ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας
Στην τελική του φάση εισέρχεται ακόμα ένας διαγωνισμός για οδικό ΣΔΙΤ αξίας 312 εκατ. ευρώ που διενεργεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για το τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη του οδικού άξονα της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, για το οποίο, όπως είχε ήδη γράψει το mononews.gr, αναμένεται να προκύψει εντός ημερών το τελικό σχήμα που θα αναλάβει το έργο.
Η τελευταία εξέλιξη στον εν λόγω διαγωνισμό, που έχει μαγνητίσει το ενδιαφέρον των μεγάλων ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων, προκύπτει από την πρόσφατη απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, Σύμφωνα με αυτή εγκρίνονται και τα δύο σχήματα, που διεκδικούν το έργο, και περνούν στην τελική φάση του διαγωνισμού, η οποία αφορά στην ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη.
Ποιοι διεκδικούν το έργο
Υπενθυμίζεται πως τα σχήματα που «κτυπούν» το έργο, όπως ανακοινώθηκε από τα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου, είναι οι κοινοπραξίες των ομίλων ΑΒΑΞ και Mytilineos, καθώς και της Ελλάκτωρ (μέσω της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) με την Intrakat.
Σημειώνεται πως κατά την Ά Φάση του Διαγωνισμού, στην οποία είχε γνωστοποιηθεί ποιοι όμιλοι θα διεκδικήσουν το έργο, τα σχήματα είχαν διαμορφωθεί διαφορετικά. Πιο συγκεκριμένα, ενδιαφέρον είχαν δείξει η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η οποία αποφάσισε να μη συμμετάσχει στο διαγωνισμό, ο Όμιλος της ΑΒΑΞ, η Ελλάκτωρ, η Intrakat και η Mytilineos. Η τελευταία είχε συμμαχήσει με την«ACCIONA CONCESIONES σε αρχικό στάδιο και στη συνέχεια προχώρησε σε κοινοπραξία με την INTERTOLL EUROPE ZRt, για να καταλήξει στο τελικό σχήμα με την ΑΒΑΞ.
Το χρονοδιάγρμμα του Υπουργείου
Υπενθυμίζεται πως το εν λόγω οδικό έργο μαζί με το Flyover της περιφερειακού Θεσσαλονίκης αποτελούν δύο ΣΔΙΤ-Σημαίες του Υπουργείου Υποδομών, για τα οποία επετεύχθη η προσπάθεια να προκύψουν τα τελικά σχήματα εντός του περασμένου Δεκεμβρίου.
Εφόσον δεν υπάρξουν νέες παρατάσεις και νομικά κωλύματα, όπως για παράδειγμα νομικοί διαξιφισμοί μέσω προσφυγών στην Αρχή Έγκρισης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), τότε η υπογραφή των συμβάσεων θα έχει ολοκληρωθεί εντός του έτους, ενώ δεν αποκλείεται να ξεκινήσουν οι εργασίες περί τα τέλη του τρέχοντος έτους, όπως δήλωσε χθες ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται στα τριάντα έτη, ενώ για την κατασκευή του οδικού άξονα εκτιμάται πως θα χρειαστούν τέσσερα έτη με αποτέλεσμα το νέο τμήμα του οδικού άξονα της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου ναι δοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2026 ή αρχές του 2027.
Διαβάστε επίσης
Καραγιάννης: Δημοπρατήσαμε σε 2,5 χρόνια έργα περίπου 8 δισ.-Ο ΣΥΡΙΖΑ στα 4,5 χρόνια 850 εκατ. ευρώ