Πρόκειται περί φαινομένου που όμοιό του δεν έχουμε ξαναδεί στην ιστορία των αγώνων. Ο Σεμπαστιάν Λεμπ 23 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση σε αγώνα Ράλι,  δέκα χρόνια μετά την αποχώρησή του από τα Ράλι όντας 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, σήμερα στα 48 του χρόνια κέρδισε για 8η φορά στο Μόντε Κάρλο και για 80στη στο WRC

Sebastien Loeb 

Το σύνολο της παγκόσμιας σκηνής του μηχανοκίνητου αθλητισμού υποκλίνεται στο φαινόμενο που ακούσει στο όνομα Σεμπαστιάν Λεμπ. Ο Γάλλος είχε 79 νίκες με τη Citroen και πήρε την 80στη του με τη Ford. Μάλιστα είναι μια ιστορική νίκη η πρώτη της υβριδικής εποχής των Ράλι που πέρασαν σε μια άλλη φάση. Η πρώτη για το Ford Puma και μάλιστα στο ντεμπούτο του, είναι σαφές πως οι μηχανικοί της M Sport αξιοποίησαν με τον καλύτερο τρόπο την αλλαγή στους κανονισμούς. Όμως για το Λεμπ δύσκολα μπορεί κάποιος να περιγράψει πόσο απίθανο είναι αυτό που πέτυχε. Δεν έχει προηγούμενο στην ιστορία των αγώνων, αποτελεί κατά την άποψή μου μομφή για τη νέα γενιά οδηγών. 

Ο αγώνας από την Παρασκευή κιόλας φάνηκε ότι θα είναι υπόθεση των δυο Σεμπάστιαν. O Λεμπ είχε ως βασικό του αντίπαλο τον 8 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Σεμπαστιάν Οζιέ με το Toyota Yaris. Ο Οζιέ πήρε το προβάδισμα την Πέμπτη στις νυχτερινές ειδικές, o Λεμπ κατάφερε να πάρει κεφάλι την Παρασκευή με διαφορά 10sec, το Σάββατο έκλεισε με τον Οζιέ να προηγείται με 21 sec και σήμερα το πρωί έφτασε τα 24,6sec. Όμως υπήρξε άτυχος καθώς ένα κλατάρισμα στην προτελευταία ειδική διαδρομή του στέρησε αρκετό χρόνο με αποτέλεσμα να βρεθεί πάλι 10sec πίσω από το Λεμπ. Στην τελευταία ειδική ο Οζιέ έκανε άκυρη εκκίνηση οπότε η μάχη τελείωσε πριν αρχίσει καθώς χρεώθηκε άλλα 10sec. 

Ο Λεμπ πανηγύρισε και για τη νέα του συνοδηγό την Ισαβέλλα Γκαλμίς που τον βοήθησε να φτάσει σ’ αυτή τη νίκη. Ο Λεμπ είναι ο πιο μεγάλος σε ηλικία οδηγός που έχει πάρει νίκη στο WRC, το ρεκόρ το κρατούσε ο Βάλτενγκαρντ που είχε κερδίσει το 1990 στα 46 του χρόνια το Ράλι Σαφάρι. Από το 1997 είχε να βρεθεί γυναίκα συνοδηγός στο ψηλότερο σκαλί στο Μόντε Κάρλο τότε ήταν η Φαμπρίτσια Πονς με τον Πιέρο Λάτι και Subaru Impreza. 

Τόσο ο Λεμπ όσο και ο Οζιέ δε θα αγωνιστούν σε όλους τους αγώνες φέτος, αρχής γενομένης από το Ράλι Σουηδίας (24-27/2). Στην 3η θέση τερμάτισε ο Μπρην με ένα ακόμη Ford Puma. Ο Λεμπ κέρδισε 6 από τις 17 ειδικές διαδρομές, ο Οζιέ 5, ο Ροβάνπερα 3 και οι Γκρηνσμιθ, Έβανς, Νεβίλ από μια.