Η είδηση ότι δεκαπέντε πλοία ελλιμενίστηκαν, πριν τρεις ημέρες, ταυτόχρονα στο λιμάνι του Gioia Tauro αποτελεί ρεκόρ για το ιταλικό λιμάνι μεταφόρτωσης, ωστόσο είναι ένα καμπανάκι και για το μέλλον του λιμένα του Πειραιά, δεδομένου ότι με αυτή την τριγωνική ανάπτυξη – Τζόια Τάουρο, Βαρκελώνη, Βαλένθια – που επιχειρείται επηρεάζεται κυρίως το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας.

«Πρόκειται για στόχους που επιτυγχάνονται με συνεχή δουλειά, που σχεδιάζει η Αρχή Λιμενικού Συστήματος Νοτίου Τυρρηνικού και Ιονίου Πελάγους, με επικεφαλής τον Πρόεδρο Andrea Agostinelli, για να καθορίσει την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού της Καλαβρίας», επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση.

1

«Η περασμένη Κυριακή ήταν ένα σημαντικό αποτέλεσμα που επιτεύχθηκε μέσα από ένα καθημερινό ομαδικό συντονισμό, που εμψυχώθηκε από τη συνεχή συνέργεια μεταξύ της Αρχής Λιμενικών Συστημάτων Νοτίου Τυρρηνικού και Ιονίου Πελάγους, του Λιμεναρχείου Gioia Tauro και των τεχνικών-ναυτικών υπηρεσιών, που εγγυώνται 24 ώρες την ημέρα, την ασφάλεια της πλοήγησης κατά μήκος του καναλιού του λιμανιού», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση του ιταλικού λιμένα.

Επίσης, τονίζεται ότι «μεταξύ των στοιχείων που συμβάλλουν στην επισήμανση των στόχων της Gioia Tauro, υπάρχει η υψηλού επιπέδου υποδομή της, η οποία αντιπροσωπεύει στρατηγικό στοιχείο στην παγκόσμια διανομή των διεθνών διαδρομών εμπορευμάτων. Το λιμάνι της Καλαβρίας είναι ένα από τα κύρια σημεία αναφοράς της παγκόσμιας μεταφόρτωσης χάρη, επίσης, στην κεντρική του θέση στη λεκάνη της Μεσογείου και στο βάθος του βυθού της (18 μέτρα), για το οποίο βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες ισοπέδωσης, με στόχο τη διατήρηση σταθερού βάθους. και ασφάλεια του λιμενικού καναλιού».

Το Gioia Tauro είναι ένα λιμάνι αναφοράς για την Mediterranean Shipping Company (MSC), την κορυφαία εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Εδώ έρχονται τα μεγάλα πλοία εμπορευματοκιβωτίων μήκους 400 μέτρων και πλάτους 61 μέτρων, ικανά να μεταφέρουν πάνω από 24.000 TEU.

Αναχωρώντας από την Άπω Ανατολή, αφού φύγουν από το Port Said, διασχίζουν τη Διώρυγα του Σουέζ και εισέρχονται στην ιταλική αγορά μόνο μέσω του λιμανιού της Καλαβρίας και στη συνέχεια συνεχίζουν το ταξίδι στη Μεσόγειο προς τη Βαλένθια και τη Βαρκελώνη και, ως εκ τούτου, επιστρέφουν στην ασιατική αγορά.

Από την τρέχουσα ανάλυση της κίνησης στο Gioia Tauro, αλλά και της μεταφοράς αυτοκινήτων, σημάδια ανάκαμψης δείχνει η αγορά αναφοράς του τερματικού σταθμού Automar, με την ταυτόχρονη παρουσία δύο πλοίων ελλιμενισμένων στη βόρεια προκυμαία.

Διαβάστε επίσης:

Μέχρι 30 Απριλίου οι αιτήσεις για το μεταπτυχιακό στη «Διαχείριση Λιμένων και Παράκτια Οικονομία»

Σωματείο Εργαζομένων Σκαραμαγκά: “Δεν τον έχουμε ακόμη συναντήσει τον Γ. Προκοπίου και δεν γνωρίζουμε τις θέσεις του για το Ναυπηγείο”