Σε παράταση για έναν ακόμη μήνα οδηγείται ο διαγωνισμός που αφορά στην 30ετή παραχώρηση του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού και του σταθμού διαλογής του Θριάσιου Πεδίου, γνωστού και ως Θριάσιο ΙΙ.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εν μέσω του νέου πανδημικού κύματος της μετάλλαξης Όμικρον και των καθυστερήσεων που έχει δημιουργήσει αυτή στις διαγωνιστικές διαδικασίες αποφάσισε την παράταση της Α΄Φάσης του εν λόγω διαγωνισμού έως τις 28 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή, που αναρτήθηκε πρόσφατα στη Διαύγεια. Αυτή αφορά στην μεταφορά της καταληκτικής ημερομηνίας για την υποβολή των προσφορών των διαγωνιζομένων σχημάτων, η οποία αρχικά είχε οριστεί ως η 26η Ιανουαρίου.

Το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Υποδομών

Ωστόσο, η παραπάνω εξέλιξη δεν επηρρεάζει το σχεδιασμό του Υπουργείου για την ανάδειξη του παραχωρησιούχου, η οποία αναμένεται εντός του τρέχοντος έτους, ενώ παραμένει και εφικτός ο στόχος της εγκατάστασής του εντός του 2023.

Το Υπουργείο επιδιώκει ο νέος διαγωνισμός να έχει πιο ελκυστικούς και ανταγωνιστικούς όρους ώστε να μην επαναληφθούν τα γεγονότα του 2019, όπου ο διαγωνισμός «κόλλησε» στο στάδιο της υποβολής των οικονομικών προσφορών.

Υπενθυμίζεται πως τότε είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τα σχήματα ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed, την Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD, που συνδέεται με τη Cosco, την κοινοπραξία Damco Energy (θυγατρική του Ομίλου Κοπελούζου)-Foodlink και την κοινοπραξία ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ – Goldair Cargo.

Τι αφορά το project

Πρόκειται για το μεγαλύτερο logistics park που θα κατασκευαστεί στη χώρα μας σε μία έκταση 1.450 στρεμμάτων που είναι στην ιδιοκτησία του ΟΣΕ. Ο ανάδοχος που θα προκύψει θα αναλάβει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σταθμό και τον Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, τους χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και τους πρόσθετους χώρους αποθήκευσης.

Η σύμβαση, η διάρκεια της οποίας ανέρχεται στα 30 έτη, θα αφορά την εκτέλεση του Τεχνικού Έργου (ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια Εξοπλισμού) του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι Θριασίου Πεδίου καθώς και τη παροχή των Υπηρεσιών, τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση στου Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι Θριασίου Πεδίου κατά τη διάρκεια της Περιόδου Παραχώρησης, σύμφωνα και με τους όρους της Προσφοράς του Αναδόχου και της Σύμβασης Παραχώρησης.

Όπως έχει δηλώσει σε πρόσφατες τοποθετήσεις του στο παρελθόν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΕ, Σπυρίδων Πατέρας, στο Θριάσιο Πεδίο θα συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος όγκος των εμπορευματικών της Αττικής. Αυτό σημαίνει πως το Θριάσιο Πεδίο θα αποτελεί ταυτόχρονα κεντρικό εμπορευματικό σταθμό και σημαντικό διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο.

Κατ’ αυτό τον τρόπο θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο ο ρόλος της χώρας μας ως logistics center σε διεθνές επίπεδο. Με αποτέλεσμα να υπάρχει καλύτερη διασύνδεση των εμπορευματικών «γραμμών» με τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, κάτι το οποίο επιταχύνεται και με το διαγωνισμό των 4,7 δισ. ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς και με τη Κεντρική και Δυτική Ευρώπη, όπου οι βρίσκονται οι πλέον οικονομικά ανεπτυγμένες χώρες της ηπείρου.