Συνολικά 55 αναφορές εστάλησαν τον Ιανουάριο στην Επιτροπή Ανταγωνισμού στο πλαίσιο του θεσμού της παροχής ανώνυμης πληροφόρησης (whistleblowing).

Τα παραπάνω στοιχεία δημοσιοποίησε η Ανεξάρτητη Αρχή με αφορμή τη λήξη της καμπάνιας που έτρεχε στα μέσα ενημέρωσης για την προώθηση της πλατφόρμας της ανώνυμης πληροφόρησης.

1

Οι αναφορές τον μήνα Ιανουάριο, σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού πλέον έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τις αναφορές που είχαν σταλθεί κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς (Μάρτιος – Δεκέμβριος 2021) αλλά και από την αρχή της χρήσης του συγκεκριμένου εργαλείου, που έφταναν τις 44 συνολικά.

Κάτι άλλωστε που είχε αποκαλύψει πρόσφατα στο mononews o πρόεδρος της Ανεξάρτητης Αρχής, Ιωάννης Λιανός επισημαίνοντας πως αυτό δείχνει ότι ο θεσμός του whistleblowing μπορεί να εξελιχθεί σε ένα σημαντικό εργαλείο για την Ανεξάρτητη Αρχή, στην προσπάθειά της για ανίχνευση καρτέλ στην αγορά.

Σύμφωνα με τον κ. Λιανό, βάσει αυτών των αναφορών δεν μπορούμε ακόμα να μιλάμε για συγκεκριμένες και ολοκληρωμένες υποθέσεις ωστόσο σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν από τις  διευθύνσεις που λαμβάνουν τις αναφορές «πολλές από αυτές οδηγούν σε υποθέσεις οι οποίες εξετάζονται σοβαρά».

Όπως επισημαίνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού η αυξημένη χρήση της πλατφόρμας ανώνυμης πληροφόρησης από εργαζόμενους σε επιχειρήσεις, συνεργάτες και το ευρύ κοινό και η ποικιλία των προβλημάτων που αναφέρονται αποδεικνύει ότι υφίστανται σημαντικά προβλήματα σε πληθώρα αγορών, ενώ καταδεικνύει την ανάγκη ενίσχυσης του προσωπικού της και για στενότερη συνεργασία των δημοσίων αρχών και υπηρεσιών προς αντιμετώπιση των προβλημάτων ανταγωνισμού.

Σημειώνει τέλος ότι θα συνεχίσει για όλο το 2022 τις πρωτοβουλίες για την ενημέρωση του καταναλωτικού και επιχειρηματικού κοινού για τη χρήση του θεσμού της ανώνυμης παροχής πληροφοριών για θέματα ανταγωνισμού, ειδικά μέσω της δημιουργία μίας ειδικής πλατφόρμας για ανώνυμες καταγγελίες για χειραγώγηση δημοσίων διαγωνισμών και ενός προγράμματος ενημέρωσης των αναθετουσών αρχών, καθώς και για την αντιμετώπιση των αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών και φαινομένων στρέβλωσης της ελληνικής αγοράς που πλήττουν καταναλωτές και επιχειρήσεις.