ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking αναφέρει ότι η εταιρεία πούλησε το χωρητικότητας 298,966 dwt δεξαμενόπλοιο Athenian Success, που κατασκευάστηκε το 2010, στην τιμή των 42,5 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VesselsValue η αξία του πλοίου εκτιμάται στα 39,1 εκατ. δολάρια.
Αγοράστρια εμφανίζεται η κορεάτικη Sinokor Merchant Marine.
Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι παρά τα χαμηλά ναύλα του κλάδου των τάνκερ υπάρχει ενδιαφέρον για τα μεταχειρισμένα δεξαμενόπλοια, καθώς αρκετοί πλοιοκτήτες στοιχηματίζουν στην ανάκαμψη της αγοράς το επόμενο διάστημα.
Εντός του 2021 η Athenian Sea Carriers, προχώρησε και σε άλλες πωλήσεις πλοίων. Τον περασμένο Δεκέμβριο, σύμφωνα με την Seasure Shipbroking και την Advanced Shipping & Trading η ναυτιλιακή πούλησε το VLCC τάνκερ Athenian Harmony (χωρητικότητας 317.441 dwt και κατασκευής 2010) στην Altomare, συμφερόντων των Γιάννη Καϋμενάκη και Δημήτρη Μπάκου. Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε στα 42 εκατ. δολάρια.
Εάν οι κινήσεις αυτές επιβεβαιωθούν, ο στόλος της Athenian Sea Carriers θα παραμείνει με τρία τάνκερ. Πάντως, σύμφωνα με την ιστοσελίδα ο στόλος της αποτελείται από πέντε δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC.
Τα δύο προαναφερθέντα, καθώς και τα Athenian Glory (χωρητικότητας 317,441-dwt και κατασκευής 2011), Athenian Freedom (χωρητικότητας 319,063-dwt και κατασκευής 2013) και Captain X. Kyriakou (χωρητικότητας 319,063-dwt και κατασκευής 2013).
Αλλαγή πλεύσης
Οι παραπάνω κινήσεις δημιουργούν, σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, προβληματισμό σχετικά με την περαιτέρω στρατηγική της εταιρείας που ίδρυσε ο Μίνως Κυριακού και μεσουράνησε για αρκετά χρόνια στις θαλάσσιες μεταφορές. Επικεφαλής της εταιρείας από το 2007 είναι ο Χρήστος Στάθης.
Τον Σεπτέμβριο του 2020, ο όμιλος προκάλεσε αίσθηση όταν προσέλαβε το έμπειρο στέλεχος της διεθνούς ναυτιλίας, Jens Martin Jensen, στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Athenian Holdings, της εταιρείας που έχει τον έλεγχο των τάνκερ που διαχειρίζεται η Athenian Sea Carriers.
Η εμφάνιση του πρώην CEO του κολοσσού Frontline, του Νορβηγού μεγιστάνα John Fredriksen, στο τιμόνι της ναυτιλιακής του ομίλου Κυριακού δημιούργησε προσδοκίες για ανάπτυξη του στόλου, η οποία τότε αριθμούσε έξι VLCC. Aκολούθησε η παραγγελία νέων τάνκερ στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries.
Ωστόσο, εντός του 2021 η εταιρεία άλλαξε πολιτική. Πέρυσι, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η Athenian Sea Carriers πούλησε δύο υπό ναυπήγηση VLCC που επρόκειτο να παραλάβει το 2022, στην Capital Maritime & Trading του Βαγγέλη Μαρινάκη.
Toν Ιούνιο του 2021, πούλησε το VLCC Athenian Victory (χωρητικότητας 317,400 dwt, κατασκευής 2009), στην Eurotankers, του εφοπλιστή Ηλία Γκότση. Σύμφωνα με την VesselsValue, το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε στα 42,5 εκατ. δολάρια. Το πλοίο έχει μετονομαστεί σε Eurovictory.
Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό τον περασμένο μήνα, ο Jens Martin Jensen αποχώρησε από την ναυτιλιακή μετά από 15 μήνες και επέστρεψε στις επιχειρήσεις του John Fredriksen.
Διαβάστε ακόμη:
Γιάννης Κούστας: Κέρδη άνω του 1 δισ. δολαρίων για τη Danaos το 2021 – Στα 2 δισ. δολ. η κεφαλαιοποίησή της
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Επιδιώκει την πώληση του Google Chrome για να περιορίσει το μονοπώλιο
- Χρηματιστήριο: Νέα ιστορικά υψηλά η Τιτάν, πάρτι στην ΕΛΧΑ και την Ιντεάλ, ασανσέρ η Cener, παιχνίδια με την Αττικής
- ΗΠΑ: Δεν χρησιμοποιήθηκε διηπειρωτικός βαλλιστικός πύραυλος σε ρωσικό πλήγμα στην Ουκρανία
- ΗΠΑ: Απορρίπτουν κατηγορηματικά τα εντάλματα σύλληψης για Νετανιάχου και Γκάλαντ