Η Nestle προειδοποίησε ότι η κερδοφορία της μπορεί να μειωθεί για δεύτερη χρονιά το 2022, αποδεικνύοντας ότι ακόμη και η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων και ποτών στον κόσμο κινδυνεύει να πληγεί από τον πληθωρισμό.

Το κόστος εισροών πιθανότατα θα αυξηθεί περισσότερο φέτος από ό,τι το 2021, δήλωσε στους δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Mark Schneider την Πέμπτη, προβλέποντας περιθώριο λειτουργικού κέρδους συναλλαγών 17% έως 17,5% φέτος σε σύγκριση με 17,4% το 2021. Η μετοχή υποχώρησε έως και 1,5 %.

Η Nestle προστίθεται σε μία σειρά εταιρειών που προειδοποιούν ότι ο πληθωρισμός θα επηρεάσει τα κέρδη τους και απαιτούν τη μεταφορά των υψηλότερων τιμών στους καταναλωτές.

Η Unilever δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα χρειαστούν δύο χρόνια για να επιστρέψει το περιθώριο κέρδους στα επίπεδα του 2021. Η Heineken προειδοποίησε την Τετάρτη ότι οι προϋπολογισμοί των καταναλωτών πιέζονται από τον χειρότερο πληθωρισμό της τελευταίας δεκαετίας.

Ωστόσο, η πρόβλεψη της Nestle εξακολουθεί να αφήνει περιθώρια για τη δυνατότητα βελτίωσης του περιθωρίου.

Η κατασκευάστρια της Nespresso βρίσκεται σε καλύτερη θέση από τους ανταγωνιστές της, καθώς πουλά προϊόντα με μεγάλη διάρκεια ζωής και ισχυρά brands που διευκολύνουν τη μετακύλιση του υψηλότερου κόστους, σύμφωνα με τον αναλυτή της Baader Helvea, Andreas von Arx.

«Η σημερινή προοπτική και η μορφή των αποτελεσμάτων επιβεβαιώνουν ότι η Nestle δεν έχει ανοσία στην τρέχουσα κατάσταση του κλάδου, αλλά εξακολουθεί να είναι σε θέση να εξομαλύνει και να απορροφήσει καλύτερα αυτούς τους κραδασμούς δεδομένου του χαρτοφυλακίου της», έγραψε ο αναλυτής της Citigroup, Cedric Besnard.

Οι πωλήσεις της κατασκευάστριας της KitKat αυξήθηκαν κατά 7,5% σε οργανική βάση το 2021, που είναι ο ταχύτερος ρυθμός των τελευταίων 13 ετών, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών. Η εταιρεία προέβλεψε ότι η αύξηση των εσόδων θα επιβραδυνθεί σε περίπου 5% φέτος.

Η Nestle αύξησε τις τιμές κατά 3,1% το τέταρτο τρίμηνο, το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης από το δεύτερο τρίμηνο του 2015.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Mark Schneider είπε επίσης ότι η Nestle είναι ανοιχτή στο να εξετάσει ενδεχόμενες εξαγορές. Η εταιρεία ξεκίνησε ένα πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 20 δισεκατομμυρίων φράγκων (21,7 δισεκατομμύρια δολάρια) φέτος, αφού πούλησε μέρος του μεριδίου που κατέχει στη γαλλική εταιρεία καλλυντικών L’Oreal τον Δεκέμβριο, έναντι περίπου 10 δισ. δολαρίων.

Επίσης, προτείνει την ένταξη του CFO της Apple, Luca Maestri, και του Chief Marketing Officer της Schneider Electric, Chris Leong στο διοικητικό της συμβούλιο.

Διαβάστε ακόμη:

Nestle: Γιατί μειώνει το ποσοστό της στην L’Oreal στο 20% – Στα 8,9 δισ. ευρώ το τίμημα