Η Netflix αναμένει να προσθέσει μόλις 2,5 εκατομμύρια συνδρομητές αυτό το τρίμηνο, αριθμός που υπολείπεται των εκτιμήσεων των αναλυτών της Wall Street και θα σηματοδοτήσει την πιο αργή έναρξη νέας χρονιάς για την εταιρεία σε τουλάχιστον μια δεκαετία.

Η μετοχή της Netflix υποχώρησε έως και 20% στα 404,50 δολάρια κατά τις συναλλαγές μετά τη λήξη της συνεδρίασης, χάνοντας περίπου 34 δισ. δολάρια από τη χρηματιστηριακή της αξία, με τους επενδυτές να προεξοφλούν την προοπτική ότι ο γίγαντας του streaming εισέρχεται σε μια νέα φάση βραδύτερης ανάπτυξης.

H Netflix πρόσθεσε μόλις 18,2 εκατομμύρια πελάτες το 2021, περίπου 50% λιγότερους από το προηγούμενο έτος ρεκόρ. Προβλέπει ότι η επιβράδυνση θα συνεχιστεί, τουλάχιστον για άλλο ένα τρίμηνο, με τις προοπτικές για την τρέχουσα περίοδο να χάνουν την πρόβλεψη της Wall Street για 6,26 εκατομμύρια νέους συνδρομητές.

Netflix’s Tough 2021

Τα στελέχη της εταιρείας προσπάθησαν να προσδιορίσουν τους λόγους της επιβράδυνσης της ανάπτυξης. Κατηγόρησαν τη σκληρή οικονομία, ειδικά στη Λατινική Αμερική, καθώς και τις παρατεταμένες επιπτώσεις από την πανδημία.

Η διοίκηση αναγνώρισε επίσης τον πιθανό αντίκτυπο από τις αντίπαλες υπηρεσίες streaming. Ωστόσο, ο συνιδρυτής της πλατφόρμας Reed Hastings έχει εδώ και καιρό απορρίψει τον ανταγωνισμό ως πρόβλημα, σημειώνοντας ότι το Netflix αναπτύχθηκε την περίοδο που πολλοί ανταγωνιστές εισήλθαν στον κλάδο. Ωστόσο, όπως φαίνεται κάτι αλλάζει.

Τα πάνω και τα κάτω

Τα σκαμπανεβάσματα της πανδημίας καθιστούν δυσκολότερες τις προβλέψεις για την πορεία της εταιρείας.

Η Netflix δημοσίευσε την μεγαλύτερη αύξηση των συνδρομητών της το 2020, όταν δισεκατομμύρια άνθρωποι παρέμεναν αναγκαστικά στο σπίτι. Ωστόσο, η εταιρεία είπε ότι δεν υπολόγισε αυτόν τον παράγοντα στην μελλοντική της ανάπτυξη και ξεκίνησε με αργούς ρυθμούς το 2021.

Η εταιρεία έκλεισε το έτος με δύο δυνατά τρίμηνα. Ενέγραψε 8,28 εκατομμύρια πελάτες το τέταρτο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με δήλωση της, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις της Wall Street.

Το τρίμηνο που μόλις ολοκληρώθηκε παρουσίασε το ισχυρότερο χαρτί της στην ιστορία της, με περισσότερους μεγάλους τίτλους να κυκλοφορούν τους τελευταίους μήνες του 2021 από οποιαδήποτε προηγούμενη περίοδο. Περιλάμβαναν τις νέες σεζόν των δημοφιλών σειρών “The Witcher” και “Money Heist”, τις νέες σειρές “Maid” και “My Name” καθώς και τις ταινίες “Red Notice” και “Don’t Look Up”.

Αύξηση 6.000%

Οι επενδυτές βλέπουν εδώ και καιρό τη Netflix ως μια αναπτυσσόμενη μετοχή, μια εταιρεία που θα προσθέτει δεκάδες εκατομμύρια πελάτες ετησίως καθώς οι άνθρωποι μεταβαίνουν από τη συνδρομητική τηλεόραση στο διαδικτυακό βίντεο.

Η εταιρεία έχει εκπληρώσει αυτήν την υπόσχεση επί μια δεκαετία, παρουσιάζοντας ανάπτυξη κάθε χρόνο και ξεπερνώντας τα 200 εκατομμύρια συνδρομητές. Η μετοχή της ανέβηκε σχεδόν 6.000% στη διάρκεια των 10 ετών, μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου.

Αλλά τώρα, όπως φαίνεται, η ανάπτυξη γίνεται πιο δύσκολη. Η Ευρώπη και η Ασία ήταν οι πιο σημαντικές αγορές της εταιρείας το 2021. Το Netflix πρόσθεσε 7,14 εκατομμύρια πελάτες στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και 7,34 εκατομμύρια στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.

Το ισχυρό δολάριο κοστίζει χρήματα στην εταιρεία σε πολλές από αυτές τις διεθνείς αγορές. Η διοίκηση της εκτιμά ότι η ανατίμηση του δολαρίου θα μειώσει τις πωλήσεις του 2022 κατά περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Η εταιρεία μόλις άρχισε να πετυχαίνει σε αγορές όπως η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία, και σχεδιάζει να επιταχύνει την ανάπτυξη της εκεί με 20 πρωτότυπα προγράμματα από την Κορέα φέτος. Δεν έχει καταφέρει ακόμα να εισχωρήσει την Ινδία, την άλλη μεγάλη αγορά της περιοχής.

Έρχεται το gaming

H Netflix βασίζεται σε έναν συνδυασμό αύξησης συνδρομητών και αυξήσεων τιμών για να ενισχύσει τις πωλήσεις. Η εταιρεία αύξησε τις τιμές στις ΗΠΑ και τον Καναδά αυτόν τον μήνα. Αυτές είναι δύο από τις πιο ώριμες αγορές της και τα μέρη όπου η διοίκηση μπορεί να αντλήσει μεγαλύτερη ανάπτυξη από τις αυξήσεις των τιμών από τους νέους πελάτες.

Ωστόσο, διατηρεί τις τιμές ίδιες ή ακόμα και τις μειώνει, σε αγορές όπου εξακολουθεί να αναζητά περισσότερη ανάπτυξη, όπως η Νοτιοανατολική Ασία και η Ινδία.

Αν και βασίστηκε σε ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές για να προσελκύσει πελάτες κατά τη διάρκεια της 25χρονης ιστορίας της, ο Chief Product Officer, Greg Peters, εντόπισε μια άλλη πιθανή πηγή ανάπτυξης, όπως επισήμανε: το gaming.

Η εταιρεία μόλις παρουσίασε τα παιχνίδια στην υπηρεσία της το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και σχεδιάζει να επεκτείνει την προσφορά της για πολλά χρόνια. Θα αναπτύξει παιχνίδια εντός της εταιρείας και θα πάρει δικαιώματα δημοφιλών τίτλων από υφιστάμενα στούντιο.

Διαβάστε ακόμη:

Ουκρανία: Αντιδράσεις προκάλεσε σειρά του Netflix για το πώς απεικονίζει μια Ουκρανή κάτοικο του Παρισιού