ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στα υψηλότερα επίπεδα από τον Αύγουστο του 2015 έκλεισε την Παρασκευή ο δείκτης Baltic Dry Index, καταγράφοντας εντυπωσιακή άνοδο 74 μονάδων, με τον δείκτη των capesizes να πρωταγωνιστεί, συνεχίζοντας το θεαματικό ράλι των τελευταίων ημερών.
Ο Baltic Dry Index έκλεισε στις 1.045 μονάδες την Παρασκευή, από τις 971 την Πέμπτη, ενώ ο Baltic Capesize Index εκτοξεύθηκε στις 2.303 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 14% σε μία μέρα! Ο μέσος όρος της τιμής χρονοναύλωσης του Baltic για πλοία χωρητικότητας 180.000 dwt αυξήθηκε κατά 15% σε μία μέρα, στα 16.269 δολάρια.
Όπως γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα στο mononews.gr, αυτή η απότομη ανάκαμψη στον κλάδο του dry bulk εξηγείται αφενός από το απότομο «ξεσκαρτάρισμα» πλεονάζουσας χωρητικότητας κατά το τελευταίο διάστημα και αφετέρου (και κυρίως) από την αύξηση της ζήτησης για εμπορεύματα, ειδικά στην Κίνα, που προκαλούν άνοδο των τιμών. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι τιμές για κινεζικό χάλυβα καταγράφουν αύξηση 19% σε σχέση με τον Οκτώβριο και ξεπερνούν τα 500 δολάρια ανά τόνο, ενώ ανοδικά κινείται και η τιμή του αμερικανικού χάλυβα, στα 492 δολάρια ανά τόνο, και του ευρωπαϊκού χάλυβα, στα 440 δολάρια ανά τόνο. Ανοδικά κινούνται και οι τιμές του άνθρακα και των σιδηρομεταλλευμάτων.
Μάλιστα, η εκλογή του Donald Trump στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών ενισχύει σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές την αίσθηση ότι η ζήτηση θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον, με δεδομένη τη δέσμευσή του για αύξηση των κυβερνητικών δαπανών στον τομέα των υποδομών, ενώ οι μεγαλύτερες δαπάνες φέρνουν κατά κανόνα και μεγαλύτερο πληθωρισμό, ο οποίος γενικά ωθεί ανοδικά τις τιμές των εμπορευμάτων.
Την ίδια άποψη έχουν και αρκετοί εφοπλιστές, που παρά το αρχικό σοκ της εκλογής Trump, φαίνονται τώρα να… καλοβλέπουν την προεδρία του, περιμένοντας πως η ενίσχυση της βιομηχανικής δραστηριότητας στις ΗΠΑ να ενισχύσει και τον τομέα της ναυτιλίας.
Ένας από αυτούς είναι και ο Γιάννης Αγγελικούσης, που δήλωσε την περασμένη εβδομάδα: «Αν κανείς πιστέψει τον νέο πρόεδρο [Trump], θα είναι πολύ φιλικά διακείμενος προς τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Χρειάζεται πολλές εισαγωγές για να διορθώσει τα προβλήματα υποδομών της χώρας του».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: John Paulson: Τι λέει για την ελληνική οικονομία και την Τράπεζα Πειραιώς
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αυτοί είναι οι μεγάλοι σύμμαχοι της WIND
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αντιπαράθεση μεταξύ Al Jazeera και Παλαιστινιακής Αρχής για τη δημοσιογραφική κάλυψη των συγκρούσεων στην Τζενίν
- Κατάρ: Να αρθούν τάχιστα οι διεθνείς κυρώσεις κατά της Συρίας
- Πρώην σύμβουλος του Τραμπ: Είναι ανίκανος να συγκεντρωθεί, δεν διαβάζει, πολύ πιθανή διεθνής κρίση
- Γνωστοί influencers ελέγχονται για φοροδιαφυγή – Πώς η τεχνητή νοημοσύνη και τα…social media ξετρυπώνουν «μαύρα» εισοδήματα