ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η απόφαση της Δανίας να πιέσει για κλιματικά ουδέτερη ναυτιλία και να θέσει το φιλόδοξο στόχο να είναι εντελώς ουδέτερη μέχρι το 2050, δίνει την σκυτάλη σε περισσότερες χώρες να δρομολογήσουν τις εξελίξεις όσον αφορά στην απαλλαγή από τον άνθρακα στις θαλάσσιες μεταφορές, αναφέρει σε άρθρο της η ομάδα της Breakwave Advisors.
Σε 12 μήνες από τώρα, νέοι κανονισμοί θα τεθούν σε ισχύ, οι οποίοι θα σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων από τη ναυτιλία και ο χρόνος πιέζει ώστε να βρεθούν λύσεις και να γίνουν προσαρμογές λειτουργίας για το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Τι νέο υπάρχει
Το International Council on Clean Transportation (ICCT), ένας ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός οργανισμός που παρέχει έρευνα και τεχνική ανάλυση σε περιβαλλοντικές ρυθμιστικές αρχές, δημοσίευσε ένα ενημερωτικό έγγραφο (white paper) το οποίο επικεντρώνεται στη ναυτιλία ξηρού φορτίου και στην πορεία του κλάδου προς τις μηδενικές εκπομπές.
Το έγγραφο αυτό εξετάζει εάν οι κυψέλες καυσίμου υγρού υδρογόνου (LH2) ή οι κυψέλες καυσίμου συμπιεσμένου υδρογόνου (CH2) θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τα ορυκτά καύσιμα στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, διερευνώντας τρία μοντέλα πλοία διαφορετικών μεγεθών.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα μικρότερα φορτηγά πλοία δεν έχουν αρκετό χώρο για LH2, ωστόσο, θα μπορούσαν αφενός να διανύσουν μικρότερα ταξίδια με τη χρήση rotor sails σε συνδυασμό με LH2, και αφετέρου πιο μακρινά ταξίδια τα οποία θα απαιτούσαν αντικατάσταση μέρους του χώρου φορτίου με LH2 σε συνδυασμό με την εγκατάσταση και χρήση τεσσάρων rotor sails.
Πλοίο ρότορ ονομάζεται ειδικός (πειραματικός ακόμη) τύπος πλοίου που φέρει περιστρεφόμενους κυλινδρικούς ιστούς, (κατάρτια), και η κίνησή του (πρόωσή του), βασίζεται στο γνωστό φαινόμενο Μάγκνους.
Στην ελληνική ο ναυπηγικός αυτός τύπος δεν έχει λάβει ακόμη επίσημη ονομασία, ακολουθώντας τον διεθνή πλέον όρο “ρότορσιπ” (rotorship), που προς αποφυγή λανθασμένης αντίληψης κατά μετάφραση, ακολουθείται ως όρος “πλοίο περιστρεφομένων ιστίων”.
Πρώτος ναυπηγός που μελετώντας το εν λόγω φαινόμενο ναυπήγησε πλοίο εφαρμογής του φαινομένου ήταν ο Γερμανός ναυπηγός Φλέττνερ το 1923, που αντικατέστησε τα ιστία ιστιοφόρου πλοίου, και στη θέση τους τοποθέτησε κατακόρυφα μεγάλους κυλινδρωτούς ιστούς που περιστρεφόμενοι με μικρή ιπποδύναμη σε σύγκριση με μια μηχανή προσδίδουν έτσι (περιορισμένη) κίνηση στο σκάφος.
Η δική μας άποψη
Το ταξίδι προς την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα δεν θα είναι μια εύκολη διαδικασία, και για τη ναυτιλιακή βιομηχανία η κάθε απόφαση έχει κόστος, αναφέρει η Breakwave Advisors.
Για παράδειγμα, υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τις υποδομές για την προμήθεια των πράσινων καυσίμων. Ωστόσο, ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη μεγάλα έργα που θα εξασφαλίσουν τη μελλοντική διαθεσιμότητα των εναλλακτικών καυσίμων. Το Μάιο του περασμένου έτους, μια διεθνής κοινοπραξία κορυφαίων εταιριών ενέργειας (OQ, InterContinental Energy και EnerTech) ανακοίνωσαν την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου μεγάλου έργου πράσινων καυσίμων στο Ομάν κάνοντας τη χώρα αυτή τον διεθνή ηγέτη στο πράσινο υδρογόνο και την πράσινη αμμωνία.
Τέτοιες εξελίξεις ενισχύουν την πεποίθησή μας ότι η ναυτιλία θα είναι σε θέση να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα χωρίς μεγάλες δυσκολίες.
Η ναυτιλία χρειάζεται την πράσινη αμμωνία για την απαλλαγή της από τον άνθρακα, όπως την χρειάζονται και οι αερομεταφορές, οι οποίες επίσης αναμένεται να χρησιμοποιήσουν συνθετικά καύσιμα από πράσινο υδρογόνο. Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι ο τομέας των χερσαίων μεταφορών, ο οποίος περιλαμβάνει σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές, αναμένεται επίσης να υιοθετήσει το πράσινο υδρογόνο ως πηγή καυσίμου.
Οι επενδύσεις που απαιτούνται για την ανάπτυξη αυτών των νέων τεχνολογιών έχουν ξεκινήσει, και τα οφέλη και οι αποδόσεις που θα έχουν αυτοί που θα επενδύσουν νωρίς σε τέτοια έργα θα είναι σημαντικές.
Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).
Διαβάστε ακόμη:
Tiemo Wölken-Pernille Weiss: Χρειαζόμαστε συμφωνία Κομισιόν με τον IMO για μηδενικές εκπομπές στη ναυτιλία ως το 2050
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα