν τον Ιούνιο, είναι οι κινέζοι μέτοχοι, που αναμένεται να τοποθετηθούν σύντομα και επίσημα.
Υπενθυμίζεται ότι από τα τέλη Δεκεμβρίου εκπρόσωποι της State Grid, η κινεζική εταιρεία που κατέχει το 24% και είναι ο μειοψηφικός στρατηγικός εταίρος του δημοσίου στον Διαχειριστή, διεμήνυσαν την επιθυμία τους να αλλάξει η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ, απαντώντας στην επίσημη γνωστοποίηση για την πρόταση της ελληνικής πλευράς να ανανεώσει τη θητεία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Μανούσου Μανουσάκη.
Oι Κινέζοι στην επιστολή τους έκαναν λόγο για διαφωνίες όσον αφορά τεχνικά ζητήματα στο μεγαλύτερο εν εξελίξει έργο, δηλαδή στη διασύνδεση Αττικής – Κρήτης.
Η διχογνωμία αυτή εμφανίζεται σχετίζεται με διαφορές ανάμεσα στην State Grid και την κοινοπραξία της Siemens που είναι ο ανάδοχος για τους υποσταθμούς, το πλέον κρίσιμο δηλαδή κομμάτι της διασύνδεσης.
Μέτωπο με ΡΑΕ
Μέσα στο 2021, ξέσπασε ακόμη μια ρήξη του κ. Μανουσάκη με τον Πρόεδρο της ΡΑΕ, κ. Αθανάσιο Δαγούμα, με αφορμή το πρόστιμο που επέβαλε στον ΑΜΔΗΕ η ΡΑΕ για την αποτυχία στην ολοκλήρωση του Δυτικού Διαδρόμου Πελοποννήσου.
Ο κ. Μανουσάκης απάντησε με δριμύτητα κατηγορώντας τη ΡΑΕ για καθυστερήσεις στην έγκριση των αυξήσεων του ρυθμιστικού εσόδου του, αλλά και για τον τρόπο υπολογισμού του ρυθμιστικού εσόδου του ΑΔΜΗΕ από το 2022.
«Πλέον θα αντιμετωπίζουμε το Ρυθμιστή σαν να είναι απέναντί μας. Η σχέση μας πρέπει να επανατοποθετηθεί αλλά σε κάποια σημεία οι διαφορές είναι τέτοιες που δεν μπορούν να γεφυρωθούν», είχε πει.
Επιτέθηκε ανοιχτά στη ΡΑΕ για καθυστερήσεις και έβαλε στο τραπέζι και δικαστικές μάχες, προσπαθώντας να δείξει ότι θα κάνει ό,τι μπορεί για να διαφυλάξει τα συμφέροντα του μετόχου του.
Η διαφορά των δύο πλευρών φάνηκε και από τα λόγια του κ. Δαγούμα που, μιλώντας σε πάνελ στο συνέδριο του ΤΕΕ, σχεδόν την ίδια ώρα, είχε πει πως «οι διαχειριστές ενδιαφέρονται για τη μεγιστοποίηση του οφέλους τους και εμείς για τη μεγιστοποίηση του κοινωνικού οφέλους», δίνοντας έμφαση στο ρόλο του ΑΔΜΗΕ ως διαχειριστή του ηλεκτρικού συστήματος και όχι εταιρείας που επιδιώκει να αυξήσει τα κέρδη της.
Δηλαδή από τη μια ο κ. Μανουσάκης επέρριπτε ευθύνες για αβελτηρία και κωλυσιεργία στη Ρυθμιστική Αρχή και από την άλλη η ΡΑΕ διαφωνούσε με την κερδοσκοπική λογική της διοίκησης του ΑΔΜΗΕ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΥΠΑ: H επιβατική κίνηση στο 10μηνο του 2024 ξεπέρασε αυτή ολόκληρου του 2023
- Eurobank: Οι λόγοι πίσω από το διαχρονικά «φουσκωμένο» ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών
- Χαρδαλιάς από τη Δυτική Αττική: «Χαράσσουμε δρόμους που σώζουν ζωές και μας φέρνουν στο αύριο»
- Σουηδία: Η στήριξη της Ουκρανίας είναι επένδυση στη δική μας ασφάλεια