«Συμμετέχουμε σε όλα τα μεγάλα έργα που δημοπρατούνται από το δημόσιο στην Ελλάδα και ήδη ετοιμαζόμαστε για τους διαγωνισμούς που θα τρέξουν στα τέλη του μήνα για το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ, την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης της Αττικής Οδού και την Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, ενώ θα διεκδικήσουμε και τις παραχωρήσεις του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι Ηρακλείου, τη Μαρίνα Καλαμαριάς και τη Μαρίνα Κέρκυρας», δηλώνει αποκλειστικά στο mononews.gr ο Παναγιώτης Ψαλτάκος, ο οποίος είναι διευθύνων σύμβουλος της Τεχνικής Καλλιθέας (ΤΕΚΑΛ) Α.Ε.

Και προσθέτει: «Παρά το γεγονός ότι αποκλειστήκαμε, αδίκως, από το ΣΔΙΤ για το βιοκλιματικό κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, δε θα προχωρήσουμε σε προσφυγές, καθώς δεν επιδιώκουμε την καθυστέρηση των σημαντικών έργων της χώρας μας», αναφερόμενος στον διαγωνισμό αξίας 139,5 εκατ. ευρώ που συμμετείχε η ΤΕΚΑΛ σε συνεργασία με τη λιβανέζικη JCC.

Το outsider που εξέπληξε τους μεγάλους κατασκευαστές

H ΤΕΚΑΛ, όπως έγραψε χθες πρώτο το mononews.gr, ανακηρύχθηκε μαζί με την ΙΝΤΕΡΚΑΤ του Ομίλου των αδερφών Πανουργιά και Μιχάλη Παπαϊωάννου  και την ιταλική CMC SpA προσωρινός μειοδότης για το οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα αξίας 285,5 εκατ. ευρώ, προκαλώντας έκπληξη στις τάξεις του κατασκευαστικού κλάδου, καθώς στον διαγωνισμό συμμετείχαν οι κορυφαίες κατασκευαστικές εταιρείες (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Ελλάκτωρ, Intrakat και Mytilineos).

Ωστόσο, τόσο η συμμετοχή όσο και η επικράτηση της ΤΕΚΑΛ στον παραπάνω διαγωνισμό, δεν αποτελεί ένα μεμονωμένο γεγονός, καθώς η εταιρεία διεκδικεί σημαντικά έργα υποδομών, που κρίνονται εθνικής σημασίας για τη χώρα μας.

Ο κύριος τομέας δραστηριοποίησής της είναι τα λιμενικά έργα, όπου και η ΤΕΚΑΛ διαθέτει σημαντική εμπειρία, καθώς έχει αναλάβει για λογαριασμό της Cosco έργα στο λιμάνι Πειραιά αξίας μισού δισ. ευρώ.

Μάλιστα το 2016 αποτέλεσε μία χρονιά-ρεκόρ για την ΤΕΚΑΛ καθώς η καθαρή της κερδοφορία ανήλθε στα 23,6 εκατ. ευρώ και δεν υπήρχε δανεισμός. Αυτό συνέβη διότι η εταιρεία μεσουράνησε στο Λιμάνι Πειραιά υλοποιώντας έργα όπως ο νέος προβλήτας πετρελαιοειδών, η νέα αποθήκη στο χώρο ΣΕΜΠΟ, καθώς και τα έργα στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, ενώ αυτή την περίοδο συνεχίζεται η κατασκευή του προβλήτα κρουαζιέρας.

Τα οικονομικά προβλήματα, το πρόστιμο και τα διαζύγια με τους μεγάλους κατασκευαστές

Η ΤΕΚΑΛ σχεδόν έξι χρόνια αργότερα αντιμετωπίζει μία σειρά από προβλήματα σχετικά με τους διαγωνισμούς που διεκδίκησε στο παρελθόν, τη σχέση της με τους μεγάλους κατασκευαστές, αλλά και τα οικονομικά της μεγέθη.  Συγκεκριμένα, το 2019 έκλεισε για την ΤΕΚΑΛ με κύκλο εργασιών 5,2 εκατ. ευρώ, ενώ ο δανεισμός της ανήλθε στα 17,1 εκατ. ευρώ και για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της τριαντακοταετούς λειτουργίας της σημείωσε ζημίες της τάξης των 7,8 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, η ΤΕΚΑΛ βρέθηκε στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού και κλήθηκε το 2020 να πληρώσει πρόστιμο ύψους 22.556 € που αφορούσε υπόθεση του 2011 για τον διαγωνισμό για την ανέγερση του 5ου Λυκείου Λαμίας, καθώς οι συμπράττουσες εταιρείες είχαν προχωρήσει «σε εναρμονισμένες πρακτικές καρτελικού τύπου» σύμφωνα με τη σχετική απόφαση της Επιτροπής.

Η παραπάνω απόφαση είχε σημαντικό αντίκτυπο για την ΤΕΚΑΛ, όχι τόσο για το ύψος της όσο για το «διαζύγιο» που πήρε με την Intrakat με την οποία διεκδικούσε λιμενικά έργα στο λιμάνι Πειραιά, αλλά και έργα υδροδότησης.

Συγκεκριμένα, η Κοινοπραξία των δυο εταιριών που φαινόταν ως το επικρατέστερο σχήμα για  το έργο των δικτύων αποχέτευσης Παλλήνης αξίας 55 εκατ. ευρώ, δεν ανέλαβε το έργο καθώς, όπως είχε γραφτεί στο παρελθόν, αποκαλύφθηκε η εμπλοκή της ΤΕΚΑΛ στην παραπάνω υπόθεση, γεγονός και το οποίο είχε αποκρύψει η εταιρεία όταν υπέβαλε την προσφορά της από κοινού με την Intrakat.

Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα το γυαλί που είχε «ραγίσει» έσπασε οριστικά για τις δύο εταιρίες, όταν η ΤΕΚΑΛ, αφού ανέλαβε έργα στο Λιμάνι Πειραιά, αποστασιοποιήθηκε από την Intrakat παρά την αρχική τους συνεννόηση για την από κοινού υλοποίηση των έργων.

Την ίδια χρονιά η ΤΕΚΑΛ διεκδικούσε σε συνεργασία με την ΑΚΤΩΡ το έργο για την ολοκλήρωση του έκτου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης συνολικής αξίας 170 εκατ. ευρώ.  Ωστόσο, η Κοινοπραξία απέσυρε την προσφορά της με αποτέλεσμα η ΤΕΚΑΛ να χάσει άλλο ένα μεγάλο λιμενικό έργο.

Ποια έργα διεκδικεί και ποια έχει κλειδώσει

Στην προσπάθειά της να βελτιώσει τα οικονομικά της μεγέθη η ΤΕΚΑΛ βλέπει σημαντικές business στα οδικά και τα κατασκευαστικά έργα, διεκδικώντας το ΣΔΙΤ των Δικαστικών Μεγάρων Σερρών, Κιλκίς, Έδεσσας και Θεσσαλονίκης αξίας 120 εκατ. ευρώ, όπου και καλείται να αντιμετωπίσει τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις), την Κοινοπραξία Intrakat-Redex και την Μηχανική Α.Ε.

Επιπλέον, η ΤΕΚΑΛ προχώρησε το 2021 σε ένα μπαράζ συμμετοχής σε διαγωνισμούς επικρατώντας σε μερικά από αυτά. Συγκεκριμένα, εντός του 2021 η ΤΕΚΑΛ μειοδότησε για το οδικό έργο του Περιφερειακού Αλεξανδρούπολης (36 εκατ. ευρώ), την υπογειοποίηση της άρδευσης τα Τρίκαλα (12 εκατ. ευρώ), την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε Θήβα και Χαλκίδα (16,6 εκατ. ευρώ), καθώς και  έργο αξίας 12,3 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση κατολισθήσεων.

Υπενθυμίζεται, επίσης, πως η εταιρεία προχωρά στην κατασκευή του προβλήτα κρουαζιέρας στο λιμάνι Πειραιά συνολικής αξίας 136 εκατ. ευρώ, παρά τις προσπάθειες της να βρει την πόρτα της εξόδου, καθώς το έργο είχε «παγώσει» από το καλοκαίρι του 2020 ύστερα από σχετική απόφαση του ΣτΕ, η οποία και ανακλήθηκε τον Φεβρουάριο του 2021 μέσω απόφασης του Πρωτοδικείου Πειραιά. Ταυτόχρονα η εταιρεία έχει αναλάβει και έργα αξίας 30 εκατ. ευρώ για την ανάπλαση της μαρίνας Βουλιαγμένης.

Ποια είναι η ΤΕΚΑΛ

Η ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου με Γενικό Διευθυντή τον Αντώνη Πάνα ιδρύθηκε το Φεβρουάριο του 1990, και δραστηριοποιείται κατά κύριο λόγο σε λιμενικά και κατασκευαστικά έργα, ενώ την τελευταία τριετία κάνει αισθητή την παρουσία της και σε οδικά έργα.

Επιπλέον, δραστηριοποιείται στα έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας μέσω των θυγατρικών της ΤΕΚΑΛ ΑΙΟΛΙΚΗ Α.Ε. που ειδικεύεται στην ανάπτυξη αιολικών πάρκων και ΚΟΛΙΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΠΕ και  ΝΔΠ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΠΕ που αναπτύσσουν φωτοβολταϊκά πάρκα και καλύπτουν τους τομείς του τεχνικού ελέγχου, της αδειοδοτικής διαδικασίας, τη λειτουργίας και της συντήρησης.

Η ΤΕΚΑΛ διαθέτει πτυχίο 6ης τάξης και δραστηριοποιείται και στο εξωτερικό, καθώς έχει αναλάβει το project management έργων στον Καναδά, το Μαρόκο και την Κύπρο.

Ταυτόχρονα ο Όμιλος της ΤΕΚΑΛ έχει  δημιουργήσει την TEKSIRT Α.Ε., η οποία παρέχει ένα σύνολο υπηρεσιών που στηρίζουν τους επαγγελματίες κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού και της εκτέλεσης των έργων.

Διαβάστε επίσης

Outsider για το Μπράλος-Άμφισσα – Η ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου πήρε τη δουλειά, εκτός οι μεγάλοι κατασκευαστές

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos-Dimand και Intrakat-Κοπελούζος οι μνηστήρες για το βιοκλιματικό κτίριο της Γ.Γ Υποδομών