ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
«Η απουσία Κοινοτικού κεκτημένου με αντικείμενο τις αρχές οργάνωση της λιμενικής βιομηχανίας επηρέασε τη διαμόρφωση της Ελληνικής λιμενικής πολιτικής. Σε σύγκριση με τις εξελίξεις στα υπόλοιπα κράτη-μέλη, από την ένταξη της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι σήμερα η εθνική λιμενική πολιτική χαρακτηρίζεται διαδοχικά, από την καθυστέρηση των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων, την αρνητική κοινωνική στάση σε οποιεσδήποτε διαδικασίες προσαρμογής, και τις περιορισμένες μέχρι πρόσφατα αλλαγές».
Tις επισημάνσεις αυτές διατυπώνουν οι καθηγητές Θάνος Πάλλης και Κώστας Χλωμούδης, σε εργασία τους για την «λιμενική μελέτη», η οποία δημοσιεύεται σε ειδικό τόμο για τον εορτασμό των 40 χρόνων από την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ, που παρουσιάζει ο πρώην Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ.
Στο άρθρο τους αυτό οι καθηγητές Θ. Πάλλης και Κ. Χλωμούδης, επίσης τονίζουν:
«Την μεταρρυθμιστική άπνοια διαδέχθηκε η κρίση της εθνικής οικονομίας και η επικράτηση, λόγω και των συνθηκών πίεσης της εθνικής οικονομίας, ιδιόμορφων για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα, διαδικασιών συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα στη λιμενική βιομηχανία της Ελλάδας. Η χώρας μας, απολαμβάνοντας ισχυρότερο βαθμό ελευθερίας επιλογών σε σύγκριση με άλλους τομείς της οικονομίας, απομακρύνθηκε από το Ευρωπαϊκό μοντέλο, δημόσιας διοίκησης / ιδιωτικής παροχής υπηρεσιών, και οδηγήθηκε στη πλήρη ιδιωτικοποίηση των κύριων λιμένων της χώρας και στη πλήρη απραξία όσο αφορά στους μικρότερους λιμένες της επικράτειας.
Οι εξελίξεις στους μικρότερους λιμένες περιορίζουν τις προοπτικές ισόρροπης ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας. Οι εξελίξεις στους μεγαλύτερους λιμένες παράγουν τον κίνδυνο ύπαρξης ιδιωτικών μονοπωλιακών καταστάσεων με επίδραση σε ευρύτερες οικονομικές δραστηριότητες (εφοδιαστική αλυσίδα). Με δεδομένη την απουσία ισχυρής παράδοσης ρύθμισης των αγορών από ανεξάρτητες αρχές – η χρησιμότητα των Κοινοτικών πολιτικών για την εύρυθμη λειτουργία και την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών λιμένων παραμένει ισχυρή».
Διαβάστε επίσης:
Θεόδωρος Βενιάμης: Ναυτιλία και κοινωνία πάντα μαζί – Να κρατήσουμε τη ναυτιλία πρώτη στις θάλασσες
DPort Services: Εκφράζει ανησυχία και προβληματισμό για την 24ωρη απεργία την προσεχή Δευτέρα – Κρίθηκε παράνομη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike