Αρχιτέκτονας μηχανικός
«Δεν θα καταλάβει κανείς ότι βγήκαν και ξανατοποθετήθηκαν. Θα είναι ένας καταπληκτικός αρχαιολογικός χώρος», έλεγε πριν από τρία χρόνια ο Δημήτρης Κορρές για τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου, στο μετρό Θεσσαλονίκης.
Με την καθαρά επιστημονική του οπτική και τη γνώση του ειδικού, που έχει επαναλάβει την ίδια διαδικασία δεκάδες φορές και σε πολύ δυσκολότερες περιπτώσεις, ανέλαβε το κρίσιμο έργο. Τα αποκαλυπτήρια του οποίου, τον περασμένο Νοέμβριο, δικαίωσαν τόσο τον ίδιο όσο και τους ανθρώπους που τον εμπιστεύθηκαν γι’ αυτή τη «χειρουργική» επέμβαση.
Αρχιτέκτονας που αισθάνεται και πράττει ως μηχανικός, όπως ο ίδιος λέει, έχοντας αναπτύξει μία τεχνογνωσία πολύτιμη διεθνώς (είναι ο ένας εκ των δύο μόνον στην Ευρώπη με το ίδιο αντικείμενο), ο Δημήτρης Κορρές έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα την «ολόσωμη» μετακίνηση περισσότερων των εκατό κτισμάτων και συνόλων -αρχαίων, νεότερων και σύγχρονων-, βάρους χιλιάδων τόνων.
«Η μετακίνηση είναι ένα πρόβλημα της φυσικής, που επιλύεται με εφαρμογή γνώσεων γεωμετρίας», διευκρινίζει. Επισημαίνοντας ωστόσο πως, αντίθετα με την εικόνα, το βάρος του μεταφερόμενου, παρ’ ότι εντυπωσιάζει φαινομενικά, είναι ο τελευταίος παράγοντας δυσκολίας. Με εξαίρεση τα αρχαία ασφαλώς, καθώς φέρουν και το αρχαιολογικό τους «βάρος», ή τα καλλιτεχνικά έργα.
Από τη μετακίνηση πάνω σε ράγες της μικρής βυζαντινής εκκλησίας των Αγίων Σαράντα στην Κηφισιά, το 1991 -έργο απολύτως πρωτοποριακό για την εποχή-, μέχρι το τωρινό επίτευγμα του μετρό της Θεσσαλονίκης έχουν μεσολαβήσει μεταξύ άλλων: Η μεταφορά των ναών της Παναγίας Τορνικίου Γρεβενών για τη διάσωσή της από τα νερά φράγματος στον Αλιάκμονα, των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στο αεροδρόμιο των Σπάτων, ενός τζαμιού και του κτιρίου του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, των Ρωμαϊκών Λουτρών της Σπάρτης, καθώς και πλήθους αρχαιοτήτων, λόγω της κατασκευής των μεγάλων έργων στη χώρα.
Ως μηχανικός σε δημόσια έργα στην Ελλάδα (Ολυμπιακό Στάδιο, γέφυρα Χαλκίδας, Αττική Οδός, Εγνατία Οδός κ.ά.), αλλά και στη Σαουδική Αραβία και την Κίνα, έχει συνεργαστεί με μεγάλες εταιρείες και έχει εκπονήσει πολυπληθή σχέδια, αρχιτεκτονικά και μηχανολογικά. Ενώ με το Korres Project, την κατασκευή ενός πολύπλοκου hypercar, που αποτελεί παγκόσμια ευρεσιτεχνία με εκπληκτικές δυνατότητες κίνησης σε ράλι και εκτός δρόμου, ο Δημήτρης Κορρές επιβεβαιώνει την πολυμήχανη φύση του, αλλά και τη διαρκή αναζήτηση λύσεων του φαινομενικά ανέφικτου.
Για τον ίδιο, άλλωστε, η γνώση κερδίζεται με κόπο, αφοσίωση, επίμονη προσπάθεια και σκληρή δουλειά.