ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών με ανακοίνωση της κατακρίνει διατάξεις σχεδίου νόμου γιατί δεν προβλέπει την απασχόληση ναυτικών σε πλοία αναψυχής.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος, τονίζει ότι στις 7 Γενάρη 2022 δόθηκε στην δημοσιότητα και ακολούθως σε δημόσια διαβούλευση (23/1) το σχέδιο νόμου που τιτλοφορείται: «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για την δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις».
Ωστόσο, τονίζει ότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο κομμένο και ραμμένο στο αντιδραστικό δόγμα της ανταγωνιστικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, αποτελεί συνέχεια της απελευθέρωσης του καμποτάζ στην κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία που έγινε διαδοχικά πρώτα με την απελευθέρωση της κρουαζιέρας για τα κοινοτικά πλοία (1999) και ακολούθως (2011) για τα κρουαζιερόπλοια μη κοινοτικών σημαιών (σημαίες ευκαιρίας) με βάση τον κανονισμό 3577/92 και προσθέτει:
Στην βάση αυτού του κανονισμού επήλθε η διάλυση της ελληνικής κρουαζιερόπλοιου ναυτιλίας και η απώλεια όλων των θέσεων εργασίας για τους Έλληνες Ναυτεργάτες. Αποτέλεσμα αυτού του αντιδραστικού νομοθετικού πλαισίου είναι το γεγονός ότι εδώ και μια δεκαετία στο Αιγαίο και στα ελληνικά νησιά να κυριαρχούν οι πολυεθνικές (κυρίως Αμερικάνικων συμφερόντων) της κρουαζιέρας και στα καράβια αυτά να οργιάζει η γενικευμένη ανασφάλιστη και χαμηλόμισθη εργασία των αλλοδαπών Ναυτεργατών των τρίτων χωρών , οι οποίοι γίνονται αντικείμενο αισχρής εκμετάλλευσης.
Στο πλαίσιο του νομοσχεδίου που κατέθεσε η κυβέρνηση και ο Πλακιωτάκης καθίσταται περισσότερο από σίγουρο ότι οι 5000 Έλληνες Ναυτεργάτες που εργάζονται στα σκάφη αυτά δέχονται συντριπτικό πλήγμα στην απασχόληση, στα εργασιακά τους δικαιώματα ακόμη και στην κοινωνική τους ασφάλιση!
Ο εκτοπισμός από τα σκάφη αυτά των πληρωμάτων και μεγάλης μερίδας αξιωματικών είναι βέβαιος!
Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι για επαγγελματικά σκάφη έως 24 μέτρα και μεταφορική ικανότητα έως 12 επιβάτες, δεν υφίσταται υποχρέωση τήρησης οργανικής σύνθεσης πληρώματος!!!
Για τα επαγγελματικά σκάφη μήκους άνω των 24 μέτρων και μεταφοράς επιβατών άνω των 12, η οργανική σύνθεση καθορίζεται με απόφαση του Υπουργείου!!
Για τα επαγγελματικά σκάφη ξένων σημαιών χωρητικότητας έως 650 g.t δεν υφίσταται υποχρέωση σύνθεσης ενώ για τα άνω των 650 g.t η σύνθεση ρυθμίζεται από την νομοθεσία της σημαίας του κράτους!
Επίσης με το ίδιο νομοσχέδιο υπονομεύεται η ασφάλιση των Ναυτεργατών στο ΝΑΤ ενώ προβλέπονται δρακόντεια πρόστιμα (ποινικές και διοικητικές κυρώσεις) στους Πλοιάρχους – Κυβερνήτες καθιστώντας τους υπεύθυνους για υποχρεώσεις ή ευθύνες που αντιστοιχούν στους πλοιοκτήτες και στις ναυτιλιακές εταιρίες.
Απαιτούμε την άμεση απόσυρση του αντιδραστικού αυτού νομοσχεδίου το οποίο συνιστά βήμα στην κατεύθυνση διάλυσης του Ναυτικού επαγγέλματος για τους Έλληνες ναυτεργάτες που εργάζονται στις κατηγορίες αυτών των πλοίων.
Διαβάστε επίσης
Προς επίλυση το αίτημα παράτασης ισχύος των πιστοποιητικών Σωστικών-Πυροσβεστικών για 6 μήνες
ΠΕΝΕΝ: Περιμένουμε από το ΥΕΝ να λύσει τα προβλήματα των ναυτικών
ΠΕΝΕΝ: Κάλεσμα στους ναυτεργάτες του RO/RO «ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ» να σταματήσουν την επιχείρηση μεταφοράς μηχανημάτων στη Χίο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike