ΚΩΣΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Εφοπλιστής
Ισχυρή «δύναμη πυρός» συνιστά για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος. Με τον Έλληνα εφοπλιστή να αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη εμβέλεια στις υψηλών απαιτήσεων θαλάσσιες μεταφορές.
Είναι ο βασικός μέτοχος της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Costamare, η κεφαλαιοποίηση της οποίας ξεπερνά το 1 δισ. δολάρια. Στο «οπλοστάσιο» της ναυτιλιακής βρίσκονται 118 πλοία, υπολογιζόμενης αξίας 9,5 δισ. δολαρίων.
Χαμηλών τόνων αλλά εξαιρετικά αποτελεσματικός, ο πρωτότοκος γιος του αείμνηστου Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, που ίδρυσε το 1974 την Costamare, έχει επιβεβαιώσει περίτρανα τα λόγια του πατέρα του. Ο οποίος μιλώντας για τις ικανότητες των παιδιών του είχε πει χαρακτηριστικά: «Η νέα γενιά είναι ακόμα καλύτερη από την δική μας».
Η αξία του 53χρονου Κωστή Κωνταντακόπουλου είναι διεθνώς αναγνωρισμένη και με πολλαπλασιαστική ισχύ. Το 2022 βρέθηκε στην 37η θέση της λίστας Lloyd’s με τους 100 πιο επιδραστικούς ανθρώπους της ναυτιλίας παγκοσμίως. Έχοντας ανέβει 6 «σκαλιά» από το 2021 όταν και ήταν 43ος και… 23 από το έτος 2000, που είχε την 60η θέση στη λίστα.
H ευελιξία του στη διαφοροποίηση του μοντέλου διαχείρισης που εφαρμόζει είναι αυτή που τον βοήθησε να δημιουργήσει μία από τις πλέον στιβαρές ναυτιλιακές επιχειρήσεις διεθνώς.
Αφού εισήλθε με θεαματικό τρόπο το 2021 στην αγορά ξηρού φορτίου, επενδύοντας τα τεράστια κέρδη που εξασφάλισε από την δραστηριότητα στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, (με ένα μπαράζ εξαγορών μεταχειρισμένων bulkers), προχώρησε πέρσι σε μία ακόμη επεκτατική κίνηση. Επένδυσε στη δημιουργία μία νέας πλατφόρμας διαχείρισης πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Με αρωγό μία ομάδα έμπειρων επαγγελματιών και κεφάλαιο 200 εκατ. δολάρια, η Costamare θα ναυλώνει/εκμισθώνει bulkers, θα συνάπτει συμβάσεις μεταφοράς και θα χρησιμοποιεί λύσεις αντιστάθμισης κινδύνου, συμπεριλαμβανομένων των προθεσμιακών συμφωνιών ναύλων και της αντιστάθμισης κινδύνου καυσίμων.
Mε γραφεία στην Αθήνα και το Μονακό και μέσω πρακτορείων στην Κοπεγχάγη, το Αμβούργο και τη Σιγκαπούρη, ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος πιστεύει ότι το νέο εγχείρημα παρέχει ελκυστικό προφίλ κινδύνου-απόδοσης για την αξιοποίηση των κεφαλαίων της Costamare.
Στο 9μηνο του 2022 η ναυτιλιακή εμφάνισε θεαματική αύξηση κερδών στα 360,5 εκατ. δολάρια έναντι 273,9 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2021. H ρευστότητα της στο τέλος Σεπτεμβρίου 2022 ξεπέρασε τα 890 εκατ. δολάρια, συμπεριλαμβανομένων των μη αναληφθέντων πιστωτικών γραμμών.
Όσον αφορά την πολιτική διαχείρισης του στόλου του -που αποτελείται από 73 containerships και 45 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου-, ο εφοπλιστής εστίασε πέρσι στη διασφάλιση των μελλοντικών εσόδων μέσω μακροπρόθεσμων ναυλώσεων.
Συγκεκριμένα, ναύλωσε σε κορυφαία εταιρεία τακτικών γραμμών 11 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με υφιστάμενες ναυλώσεις που έληγαν μεταξύ 2023 και 2025, για επιπλέον τέσσερα ως πέντε χρόνια. Με την κίνηση αυτή αύξησε τα συμβατικά έσοδα της Costamare κατά περίπου 420 εκατ. δολάρια.
Κερδοφόρα παραμένουν και τα ναύλα που έχει εξασφαλίσει στην αγορά ξηρού φορτίου, ενώ όπως έχει επισημάνει ο ίδιος, θεωρεί οποιαδήποτε μείωση των τιμών των πλοίων ως μία ενδιαφέρουσα ευκαιρία νέων αγορών.